Solefald Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) heisann! min V40 er på vei ut, og Amazon er på vei inn. håper å få en 69 mod amazon iløpet av en veke eller 2, og har begynt å legge litt planer for trimming og slikt. planen er vel å få i en sprek motor, uten alt for gale bensin forbruk (innenfor volvo sine grenser) Motor i Amazon blir enten B18A eller B20A. eg har et ettermonteringskit liggande fra en 240 eg har hatt, turbo(garret T3), forgasser med trykkboks, bensinpumpe, eksosmanifold.. min onkel har en B230K motor liggande, har aldri vert borti den før, men det er jo en forgasser motor.. går det an å montere turbo delane på? det blir vel et helsikkes bensinsluk det der antar eg. så eg har egentlig litt lyst på en B21ET motor, men det blir endel arbeid. ang bremser så har eg tenkt på S60R bremser, bilstein\koni dempere, 40mm fjøyrer, stabstag i motor rom og under. da BØR bilen bli godkjent med ny motor. kva dere trur? målet er å få bra med guffe, og holde den forholdsvis "orginal", da med tanke på utsjånad og sjarm, berre med en sprek motor som ulmer under panseret. har lyst å ha rundt en 180hk, det holder på den bilen der..er ca 1100 kg. edit: einaste eg kjem til å gjere sjølv, er å ta ut interiøret, pusse og gnikke på gulvet, og legge støydempingsmatter i gulv og i dører.for å dempe støy. Endret 19. juni 2006 av Solefald Lenke til kommentar
packs Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 hva med en volvo B30 motor fra båt eller volvo 164? motorene er billige ok greit med hester orginalt 175 hk om jeg ikke husker feil. svakheten på disse motorene er i værtfall toppakningene, men de er det jo ikke no stress å bytte:). bytt ut c-kammen med en k-kam som koster ca 1500kr i sverige og gir deg 10-15hk Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, har du hørt litt rundt med hva som faktisk er mulig å godkjenne? Tror du bør gjøre det, før du sitter igjen med skjegget i postkassa. Ring biltilsynet, og ta kontakt innad i miljøene. Det er dumt å anta at den "BØR godkjennes". Jeg vil tro du kan få den godkjent med B230K-motoren rimelig greit, men med et turbokitt blir det nok veldig mye verre. PS: Lykke til med rustsveisingen! Hehe Lenke til kommentar
chris Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Høres spennende ut egentlig. lykke til. Håper på bilder. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 er desverre parkert prosjekt, da eg har kjøpt meg en 850 T5 =) http://www.bilforumet.net/showthread.php?p...517#post1356517 ligger bilder og slikt der visst noken vil sjå =) Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 er desverre parkert prosjekt, da eg har kjøpt meg en 850 T5 =) http://www.bilforumet.net/showthread.php?p...517#post1356517 ligger bilder og slikt der visst noken vil sjå =) 6415958[/snapback] Sinnsyk tøff bil=) Men hvor mange hk er det i den? 225 eller? Det napper greit det,hehe Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 225 er det=) får 290chip:P går fra 225\300nm til 290\430nm..det blir kos! Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 225 er det=) får 290chip:P går fra 225\300nm til 290\430nm..det blir kos! 6419107[/snapback] Da begynner det å gå fært!! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 225 er det=) får 290chip:P går fra 225\300nm til 290\430nm..det blir kos! 6419107[/snapback] Du får passe deg så ikke lappen ryker da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå