Gå til innhold

Hvorfor i alle dager er trance fest musikk?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, når du "driter" i å høre på en sjanger, da har du vel dømt den?

6384978[/snapback]

Nei, for all del, det er sikkert utrolig mye trance, det jeg har hørt er for det meste fjortis-syre (dunk-dunk).

Viss jeg derimot føler at jeg har ett bredt nok musikkspekter fra før, og ikke gidder å sette meg inn i enda en bråte med sjangrer, kan vel ha andre årsaker enn at jeg skal ha "dømt" den.

Lenke til kommentar

Man behøver vel ikke å sette seg inn i en sjanger for å like god musikk, vel? Og hvis man har bestemt seg for at man ikke gidder å sette seg inn i nye musikksjangere, uansett hvilken grunn man har, så har man vel allikevel dømt dem?

Lenke til kommentar

Det har jeg da absolutt ikke, jeg sier at jeg tviler ikke på at det finnes mye bra trance. Men fordi all elektronisk musikk er en såpass vid sjanger, og så mange blandede definisjoner og navn, er det ikke bare bare å finne ut hvilken sjanger man liker.

Jeg har allerede funnet ut at jeg ikke liker fjortiss syre og "psykadelisk" trance (aner ikke hva det heter, bare sånn jeg opplever den), og for alt det jeg vet, spenner dette seg over flere sjanger.

Jeg kan opplyse om at jeg ikke utforsker blues og jazz heller, her har jeg riktignok funnet ett par artister jeg liker, og til daglig hører på, fordi jeg føler at jeg har mer enn nok musikk allerede. :)

Lenke til kommentar

Det er bra. Poenget mitt var rettet mot ideen om å ikke gidde å utforske musikksjangere av andre grunner en pur latskap. Du utforsker jo musikksjangrene, om det er bevisst eller ubevisst, frivillig eller ufrivillig, fordi du har en åpen holdning. Andre har ikke det og dermed (forhånds)dømmer de.

Lenke til kommentar

...om ein sterkt mislikar heile stilen, grunnlaget for trance etter å (desverre) sikkert ha høyrd eit par hundre ulike låtar av ymse kvalitet - så blir det for dumt å sei at eg har tenkt for lite over min vurdering av sjangeren.

Kva med alle som dømmer "satanrock" ned til bunnen av bøtta, og lar den vere der uten å ha høyrd meir enn eit minutt av det til saman i heile sitt liv? Eller dei som slavisk dømmer all listepop til bunns fordi det er så kommersielt?

Lenke til kommentar

Det er da ikke noe annerledes i forhold til det. Det har jeg aldri sagt. Jeg snakker på generell basis, hvis du ikke skjønte det.

Å ha hørt et par hundre låter innenfor en sjanger er å ha opparbeidet seg litt empiri, noe jeg aldri har hatt noen innvendinger mot. Hvor får du denne tolkningen fra?

Om man misliker stilen og grunnlaget får så være, men jeg syns ikke man skal utelukke at det kan finnes musikk med aktuelle elementer som kan være appellerende.

Lenke til kommentar

Sånn generelt så er åpenhet en fin ting, musikk er intet untak.

Uansett hvor mye jeg hater i en sjanger så vil jeg si at på sikt så tjener en mest på å dømme artist for artist.

Men jeg kan forstå at folk gir opp på en sjanger hvis de ikke finner noen interessant der. Og jeg inrømme lett at jeg leter mye mer der jeg allerede har funnet mye snadder(metall, rock og prog). Men dette hindrer meg ikke fra å være åpen for andre ting. :)

Lenke til kommentar

Det er di meining :)

Eg likar ikkje konseptet bak, grunnlaget eller noko anna i Trance. Musikkstilen er rett og slett ikkje "min", og eg har derfor ingen interesse av å leite meir i den.

Har du sett toppen av bosskorga, så har du ikkje noko interesse av å grave deg ned i den - har du vel? :)

Lenke til kommentar
Toppen av "bosskorga" er vel gjerne det mest kommersialiserte? La oss ta hiphop f.eks. Toppen der er jo den kvalmeste, glætteste musikken som lages, mens hvis man graver litt dypere finner man perler.

6391025[/snapback]

Korrekt, Nickelback er f.eks ikke representative for hele rockesjangeren? :p

Lenke til kommentar
Æsj, Iron Maiden på fest, hadde du satt på det her hadde jeg og kjeftet huden full på deg. :mad:  :roll: På fest skal det være musikk du kan danse til (ikke det at jeg danser, men man skal ha muligheten :p ), da passer musikk som R&B, rap, hip hop, dance trance og slikt. Ikke headbangerslask-musikk :thumbdown:

6335451[/snapback]

Headbanging er en form for dans.

Lenke til kommentar

de fleste fester jeg har hvert på har det gått i country, noe jeg selv syntes passer fint til fest

men jeg har også hvert på de med bare trance og det kan bli ganske kjedelig...

til fest skal man ha noe musikk alle kan synge etter, en låt alle kan elns ;)

ingenting er som å sitte med en røyk i ene handa og ei pils i andre handa sammen med venner å synge ;=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...