Steel87 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 har senket min opel kadett.. var på kontroll med den da di fant ut at høyre fjæra framme var løs.. sånn at når di heiste opp bilen, så kunne du liksom rikkse litt i den. forslag til hva som kan være galt? kan den bare være satt på feil sånn at det er bare til å prøve å sette den på en gang til?? Lenke til kommentar
otis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 For lang demper, du må ha kortere dempere. Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 for lange? det er jo bare på den ene sida det er snakk om... vil jo tro at begge demperne foran er like lange.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Noen ganger siger ene fjæra mer enn den andre. Kortere dempere burde løse problemet. Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 hvor fårjeg kjøpt dette dah? vet du ca pris? kan jeg bare skifte de 2 forann? og la de bak være ... må dette også godkjennes hos biltilsynet?? Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Skift bare den ene du. Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Skift bare den ene du. 6346808[/snapback] igjenn hvor selger di dempere til opel kadett? hvis jeg skifter til en kortere demper på den ene sida... så vil det da vel bli litt skjevt?.. og så vil det kanskje bli problemer med godkjenning..?? di klaget på senkesettet på EU.. derfor må jeg få det godkjennt nå.. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Har du TÜV-papirer på det settet du har pr. dags dato? I såfall er det bare å kjøpe en ny demper hvor den "defekte" sitter. Hvis settet derimot IKKE er TÜV-godkjent, bør du kjøpe ett nytt sett (dempere og fjærer) som ER godkjent, da godkjenner de det på EU-kontroll og visning o.l. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Godkjenner sikkert ikke modda fjører Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Har du TÜV-papirer på det settet du har pr. dags dato? I såfall er det bare å kjøpe en ny demper hvor den "defekte" sitter. Hvis settet derimot IKKE er TÜV-godkjent, bør du kjøpe ett nytt sett (dempere og fjærer) som ER godkjent, da godkjenner de det på EU-kontroll og visning o.l. 6347025[/snapback] Senkesettet (fjærene) har jeg TUV papirer på.. fikk di nesten godkjennt.. men manglet 4 hjuls kontroll (visste ikke det var påkrevd) og så var den ene fjæra løs.. så da sa di på biltilsynet at den måtte fikses.. men.. mener dere at det går an å bare kjøpe en ny demper som er like lang som den orginale å sette i stedet for den løse? eller må jeg kjøpe 2 nye dempere?? kommer demperne med tuv godkjenning?? takk for svar! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Dempere må du for all del minst BYTTE PARVIS! Jeg ville sett meg om etter et komplett sett gule justerbare Koni dempere, foran og bak. Disse er beregnet for kortere fjærer. I tillegg har du muligheten til å justere demperne slik du selv finner dem best å kjøre med. Bytte av støtdempere krever ikke godkjenning. Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Dempere må du for all del minst BYTTE PARVIS! Jeg ville sett meg om etter et komplett sett gule justerbare Koni dempere, foran og bak. Disse er beregnet for kortere fjærer. I tillegg har du muligheten til å justere demperne slik du selv finner dem best å kjøre med. Bytte av støtdempere krever ikke godkjenning. 6348285[/snapback] oki takk jeg har ikke tenkt å legge noe særlig mer penger i bilen.. så jeg vil bare få det godkjennt billigest mulig.. ser på mekonomen at de selger 2 dempere hva er forskjell.. og hva er det jeg skal ha?? :Støtdemper foran innsats 10-MR983 600:- Støtdemper foran Reflex innsats 10-E3405 712:- andre sider med billige tilnermet lik orginale dempere?? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Nei bevares, bor du i Norge må du ikke finne på å kjøpe Koni-dempere. Kjørte istykker ett sett gule koni på 3 dager jeg... Nå er Bilstein bestilt Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Bilstein ER bedre enn Koni, men normalt sett tar de ikke kveld såå fort. Koniene jeg satte på Golfen til eksen funka fint i flere år. Jeg aner ikke hva mekonomen har å tilby, og siden Koni er billigere enn Bilstein og jeg vet at de gule justerbare er beregnet for kortere fjærer, anbefaler jeg disse. Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Bilstein ER bedre enn Koni, men normalt sett tar de ikke kveld såå fort. Koniene jeg satte på Golfen til eksen funka fint i flere år. Jeg aner ikke hva mekonomen har å tilby, og siden Koni er billigere enn Bilstein og jeg vet at de gule justerbare er beregnet for kortere fjærer, anbefaler jeg disse. 6348562[/snapback] som sagt.. jeg vil ikke legge noe særlig penger ut på bilen sånoe dyre koni eller bilstein blir sansynligvis ikke aktuelt.. men som det står på mekonomen.. innsats... er det liksom selve demperen..? uten diverse skåler og slikt..? og at den sansynligvis passer rett in i stedet for den gammle.. koster liksom bare 600kr.. så da kjøper jeg heller det og får senkesettet godkjennt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Om de er identiske er du vel akkurat like langt...? Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Om de er identiske er du vel akkurat like langt...? 6349481[/snapback] naj.. fordi det fungerer jo på venstre sida... var bare løse på høyre sida.. skal få en kompis til å se på det i dag.. så får jeg se hva jeg gjør... Lenke til kommentar
packs Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 haha.. lame eu folk a. kjøp deg nye dempere du. koster jo nesten ingenting i forhold til hva du får ut av det . ca 4k Lenke til kommentar
Steel87 Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 demonterte høyre sida i dag.. det viste seg at oppe på toppen av fjæra.. så er det liksom en plate som ligger.. på denne plata er det en liten tapp som skal kiles inn i ei metall skål som ligger over.. denne tappen var brekkt.. så den ble ikke låst.. så jeg får prøve å gå til bilopphugger å få fatt i en ny en.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 haha.. lame eu folk a. kjøp deg nye dempere du. koster jo nesten ingenting i forhold til hva du får ut av det . ca 4k 6350516[/snapback] Du sier ikke det når du kjører over et hull du ikke la merke til, fjæra "rattler" og faller ut av fjærskålene. Resultat: Bilen går i dørken i det hjørnet, jett selv hvor god kontroll du har på bilen da. Hilsen bilmekaniker/biltekniker som utfører EU-kontroll innimellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå