Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny motor i Amazon, kva motor og trim?


Anbefalte innlegg

heisann! min V40 er på vei ut, og Amazon er på vei inn. håper å få en 69 mod amazon iløpet av en veke eller 2, og har begynt å legge litt planer for trimming og slikt.

 

planen er vel å få i en sprek motor, uten alt for gale bensin forbruk (innenfor volvo sine grenser)

 

Motor i Amazon blir enten B18A eller B20A.

 

eg har et ettermonteringskit liggande fra en 240 eg har hatt, turbo(garret T3), forgasser med trykkboks, bensinpumpe, eksosmanifold..

min onkel har en B230K motor liggande, har aldri vert borti den før, men det er jo en forgasser motor.. går det an å montere turbo delane på? det blir vel et helsikkes bensinsluk det der antar eg.

 

så eg har egentlig litt lyst på en B21ET motor, men det blir endel arbeid.

ang bremser så har eg tenkt på S60R bremser, bilstein\koni dempere, 40mm fjøyrer, stabstag i motor rom og under. da BØR bilen bli godkjent med ny motor.

 

kva dere trur?

 

målet er å få bra med guffe, og holde den forholdsvis "orginal", da med tanke på utsjånad og sjarm, berre med en sprek motor som ulmer under panseret.

har lyst å ha rundt en 180hk, det holder på den bilen der..er ca 1100 kg.

 

edit: einaste eg kjem til å gjere sjølv, er å ta ut interiøret, pusse og gnikke på gulvet, og legge støydempingsmatter i gulv og i dører.for å dempe støy.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med en volvo B30 motor fra båt eller volvo 164?

motorene er billige ok greit med hester orginalt 175 hk om jeg ikke husker feil.

svakheten på disse motorene er i værtfall toppakningene, men de er det jo ikke no stress å bytte:). bytt ut c-kammen med en k-kam som koster ca 1500kr i sverige og gir deg 10-15hk

Lenke til kommentar

Hei, har du hørt litt rundt med hva som faktisk er mulig å godkjenne? Tror du bør gjøre det, før du sitter igjen med skjegget i postkassa. Ring biltilsynet, og ta kontakt innad i miljøene. Det er dumt å anta at den "BØR godkjennes".

 

Jeg vil tro du kan få den godkjent med B230K-motoren rimelig greit, men med et turbokitt blir det nok veldig mye verre.

 

PS: Lykke til med rustsveisingen! Hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...