Midnight_walker Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Deathwatch Handler om de psykologiske effektene under 1. Verdenskrig... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Da er det nok Joyeux Noël. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Da var The Brotherhood Of War og Saints And Soldiers sett. Saints filmen var ganske langtråki egentlig, men Brotherhood of War er en av de bedre filmene jeg har sett faktisk. Takk for det tipset! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Platoon - Handler om Charlie Sheen i Vietnam, i troppen hans er det store splittelser mellom de to generalene (Dafoe og Berenger). Utrolig realistisk. En klassiker. nå er vel de sersjanter i filmen og ikke generaler... forøvrig er jeg enig i at dette er en klassiker Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Forøvrig vil jeg anbefale disse filmene: Beyond Borders. Dette er kanskje ikke en direkte krigsfilm, men synes den viser resultat av borgerkrig på en bra måte. Overaskende bra av Clive Owen og Angelina Jolie. Courage under fire. Dette er en film jeg synes er veldig bra. Handlingen er lagt til den første gulfkrigen. Das Boot. Dette er en klassiker hvor handlingen er på en tysk ubåt under WWII. Må sees. Escape to Victory. Denne filmen går også under navnet Victory. Den handler om allierte POW's som som setter sammen et fotball-lag mot Tyskland. I denne filmen har blandt annet Pelé og Bobby Moore på rollelisten. Dette er to store navn innen fotballen. No Mans land. Ingenmannsland på norsk. Denne filmen er fra borgerkrigen i Jugoslavia. Må sees. Saving Private Ryan. I say no more. Three kings. En klassiker fra den første krigen i gulfen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 wow ja, så det fantes Navaho codetalkers, det fantes også noe som het andre verdenskrig, men det betyr ikke at filmen har noe med ekte hendelser å gjøre. 6346786[/snapback] Disse fantes faktisk. Dette var den eneste amerikanske koden/krypteringen som japsene ikke klarte å dekryptere under den andre verdenskrig. Les om dette på Wikipedia.org her. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg kom til å tenke på en film som min gamle sersjant mente var obligatorisk for oss å se når vi var i militæret (ved siden av Band of Brothers og Full Metal Jacket) og det var Bravo Two Zero Dette skal være en sann historie fra den Gulfkrigen om et SAS-team som blir sendt bak fiendes linjer for å ta ut noen raketter, og da alt som kunne gå galt, gikk galt. Bare 5 av de åtte som dro ut kom tilbake i live. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 det er mange som mener at den ikke er speielt sann, og at Andy McNab overdrev VELDIG for å fremme seg selv om militrary edvisor på filmer og for å selge sine andre bøker. en annen som var på samme SAS team har skrevet en egen bok om hendelsen som viser et helt annet bilde. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 To filmer jeg sterkt anbefaler ved siden av de du har sett er Platoon og Enemy at the Gates. Enemy at the Gates omhandler andre verdenskrig og krigen i Russland, nærmere sagt Stalingrad. Handler om en unggutt som blir med i den russiske hæren og som viser seg å ha en utrolig treffsikkerhet med sniper-rifla si. Jude Law er i hovedrollen. 6349739[/snapback] Enemy at the gates støttes sterkt! En av de beste krigsfilmene jeg har sett. Jude law spiller Vassili Zaitsev, som faktisk var en snikskytter under ww2 Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Mine favoritt krigsfilmer er: The Deer Hunter og Platoon ( Vietnamkrigen) Og Band of Brothers serien, det er det beste som noen gang er lagd på film/serie. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Band of Brothers er et must..bedre film skal du lete lenge etter... (min mening) Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 det er mange som mener at den ikke er speielt sann, og at Andy McNab overdrev VELDIG for å fremme seg selv om militrary edvisor på filmer og for å selge sine andre bøker. en annen som var på samme SAS team har skrevet en egen bok om hendelsen som viser et helt annet bilde. 6374111[/snapback] Se det, Jeg har alltid trodd den muligens var en smule overdrevet. Men jaja. Band of Brothers er et must..bedre film skal du lete lenge etter... (min mening) Godt den ikke har blitt nevnt et par dusin ganger. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Det er nemnt veldig mange bra filmar i denne tråden! I tillegg vil eg anbefale The Lost Battalion. Dette er basert på ei sann historie frå slutten av 1. verdskrig, der ein amerikansk bataljon hamnar bak fiendens linjer. Veldig spennande! Elles trur eg det meste er nemnt tidlegare... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Deathwatch Handler om de psykologiske effektene under 1. Verdenskrig... 6350410[/snapback] Notert Forøvrig vil jeg anbefale disse filmene: Beyond Borders. Dette er kanskje ikke en direkte krigsfilm, men synes den viser resultat av borgerkrig på en bra måte. Overaskende bra av Clive Owen og Angelina Jolie. Courage under fire. Dette er en film jeg synes er veldig bra. Handlingen er lagt til den første gulfkrigen. Escape to Victory. Denne filmen går også under navnet Victory. Den handler om allierte POW's som som setter sammen et fotball-lag mot Tyskland. I denne filmen har blandt annet Pelé og Bobby Moore på rollelisten. Dette er to store navn innen fotballen. No Mans land. Ingenmannsland på norsk. Denne filmen er fra borgerkrigen i Jugoslavia. Må sees. 6373983[/snapback] Notert Jeg kom til å tenke på en film som min gamle sersjant mente var obligatorisk for oss å se når vi var i militæret (ved siden av Band of Brothers og Full Metal Jacket) og det var Bravo Two Zero Dette skal være en sann historie fra den Gulfkrigen om et SAS-team som blir sendt bak fiendes linjer for å ta ut noen raketter, og da alt som kunne gå galt, gikk galt. Bare 5 av de åtte som dro ut kom tilbake i live. 6374031[/snapback] Notert Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 det er mange som mener at den ikke er speielt sann, og at Andy McNab overdrev VELDIG for å fremme seg selv om militrary edvisor på filmer og for å selge sine andre bøker. en annen som var på samme SAS team har skrevet en egen bok om hendelsen som viser et helt annet bilde. 6374111[/snapback] Se det, Jeg har alltid trodd den muligens var en smule overdrevet. Men jaja. Band of Brothers er et must..bedre film skal du lete lenge etter... (min mening) Godt den ikke har blitt nevnt et par dusin ganger. 6379422[/snapback] her står de om Bravo Two Zero oppdraget og om bøkene om det http://en.wikipedia.org/wiki/Bravo_Two_Zero Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Noen tips om en bra vietnam film? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Noen tips om en bra vietnam film? 6387002[/snapback] Full Metal Jacket Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 FMJ er bra, men det er alt for lite nam i den, den kunne godt vært 30-40min lengre. selv er Platoon min favorit. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 "Platoon" er kanskje best, men jeg syns "Casualties of War (1989)" er ganske undervurdert. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 ja den er også bra. var litt skuffa over Hambruger hill, syns det var litt lite realisme i krigen, men filmer handler jo mer om folka en om slaget(selv om navnet på filmen kan lure deg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå