Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm og ikke-fungerende taskmgr.exe -Solved

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg "advare" dere. Her er det mange problemer på en gang, og info om PCn har jeg ikke så mye av. Menne tar gjerne imot all hjelp;), og om noen lurer på no, skal jeg prøve å svare så godt jeg kan :thumbup:

1. Den siste tiden har jeg fått blåskjerm, etter en viss tid jeg ikke har sett på PCn. Da kommer beskjeden "Kernel_data_inpage_error" eller noe sånt, øverst. :ermm:

- når jeg starter PCn raskt etter dette, vil den ikke starte uten en "Atapi oppstarts CD" (?), men om jeg venter, starter den greit (søker vanligvis stasjonene for feil)

2. Full stopp

Andre ganger fryser hele skjermen, å jeg må slå den av ved å trykke på "avslåingsknappen". Igjen starter sjekking av disk-stasjonene.

3. Taskmgr.exe (Windows Oppgavebehandling) vil ikke starte:S

Noen dager etter at jeg fikk spyware på PCn, fik jeg problemer med å starte programmer. Windows "taskmgr.exe" vil ikke starte. (Ctrl+Alt+Delete funker heller ikke)

- Ved bruk av "Wherzit.exe" fant jeg et prog som jeg aldri hadde hørt om. "Installer". jeg greide å skru av det å da funka "taskmgr.exe" =S

Noen som veit hvordan jeg kan fjerne "installer"-greia? Noe jeg har merket (jeg har ZoneAlarm) er at "installer" prøver å få tilgang til internett ved oppstart, men bruker navnet "msconfig.exe" som programnavn... =S

HJELP?!?!?!

(Extra info: Blåskjerm å full stopp hendte før jeg fikk spyware (TrustCleaner), mens programmene sluttet å funke etter (fjerning).

Endret av olli_b_newbie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...