butare Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) hold deg unna windtalkers, det er ikke en krigs film, men en action film som tilfeldigvis tar sted under ww2. helt urealistisk og bare teit,(IKKE KRIGS FILM) Dette er tull. Windtalkers er faktisk en sann historie om Navaho indianere som ble brukt som "kode-sambandsmenn" under 2. verdenskrig. Om ikke filmen er den beste filmen som er laget, kan du godt se den. Om ikke annet så har du ihverfall lært noe etter å ha sett filmen. Siden vi er inne på historie... Stalingrad er en film absolutt verdt å ha i samlingen sin. Slaget om Stalingrad var noe av det lengste og mest brutale under 2. verdenskrig. Black Hawk down , som handler om et nedskutt helikopter i Mogadishu, og redningsforsøket til amerikanerne, er etter min mening en av de beste krigsfilmene som er laget. Er du så heldig å ha en god tv og et hjemmekino anlegg, blir det en mega filmopplevelse for deg. JarHead, som noen nevner her, er etter min mening en stor skuffelse. Det eneste som virket reelt der, var scenen der de gikk av flyet i Saudi Arabia. Fikk faktisk et 25 sekunders flashback fra min egen krigstjeneste under gulfkrigen. Edit: Bor i USA og fikk tak i en Special Edition av Black Hawk Down. Den kjører jeg på min 51" HDtv og Bose Lifestyle 28 II series hjemmekino anlegg. Wooow , sier jeg bare. Ser nå at du har allerede sett filmen. Endret 20. juni 2006 av butare Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er en stor skandale at ingen har nevnt Talvisota ennå. Antakelig den beste krigsfilmen jeg har sett. I tillegg er den finsk, noe som er sjelden kost. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Eller hva med To End all Wars? En av de bedre krigsfilmene jeg har sett ihvertfall. Tar for seg en gjeng med soldater som blir satt i en avsidesliggende fangeleir i Japan unde WW2. Hvordan de får dagene til å gå og holde motet oppe. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Og der minnet du meg på filmen The Great Raid som handler om 500 POW i japansk fangeleir som skal bli reddet av ein gruppe U.S. Rangers. Ganske bra film dette også @ Cun: Den filmen må ha gått meg hus forbi,den skal sjekkes ut asap. Endret 20. juni 2006 av Mala Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 hold deg unna windtalkers, det er ikke en krigs film, men en action film som tilfeldigvis tar sted under ww2. helt urealistisk og bare teit,(IKKE KRIGS FILM) Dette er tull. Windtalkers er faktisk en sann historie om Navaho indianere som ble brukt som "kode-sambandsmenn" under 2. verdenskrig. Om ikke filmen er den beste filmen som er laget, kan du godt se den. Om ikke annet så har du ihverfall lært noe etter å ha sett filmen. Siden vi er inne på historie... Stalingrad er en film absolutt verdt å ha i samlingen sin. Slaget om Stalingrad var noe av det lengste og mest brutale under 2. verdenskrig. Black Hawk down , som handler om et nedskutt helikopter i Mogadishu, og redningsforsøket til amerikanerne, er etter min mening en av de beste krigsfilmene som er laget. Er du så heldig å ha en god tv og et hjemmekino anlegg, blir det en mega filmopplevelse for deg. JarHead, som noen nevner her, er etter min mening en stor skuffelse. Det eneste som virket reelt der, var scenen der de gikk av flyet i Saudi Arabia. Fikk faktisk et 25 sekunders flashback fra min egen krigstjeneste under gulfkrigen. Edit: Bor i USA og fikk tak i en Special Edition av Black Hawk Down. Den kjører jeg på min 51" HDtv og Bose Lifestyle 28 II series hjemmekino anlegg. Wooow , sier jeg bare. Ser nå at du har allerede sett filmen. 6343207[/snapback] Da skal jeg gi Windtalkers en sjanse alikevel. Black Hawk Down har jeg sett som sagt. Bra film det. Det om Jarhead, muligens jeg dropper den, har ca.20 filmer notert her nå sååå. hmm Det er en stor skandale at ingen har nevnt Talvisota ennå. Antakelig den beste krigsfilmen jeg har sett. I tillegg er den finsk, noe som er sjelden kost. 6343241[/snapback] Snakker de på finsk? Eller hva med To End all Wars? En av de bedre krigsfilmene jeg har sett ihvertfall. Tar for seg en gjeng med soldater som blir satt i en avsidesliggende fangeleir i Japan unde WW2. Hvordan de får dagene til å gå og holde motet oppe. 6344865[/snapback] Notert Og der minnet du meg på filmen The Great Raid som handler om 500 POW i japansk fangeleir som skal bli reddet av ein gruppe U.S. Rangers. Ganske bra film dette også @ Cun: Den filmen må ha gått meg hus forbi,den skal sjekkes ut asap. 6345014[/snapback] Notert. Og om noen har noe negativt og si om filmene som er nevnt så spytt ut, må prøve å filtrere ut noen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hold deg unna windtalkers, det er ikke en krigs film, men en action film som tilfeldigvis tar sted under ww2. helt urealistisk og bare teit,(IKKE KRIGS FILM) Dette er tull. Windtalkers er faktisk en sann historie om Navaho indianere som ble brukt som "kode-sambandsmenn" under 2. verdenskrig. Om ikke filmen er den beste filmen som er laget, kan du godt se den. Om ikke annet så har du ihverfall lært noe etter å ha sett filmen. 6343207[/snapback] wow ja, så det fantes Navaho codetalkers, det fantes også noe som het andre verdenskrig, men det betyr ikke at filmen har noe med ekte hendelser å gjøre. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Tydligvis to som har forskjellig mening om denne filmen Jeg tviler på at den er meget dyp og følelsesvekkende, da det er en John Woo film, men den har 5.8 på imdb, så er sikkert grei å ha den i reserve:) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Eg syns filmen er bra eg. Men mange av skyte scenene blir for harry og for Woo om du skjønner,slow-mow spray and pray 1337 h4xx0r sk1llz! Dette blir for dumt i WW2 filmer som prøver å vere litt seriøse. Skulle nesten ha sett den igjen,er tross alt noen år siden sist. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Where Eagles Dare Bra film, men du burde lese boken også egentlig. Kommer ikke på fler en den som ikke er nevnt enda. Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 To filmer jeg sterkt anbefaler ved siden av de du har sett er Platoon og Enemy at the Gates. Førstnevnte tar sted under vietnamkrigen og skilder den nevnte krigen meget godt. Flere store skuespillere er også med, blant andre Charlie Sheen. Enemy at the Gates omhandler andre verdenskrig og krigen i Russland, nærmere sagt Stalingrad. Handler om en unggutt som blir med i den russiske hæren og som viser seg å ha en utrolig treffsikkerhet med sniper-rifla si. Jude Law er i hovedrollen. Disse to anbefales! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, de snakker på finsk. 6346649[/snapback] Trur jeg dropper den, i alle fall drar den langt ned på lista. Eg syns filmen er bra eg. Men mange av skyte scenene blir for harry og for Woo om du skjønner,slow-mow spray and pray 1337 h4xx0r sk1llz! Dette blir for dumt i WW2 filmer som prøver å vere litt seriøse. Skulle nesten ha sett den igjen,er tross alt noen år siden sist. 6349166[/snapback] Blir ganske kjedelig med bare plaffing, om jeg vil ha ren action så spiller jeg bare litt Vietcong! Where Eagles Dare Bra film, men du burde lese boken også egentlig. Kommer ikke på fler en den som ikke er nevnt enda. 6349227[/snapback] Lese krig som roman? Nei takk men filmen skal sees. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, de snakker på finsk. 6346649[/snapback] Trur jeg dropper den, i alle fall drar den langt ned på lista. 6350014[/snapback] Javel? Har du noen god grunn? Filmen er teksta, vet du. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, de snakker på finsk. 6346649[/snapback] Trur jeg dropper den, i alle fall drar den langt ned på lista. 6350014[/snapback] Javel? Har du noen god grunn? Filmen er teksta, vet du. 6350016[/snapback] Ja, men syns finsk er irriterende å høre på :\ Er den så alt for bra altså? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Du må ikke la språket komme i veien for en god film. Ja, filmen er veldig bra. Den beste krigsfilmen som er lagd. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Du må ikke la språket komme i veien for en god film. Ja, filmen er veldig bra. Den beste krigsfilmen som er lagd. 6350018[/snapback] Får gi den en sjanse alikevel da. Lenke til kommentar
butare Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 wow ja, så det fantes Navaho codetalkers, det fantes også noe som het andre verdenskrig, men det betyr ikke at filmen har noe med ekte hendelser å gjøre. 6346786[/snapback] Nå kverulerer du. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Eg foretrekker at karakterene snakker korrekt språk i filmer. Er det noe eg hater så jævlig er det når tyskerene/russerene prater med engelsk aksent. Klart det funker sånn sett,men skal det vere så skal det vere :!: De får i såfall prate engelsk/amerikansk,og droppe aksenten. EDIT: Ka heiter den filmen om soldatene som på begge sider feiret Julaften med våpevile under WW1? Har tenkt litt på denne i det siste,men har glemt tittelen. Trur denne skal vere bra,ikkje mye action men uansett,den hendelsen er noe spesiell Ellers kan eg anbefale All quiet on the western front Denne handler om en gruppe tyske soldater under WW1. Den versjoenne eg har sett er ein ny-innspilling fra 1979,som eg syns ver meget bra. Forøvrig kan du sjekke ut 1930-versjonen Endret 21. juni 2006 av Mala Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Er det noe eg hater så jævlig er det når tyskerene/russerene prater med engelsk aksent. 6350096[/snapback] Nei nei, de snakker engelsk med tysk/russisk aksent. Da må jo alle tro at de egentlig snakker tysk/russisk! Angående den filmen du lurte på, kan det være A Midnight Clear? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Er det noe eg hater så jævlig er det når tyskerene/russerene prater med engelsk aksent. 6350096[/snapback] Nei nei, de snakker engelsk med tysk/russisk aksent. Da må jo alle tro at de egentlig snakker tysk/russisk! Angående den filmen du lurte på, kan det være A Midnight Clear? 6350113[/snapback] Nei, den eg snakker om foregår jo under WW1.Den er basert på virkelige hendelser,så er sugen på å få sett denne. Uten å vere for sikker så kom den ut på DVD i fjor Men bør vel egentlig få sett denn som du linket til også da :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå