lobster Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg prøver å lage en setningsgenerator. Jeg har en liste over 300 mest brukte ord. Disse har jeg plassert i en array: <? $random = array( 'the ', 'or ', 'will ', 'think ', 'small ', 'move ', 'world ', 'story ', 'run ', 'later ', 'it\'s', 'america', 'us', ); shuffle($random); while($x <= 10){ $x++; echo $random[$x]; } ?> Dette fungerer jo ganske bra... Men jeg ønsker å kunne hente ut setningen i form av variabelen $setning utenfor arrayen.. Hvordan gjør jeg det? Endret 18. juni 2006 av lobster Lenke til kommentar
trondes Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 $settning .= $random[$x]; ? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Da får jeg bare det siste ordet fra $random[$x] Lenke til kommentar
trondes Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Legg merke til punktumet forand = $a = "en"; $b = " to"; $c = $a; $c = $b; print $c; // vil gi: " to" $c = $a; $c .= $b; print $c; // vil gi: "en to"; Endret 19. juni 2006 av trondes Lenke til kommentar
lobster Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Ahhh.. Superduper Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå