Jernlov Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Hei, jeg vil gjerne ha tips om gode filmer om krig. Spesielt om WWII og Vietnam krigen. Si gjerne litt mer enn bare tittelen. Takk på forhånd. Edit: Disse er sett: Saving Private Ryan We Were Soldiers Full Metal Jacket Band Of Brothers (Serien) Skal sjekkes: Windtalkers Apocalypse Now Endret 19. juni 2006 av skate4life Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Platoon - Handler om Charlie Sheen i Vietnam, i troppen hans er det store splittelser mellom de to generalene (Dafoe og Berenger). Utrolig realistisk. En klassiker. Where Eagles Dare - Clintern og Burton som skal redde en major (?) oppe i en nazihøyborg på vintern. Et must Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 The Thin Red Line - en veldig estetisk, vakker film, på grunn av dette er det noen som hater filmen og noen som elsker den. Patton - Film om den smågale generalen Patton, og hans opplevelser og virke under den andre verdenskrig. The Great Escape - Om noen allierte soldater som vil rømme fra en tysk fangeleir, og hvordan de prøver å klare det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) hold deg unna windtalkers, det er ikke en krigs film, men en action film som tilfeldigvis tar sted under ww2. helt urealistisk og bare teit,(IKKE KRIGS FILM) Tae Guk Gi: The Brotherhood of War dette er en VELDIG trist film, kanskje den tristeste jeg har sett, utrolige effekter(veldig like BOB) Battle of Britain veldig fin film som gir et greit historisk perspektiv om slaget om england, syke fly stunts som de aldrig ville fått lov til å gjøre i dag. The Longest Day utrolig bra film som viser hele d-dag(airborne, Amfibiske,) fra england, frankrike, usa og tysklands side. A Bridge Too Far kanskje min yndlings krigsfilm og en av mine yndlings filmer skjenerelt, Endret 19. juni 2006 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Henger meg på Tae Guk Gi: The Brotherhood of War og Platoon. Du må selvsagt få med deg Das Boot. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 The Great Escape Platoon Schindler's List Apocalypse Now Bourn on the Fourth of July The Bridge on the River Kwai Jarhead Black Hawk Down Three Kings When Trumpets Fade Enemy at the Gates Patton Stalingrad The Thin Red Line Tora! Tora! Tora! Behind Enemy Lines Windtalkers Tigerland Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Platoon - Handler om Charlie Sheen i Vietnam, i troppen hans er det store splittelser mellom de to generalene (Dafoe og Berenger). Utrolig realistisk. En klassiker. Where Eagles Dare - Clintern og Burton som skal redde en major (?) oppe i en nazihøyborg på vintern. Et must 6336926[/snapback] Begge er nå notert. Selv om jeg kanskje vil få problemer med å ta Sheen seriøs. The Thin Red Line - en veldig estetisk, vakker film, på grunn av dette er det noen som hater filmen og noen som elsker den. Patton - Film om den smågale generalen Patton, og hans opplevelser og virke under den andre verdenskrig. The Great Escape - Om noen allierte soldater som vil rømme fra en tysk fangeleir, og hvordan de prøver å klare det. 6336996[/snapback] Alle er notert. hold deg unna windtalkers, det er ikke en krigs film, men en action film som tilfeldigvis tar sted under ww2. helt urealistisk og bare teit,(IKKE KRIGS FILM) Tae Guk Gi: The Brotherhood of War dette er en VELDIG trist film, kanskje den tristeste jeg har sett, utrolige effekter(veldig like BOB) Battle of Britain veldig fin film som gir et greit historisk perspektiv om slaget om england, syke fly stunts som de aldrig ville fått lov til å gjøre i dag. The Longest Day utrolig bra film som viser hele d-dag(airborne, Amfibiske,) fra england, frankrike, usa og tysklands side. A Bridge Too Far kanskje min yndlings krigsfilm og en av mine yndlings filmer skjenerelt, 6337017[/snapback] Så Windtalkers er ikke verdt ca to timer av mitt miserable liv? Alle er notert, er litt tvilsom på den Battle of Britain men. Henger meg på Tae Guk Gi: The Brotherhood of War og Platoon. Du må selvsagt få med deg Das Boot. 6337102[/snapback] Das Boot notert. Også noen av Wh1te's forslag er notert. Takk for alle forslag, gleder meg til å kose meg med krig i en god tid framover. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jarhead og Black Hawk Down Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 The Deer Hunter. Tidenes beste, best spilte og mest emosjonelle krigsfilm. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Mange gode er nevnt... hvis du kan se serier også er vel "Band of Brothers" et must! Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 NRK skal sende krigsfilmer hver mandag hele sommeren. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Black Hawk Down 6337697[/snapback] BHD kan ta seg en bolle...elendig film [Edit] Band of Brothers er et must ja! Endret 19. juni 2006 av euroshopper Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Jarhead og Black Hawk Down 6337697[/snapback] Jarhead Notert, Black Hawk Down er sett. The Deer Hunter. Tidenes beste, best spilte og mest emosjonelle krigsfilm. 6337994[/snapback] Notert. Mange gode er nevnt... hvis du kan se serier også er vel "Band of Brothers" et must! 6338006[/snapback] Står i førstepost at den er sett. NRK skal sende krigsfilmer hver mandag hele sommeren. 6338673[/snapback] Stilig, skal prøve å få med meg. Lenke til kommentar
Riggs Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 En film du virkelig bør få med deg er Brotherhood of War. Det er en meget bra film som jeg anbefaler på det sterkeste. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 En film du virkelig bør få med deg er Brotherhood of War. Det er en meget bra film som jeg anbefaler på det sterkeste. 6340561[/snapback] Notert, så spennende ut Lenke til kommentar
Riggs Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Det er den. Er en veldig god film som falt veldig i smak hos meg. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Hamburger Hill også 6341349[/snapback] Notert. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Er sjokkert over at ingen har nevnt Saints and Soldiers Handler om en gruppe soldater som prøver å komme seg tilbake til sine styrker etter den forferdelige Malmedy massakren. Flott film og knall prestasjoner fra alle hold. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Er sjokkert over at ingen har nevnt Saints and Soldiers Handler om en gruppe soldater som prøver å komme seg tilbake til sine styrker etter den forferdelige Malmedy massakren. Flott film og knall prestasjoner fra alle hold. 6343117[/snapback] Trailern så bra ut, skal få sett denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå