oyvind_b Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg opplever stadig at maskinen min begynner å pipe (en alarm høres det veldig ut som, to ulike toner som i en utrykningsbil ) når den blir brukt. Den står på hele tiden ellers, og da er det ingen problem. Det skjer oftest når jeg spiller, men det har også skjedd ved "vanlig" bruk (Office, bildebehandling, etc). I utgangspunktet trodde jeg det var temperaturalarm, men jeg overklokker ikke, og i BIOS-en ser jeg den ligger på ca 40 grader. Dette begynte for en måneds tid tilbake. Jeg har ingen holdepunkter for dette tidspunktet annet enn at det ble raskt veldig varmt i været (ikke at jeg tror dette har noe å si egentlig). Noen tips? Jeg kjører Windows XP SP2 med Kabinett: In-Win X711 Hovedkort: Abit KN8-SLI CPU: AMD Athlon 64 3700+ Øyvind Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hmm... hvordan harddisk har du? Maxtor? Om det er fr ahovedkortet det kommer lyd så kan du se i manualen etter piiip koder, der skal det stå hva det betyr for noe. Det som også kan være, er at hvis du har maxtor disk, så kan den lage lyd hvis den er ødelagt. Har to maxtor disker liggende som "synger" når jeg kobler de til. Og dette er at disken er defekt fant jeg ut //Sweet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Het cpu sikkert: High frequency beeeps while running: Overheated CPU : Check the CPU fan for proper operation. Check the case for proper air flow. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Takker så meget for tips. Jeg har Samsung-disker, så det er nok ikke disse. Jeg skal sjekke tipsene i linken din, syar2003, når jeg kommer hjem. Øyvind Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg hører en konstant pipelyd fra en pc her i rommet, men den kommer bare når det blir overført eller kopiert noe. Akkurat nå holder jeg på å kopiere en mappe på 22GB Det er vel harddisken som har skylda? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Det viste seg at CPU-temperaturen lå ca 40 grader. Et annet sted i BIOS-en spesifiseres en grense for hva som er unormal temperatur. Denne grensen var for lav, og alarmen gikk. Denne er nå hevet., og problemet oppstår ikke igjen. Takker for alle tips! Øyvind Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg hører en konstant pipelyd fra en pc her i rommet, men den kommer bare når det blir overført eller kopiert noe. Akkurat nå holder jeg på å kopiere en mappe på 22GB Det er vel harddisken som har skylda? 6337878[/snapback] Mest sannsynligvis hovedkortet. Opplever samme problem jeg også, med mitt P4P800-E Deluxe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå