Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

gjenvinne tapt data på harddisk, hjelp. ibas?

Anbefalte innlegg

okay, jeg har en bærbar og en ekstern harddisk. jeg tok backup av det jeg ville ha på den eksterne før jeg reformaterte min bærbare pc. så, til min forundring og ektreme frustrasjon, når jeg nå skal inn på backup mappa mi igjen, får jeg feilmeldingen:

ingen tilgang

på egenskaper er det 0 bytes i mappa. jeg dobbeltsjekket dette før jeg tok en formattering, men neida, nå er det som om filene i backup mappa mi aldri har eksistert. jeg har kjørt full scandisk, men ingenting hjelper. mappa er der men innholdet er tomt! på den andre partisjonen, hvor jeg la resten av tingene jeg skulle ha, er det ingen problemer.

så, har dere noen tips om evt. software, eller andre ting jeg kan gjøre, før jeg ringer ibas og hører hva de har å tilby?.. for jeg sitter med et inntrykk av at det kan bli j''lig dyrt og jeg har ikke så mye penger, eller dvs det er visse grenser for hva jeg tar meg råd til.

jeg håper virkelig det er noen der ute som kan hjelpe meg med dette, for dataene jeg trenger er nesten uvurderlig. på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GetBackData kan kanskje hjelpe deg. Uansett hva som er feil med mappa som du ser, vil GBD se filene på disken uansett.

IBAS er dyrt, det er ikke et selskap for privatpersoner med gjennomsnittlig lommebok. Sist jeg hørte noe om priser, var det 5 laken bare for å se om disken kan være reddbar.

Lenke til kommentar

"Ingen tilgang" og 0 bytes mappeinnhold kan bety at innlogget bruker ikke har rettigheter til å vise mappeinnholdet.

Det du kan gjøre (som administrator riktignok) er å sette din nåværende bruker som eier av hele den eksterne disken m/mapper, og deretter gi deg selv lese/skriverettigheter på alt. Da skal du normalt få tilgang til dataene igjen.

Lenke til kommentar

okay, jeg fikk hentet ut filene mine fra backup mappa. som nevnt var de aldri tapt, men jeg hadde ikke rettigheter dit. jeg fikk aldri til å få rettighetene, men brukte istedet getbackdata for å scanne hardisken, for så å kopiere hele mappa på harddisken; funka råbra.

jess, takk for all hjelp.

case closed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...