Gå til innhold

Treningen -min- stagnerer

Anbefalte innlegg

Jeg Trener! -trener- ja mer en de fleste! utbrentheten! Stagneringen! metthetsfølelsen! Alt er -der-! hjelp en gammel- -russer- med sine mål!

Mandag:

Stående brystpress 1 sett 4 rep 46 kilo

Russerpress 2 sett 19 repp 58 kilo

Tyrsdag:

ArmPress 5 sett 78 repp 2kilo

Onsdag:

Knebøy 6 sett 4 repp 88 kilo

Søndag

Nedtrekk 7 sett 14 repp 90 kilo

Roing 6 sett 4 repp 120 kilo

Jeg .stagnerer helte tiden- KAn -DERE- skrive program eller endre mitt program til å gjøre det bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stagnasjon kan komme av flere ting:

• Overtrenthet - Ta deg rett og slett en pause.
  • Musklene blir 'vandt' med ei vekt - Ta deg en mindre pause (ca. en uke) og begynn med litt lavere vekter (se på RYP som en mulighet?)
  • Du får i deg for lite næring/proteiner. Du må sørge for både å ha et overskudd av energi (kcal) og proteiner for at musklene skal vokse. Du må heller ikke ha i deg for lite av de viktige fettsyrene, vitaminer, mineraler og sporstoffer.

Det hadde kanskje hjulpet litt om du hadde skrevet litt mer, og -IKke- -skrevEt sånn.-

Lenke til kommentar

Må nesten velge å tro at han mente det siste. Hvis du er plaget med utbrenthet, så kan du dele inn på en annen måte enn det du gjør nå. Hjalp meg med å komme fortere over det. Har 4 forskjellige sett. For mage, føtter bryst, skuldre osv. Det er blandet inn i disse settene. Så trener jeg vekter annenhver dag. F.eks mandag - onsdag - fredag - søndag.

Eller Tirsdag - Torsdag - Lørdag.

Nå har jeg f.eks Mage - skuldre - triceps i 2 grupper (forskjellige øvelser for mage skuldre og triceps, alle 3 er representert i denne gruppen) og Rygg - Bryst - biceps - ben og legger i de 2 andre.

Det blir da slik at jeg får 3 dagers "hvile" mellom hver respektive muskelgruppe + at jeg får trent variert.

Si at jeg kaller de 2 første gruppene for 1 a og b og de 2 siste for 2 a og b, så vil jeg terene f.eks 1a på mandag, 2a på onsdag, 1b på fredag og 2b på søndag... Skjønner ?

Jeg er ikke så veldig flink til å forklare, jeg tar heller ikke det for gitt at helg = treninsfri, da det ikke tar meg mer enn kanskje 1 1/2 time å kjøre igjennom ett program (inkludert oppvarming) Slik at jeg kan stå opp tidlig lørdags morgen. Jogge meg en tur, begynne med noen lette oppvarmingsrunder med vektene, før jeg kjører programmet. Er egentlig ganske greit.. Dette har fungert veldig bra for meg og jeg har hatt god økning med dette programmet.

Lenke til kommentar

-Slik- spisere jeg:

klokken 07.00

fire -bananEr-

tre tomater

Klorka 12.50

1 øl eller litt vin eller vodka

4 poteter

1 karbonade

kl. 18,10

1 pose Chips

1 agurk

2 skiver skinke

Kl 2300

2 skiver med ost og kanel

Jeg STAgnerer både volum og stryrke! :(

_jeg veier 80 kilo, er 185cm hØy, Jeg røyker 15-20 sigaretter om dagen.

Endret av Ivanov
Lenke til kommentar
Kl 2300

6341237[/snapback]

Det er kjempeviktig at du spiser riktig ost!

Parmasan og kanel er gjerne det beste, eller så kan du gå for geitost og kanel. Prøv evnt med litt sukker og en smørklatt på!

Lover at du Hulker innen 37 dager!

Lykke til! :tease:

Lenke til kommentar
-Slik- spisere jeg:

klokken 07.00

fire -bananEr-

tre tomater

Klorka 12.50

1 øl eller litt vin eller vodka

4 poteter

1 karbonade

kl. 18,10

1 pose Chips

1 agurk

2 skiver skinke

Kl 2300

Jeg STAgnerer både volum og stryrke! :(

_jeg veier 80 kilo, er 185cm hØy, Jeg røyker 15-20 sigaretter om dagen.

6341237[/snapback]

spis mann!, SPIS!........ grovbrød, havregryn til hvert måltid.... tunfisk, skinke, egg flere ganger om dagen. dropp vodka, øl og vin!. 4 bananer brenner du opp på ca 1 min. 3 tomater gir ikke akuratt så mye energi. minst 3 brødskiver til frokost, evt bolle havregryn. fokuser på å spise trege karbs til hvert måltid. så skal du se stagneringen forsvinner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...