flemmz Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Nå skal svigers igjen kjøpe PC, såklart den dyreste å beste maskinen (slepbar). Men for en som bare surfer og alikevel klarer å klusse ting til med allslags greier håpet jeg å få sporet han inn på en grei maskin, men synet hans er ikke så utrolig godt. Derfor hadde jeg håpet å funnet en bra pc med lav oppløsning, men det sliter jeg litt med. Han selv vil kjøpe acer maskinen med 20"(20k) men oppløsningen kan kansje være litt drøy på den skjermen..? Trenger derfor tips fra dere andre. Jeg tenkte på tilbudet fra elprice på 6990,- Intel® Pentium® M 735A (1.7 GHz - 2MB), 1024 MB RAM, 100 GB harddisk, DVD brenner, innebygget WLAN For å passe på at han ikke kan klusse maskinen tenkte eg og lage en begrenset bruker til han å installere f.eks. avast home med alt på automatisk. Er det noen gode forslag på idiotsikkre oppsett? NB. Tips på kjøp må komme innen 18:00 idag. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg ville tatt turen innom Dell. Der kan du konfigurere de aller fleste pcen selv. I9400 kan du få med 17" og 1440x900. Ellers kan jo alle pcer kjøre på lavere oppløsningen enn den native. Jeg syns lcd-skjermene blir kornete og uklare, men veldig mange andre sier de ikke merker noe til det(sikkert bare fordi de har vendt seg til det). Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 ja dell maskinen virker som er stabil maskin den, men føler at elprice sitt tilbud er skikkelig røverkjøp. Jeg har blandede erfaringer med å kjøre ned oppløsningen fordi pixelfordelingen blir gal. hmm Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Sant at Elprice sin virker som et veldig godt tilbud. Men på en annen side så virker det som svigers har mye penger som svir i lomma, og kjøper du Dell kan du legge på en kraftfull sikkerhetspakke og service avtale så slipper du å måtte redde feriebildene etter at de har sletta c:\windows. Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Dell service synest jeg er blant de bedre, men når du har så enormt lite peil på pc og har store problemer med å bli forstått og ikke minst forstå. Da blir disse telefonene komiske. Etter ørten telefonsamtaler han har hatt med nextgentel angående noen internettsider av og til ikke kommer opp med engang, selv om han har adsl2, så har jeg lagt årene inn. Det går ikke.... Jeg satser på å få satt opp trådløs bildeoverføring til 42" plasma skjerm så kan han også sitte i sofaen å se på tv samtidig som han surfer. med et trådløst mus tastatur med god rekkevidde 5m frisikt. Leter etter dette nå, så kan han kjøpe laptop til dattera som er student med de pengene tror eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå