Vanskelig Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei dere. Har en båt laget av glassfiber. Jeg skal montere en lanterne på den, og må bore et lite hull for å få den nedi. Hva slags bor egner seg best til dette? Har en koffert full av forskjellige så det burde være noe der. På forhånd takk. Mvh. meg Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Du burde bruke et vanlig bor og ta maskeringsteip rundt der du skal bor så etter du har bora burde du ta stikksag/roterompe.. Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Du burde bruke et vanlig bor og ta maskeringsteip rundt der du skal bor så etter du har bora burde du ta stikksag/roterompe.. 6337236[/snapback] Et "vanlig bor" for deg, er det et som er beregnet på tre, stein, metall ? Mvh. meg Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Benytt et vanlig metall-bor i den tykkelse du vil ha hullet. Sett en tapebit på stedet du skal bore slik at du får et rent hull. Skal du føre en ledning gjennom skroget bør du fore rundt ledningen slik at den ikke skaves istykker av glassfiberen. For skruer og tetting meht vann benytter du sikaflex. husk øye og munnbeskyttelse når du borer (pass på at du ikke kan puste inn glassstøvet fra boringen). Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Bruk et veldig fint bor.. helst metall Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Takk for gode svar. Dette blir bra! Mvh. meg Lenke til kommentar
_Larsern_ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Bruk en hullsag i ønsket str,blir helt rundt og ser bra ut. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Og ikke legg lite press, på men heller ikke for mye. Bare prøv å gjøre det kjappest mulig. For hvis ikke, så knekker glassfiberen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå