Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nec Multisync 20WGX^2 + PoV GeForce 7900GT

Anbefalte innlegg

Først postet maskinen fint og bildet ble deretter bare flimmer i alle regnbuens farger når jeg gikk inn i bios...

Byttet dv-kontakt(er 2 på skjermkort) og nå poster den fint og fungerer utmerket i bios, tempraturer etc er stabile og lave(27-29c).

Men etter post blir skjermen bare svart og ingenting skjer, får ikke opp noe bilde med liste over devices eller mulighet til og boote fra cd(eller noe som helst..) Komme inn i bootmeny(F12) fungerer heller ikke..litt tom for ideer, noen som har noe innspill?

Gigabyte GA-G1975X

Intel 805D

2x512MB Corsair 800mhz DDR2

POV-GeForce 7900GT 256MB

74gb WD-Raptor 10.000rpm

Coolmaster Stacker kabinett

NEC Multisync 20WGX2

Thermaltake Bigwater 745 vannkjøling

*Oppdatering*

Starta pc'n med en crtskjerm og da fungerte den utmerket.

Nå har jeg lagt inn windows og alt funker fint på crt.

Kobler jeg til min NEC-Lcd blir alt rare farger og streker i boot igjen, men bildet er bra i windows så lenge jeg ikke kjører høyere enn 1400x900....1680x1050(native) blir oppfattet som 3048x1069..mulig det er noe problemer med kommunikasjon med skjermkort/skjerm som får det til og bugge i boot også? Noen ideer på noe jeg kan prøve? Har alt lagt inn nyeste drivere fra nvidia og nec.

Endret av elnino2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så du har dette hovedkortet.

Finnes det en BIOS innstilling som heter noe slik som "Primary Video" ? Om du har et PCIe skjermkort så bør denne innstillingen stå på PCIe og ikke noe annet.

Vet ikke helt hva som kan være galt. Får håpe noen kommer med noen kommer med noen gode forslag til hva du kan forsøke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...