Itw Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Heisann HAr lyst på bærbar pc, og så denne anonsen i fra Elprice og ble forelsket. Men siden jeg ikke henger med på denne data delen så tenkte jeg og høre med dere om det finnes billigere valg, som gir meg noe ala det samme? Dette er hva jeg ønsker: 1024mb minne Ok grafikk min 80GB hdd DVD brenner W-lan ok lyd nivå Dette er vel de viktigste kriteriene mine, hadde helst sett at jeg slapp og få windows med, men det er vell vanskelig? Så har dere kloke hoder med peiling der ute noen bedre forslag, som er billigere, og gir meg det jeg vil ha, så hyyyyl ut! Og p.s Tusen takk for hjelpa;) Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Kva skal du bruke den til? spele? Du får neppe bra grafikk til 7000kr. Veldig godt tilbud frå elprice der ja... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei! Tilbudet er supert bortsett fra skjermkortløsningen, som etter min mening er ubrukelig. Med stor fare for protester presentérer jeg dette alternativet: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Batteritiden på denne er på 3,5 timer. X600-skjermkortet holder til lettere spilling, kontorarbeid og multimedia. Pcen har svakere cpu, men jeg ville helt klart valgt den fremfor Elprice-pcen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Den du fåreslår efikkan er jo veldig grei, for ser at skjermkortet blir nokk noe etter på den fra Elprice, mens på den du viser til har kun 60GB hdd, og det går nokk greit, men kun 512MB minne, og det er et svært minus, er jo greit at det går an. Men da må jeg jo nesten kjøpe en 512MB brikke til og da er jo prisen nesten 1000kr dyrere igjenn:( Men fikk et tilbud hos en kompis i dag om en Compaq med AMD 63 3000 og ati x200 grafikk kort til 3500kr er ikke helt 100% sikker på hvor mye minne det var i den men tror det er 1024mb og en 60GB hdd eller 40gb. Hva tror dere om det tilbudet? er jo brukt men syntes selv ikke det var så ille:) Hvordan er Compaq bærbare pc'er? Dyrt for batteri til den? Og et annet minus var at den har ikke innebygd wi-fi... så må jo kjøpe et wi-fi kort til den.. dyrt det? Mvh Itw Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Det tilbudet ser ok ut. Compaq er ikke noe serlig bra merke. x200-grafikk er fullt brukbart til kontorarbeid, og til veldig enkel spilling. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 hmm er jo ikke så gøy vist det ikke er et bra merke, hadde ikke noe lyst og kjøpe skjit... Kan heller legge noen kroner til i det da.. Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Sjekk ut maskinene fra dell. Der kan du få Core Duo til en ganske rimelig penge. Mye bedre enn AMD Sempron http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs får du for ned i 8000 (velg bort garantioppgradering). i forhold til den Sempron-pcen efikkan foreslo mener jeg det er mye for pengene Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Så grei ut den Dell pc'n, men er noe skeptisk til dell, med tanke på oppgraderinger som er mye dyrere en ellers fordi det er Dell. Også så jeg at det var intel grafikk og da er vel Elprice pc'n et like bra valg? Endret 19. juni 2006 av Itw Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Så grei ut den Dell pc'n, men er noe skeptisk til dell, med tanke på oppgraderinger som er mye dyrere en ellers fordi det er Dell.Også så jeg at det var intel grafikk og da er vel Elprice pc'n et like bra valg? 6341414[/snapback] Virker som et helt greit kjøp den Aceren fra elprice. Pentium M er gode prosessorer, kraftige og støysvake. Sitter selv nå og skriver på en lignende pc. Du bør tenke deg litt om hvor stor skjerm du vil ha, en 15,4" er en del større enn f.eks en 12", veier som oftest litt mer også. Mitt tips er å stikke til et par databutikker å finne ut hvor stor laptop du vil ha. Oppløstning er også veldig viktig på en laptop, jeg mener 1280x800 (som det er på aceren) er alt for lite på en 15.4", men dette er smak og behag. selv synes jeg alt blir alt for stort og kornete. Dell-laptopen jeg linket til lengre oppe i tråden kan vel fås med oppløsning opp til 1440x900, og det er en 14-tommer. EDIT: Anngående oppgraderinger så er det koster det vel akkurat like mye å oppgradere en dell som en hvilken som helst annen laptop, er bare å kjøpe det man vil i en nettbutikk og sette inn selv. Endret 20. juni 2006 av bragoon Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Ok det med oppgraderinger kan nok hende ja. Størelsen spiller egentlig ikke noen stor rolle siden maskinen mest kommer til og bli brukt i hjemmet.. Tror nok jeg dropper Compaq'en til kompisen min, og satser nok heller på en Acer med større skjermkort en det den fra elprice hadde... Eller er det andre merker som er anbefalt og ta en titt på? Btw: kom over denne nettopp ser jo grei ut den da? eller hva tror dere? Link Endret 20. juni 2006 av Itw Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Fant en ny pc, men har aldrig hørt om merket, noen som vet noe om det? Den heter Cybercom MD 95625 specs: Intel Pentium M 740 (1.73 GHz Centrino prosessor) ATI Mobility Radeon X700 XL med 128 MB DDR-RAM (skjermkort) 15.4" TFT WXGA Widescreen LCD-skjerm med kontrastbelegg TV-Tuner med fjernkontroll (DVB-T + Analog + Radio) DVD-brenner (DVD+-R/+-RW/+-R DL + CD-RW + DVD-ROM) 7.1 channel high definition audio 100 GB harddisk 1024 MB DDR II RAM Intel PRO/Wireless 2200 - Wireless LAN 802.11b/g 10/100 Mbit/s Fast Ethernet LAN port & 56K V.90 modem IR-port Headset Innebygd Bluetooth 2.0 Mus 8in2 multi minnekortleser Fingeravtrykks-gjenkjennelse Bæreveske Li-Ion batteri 1x PCMCIA type II 1x PCI Express Card/54 4x USB 2.0 1x DVI out (overgang til VGA følger med) 1x TV out 1x IEEE 1394 Firewire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå