Kenny Bones Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Prøv disse to låtene av Infected Mushroom: Dancing with kadafi http://www.personal.psu.edu/students/a/d/a...th%20Kadafi.mp3 The Messenger http://chuvi.net/music/jorg_on_mushroom_-_...%5Bchuvi%5D.mp3 (Hør disse to låtene ferdig minst to ganger) 6359669[/snapback] Okey, hørt igjennom disse nå 3 ganger. Og det høres helt for ***** ut. dunk dunk dunk, med noe rot imellom. Funker kanskje hvis man er på syre, men på en normal fest? nei, beklager. 6360015[/snapback] Hmm, hvorfor føler jeg at dette er som å diskutere homofili og abort med en prest? Umulig med andre ord. Man må være litt alsidig og ikke bare si "dette er dritt, dermed basta!" Hadde du vært musiker hadde du aldri fått respekt fra andre musikere. En ordentlig musiker er en med respekt for andre sjangrer og kunstneriske temaer. Men selvfølgelig, dersom man overhodet ikke er kunstnerisk anlagt sier det seg jo selv at det ikke går. Dersom du faktisk hadde hatt litt peiling hadde du hørt at disse låtene har nesten ikke temaer fra elektronikk, men ren avstamning fra klassisk og jazz. Men det la du sikkert ikke merke til når du var altfor opptatt med å synes at det er no dritt. Sorry, mener ikke å disse deg, men jeg blir så j*vlig provosert av folk som ikke greier å se en halvmeter utenfor "boksen" sin. Edit: Dersom du ikke liker de to låtene vil du aldri like noe som har med trance å gjøre, men det trenger vel ikke jeg å fortelle deg da du mest sansynligvis allerede har forstått det for årevis siden. De to låtene der er noe av det mest lyttervennlige av trance du kan få, samtidig som det har kunstnerisk sjel og komponistisk kvalitet med harmonier og melodi, noe som btw man ikke finner så lett innen trance sjangeren. Endret 23. juni 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
CSM Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Det sier vel litt når du må spore opp lyttervennlige låter innenfor sjangeren som folk kan høre på... Boksen min? Jeg hører på mange forskjellige sjangere, alt fra klassisk til blues og metal. Hører mest på metal, da jeg finner utrolig flinke musikere og teknisk musikk der som jeg ikke finner i andre sjangere (foruten klassisk musikk). Men repetiv dunking med noen suse-elementer (som du påstår har elementer av klassisk i seg), fordrar jeg ikke. Slik er det bare, du får mene hva du vil, men jeg mener trance er noe skikkelig dritt. Kan godt være det er noen flinke musikere som holder til der og, men tydeligvis sjelden mellom dem? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Laster ned de to låtene eg også. Høre om det er vettugt eller ei. Lenke til kommentar
embark Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 De to låtene der er noe av det mest lyttervennlige av trance du kan få, samtidig som det har kunstnerisk sjel og komponistisk kvalitet med harmonier og melodi, noe som btw man ikke finner så lett innen trance sjangeren. 6365573[/snapback] Der er jeg faktisk ganske så uenig med deg. Jeg vil ikke si at Infected Mushroom er noe av det mest lyttevenlige av elektronisk musikk. Det tok meg en stund fra jeg hørte IM første gangen, til jeg faktisk likte det. Og da hadde jeg hørt på trance mange år i forveien. Og hvorfor sier du dette: "samtidig som det har kunstnerisk sjel og komponistisk kvalitet med harmonier og melodi, noe som btw man ikke finner så lett innen trance sjangeren"? Dette er jo så feil som du får det. Har du i hele tatt hørt 1 av de 10 sangene jeg listet opp? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg ELSKER argumentet "hvis du ikke liker dette, så kan du ikke nok om musikk". Musikk er ikke laget for musikere, det er laget for alle. Om Petrucci liker noe, så er det ikke bedre enn om jeg liker det. Min mening er like viktig som både din, Satchmos og Ludvig vans mening. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 BAh! The Messenger var bare no jævla vas jo.Folk sier metall er noe bråk,dette passer ihvertfall inn under rot og støy iver heile linja. Bortsett fra introdelen som var litt flott. Dancing with Kadafi var vissvass og kjedelig fram til 5 min ut i låta, der kom det litt flotte melodier og fuglekvitring. Så blei det bare egyptisk og kjedelig. Uansett kor enn det rytmene og alt stammer fra så var det makkverk fra ende til annen. Bare minne på at dette er så langt bort fra min smak som overhodet mulig.Men eg hørte da igjennom dette Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 My 2 cents: Det beste er å prøve å tilfredsstille klientellet, på den måten at alle får noe de digger, samtidig som alle kan like låtene som blir spilt, uansett sjanger. Det funker iallefall her, vi er en sammensveiset gjeng som har minner til mange forskjellige låter innen forskjellige sjangre. Selvfølgelig er det også viktig at alle låtene duger på fest. Og takk gud for at jeg ikke henger med noen hardcore vinterskog tr00metal-folk, for hodet mitt hadde implodert etter 10 sekunder med det der på fest Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 My 2 cents: Det beste er å prøve å tilfredsstille klientellet, på den måten at alle får noe de digger, samtidig som alle kan like låtene som blir spilt, uansett sjanger. Det funker iallefall her, vi er en sammensveiset gjeng som har minner til mange forskjellige låter innen forskjellige sjangre. Selvfølgelig er det også viktig at alle låtene duger på fest. Og takk gud for at jeg ikke henger med noen hardcore vinterskog tr00metal-folk, for hodet mitt hadde implodert etter 10 sekunder med det der på fest 6367135[/snapback] Man skal være svært heldig hvis alle på en fest har samme musikksmak. Desverre er det ofte slikt at man ender opp med et minste felles multiplum, i dette tilfelle musikk som folk ikke nødvendigvis liker men i det miste har hørt før.... Lenke til kommentar
gaute_hjartaaker Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 det er med trance som med all annen musikk; det finnes kvalitet (f eks infected mushroom), og det finnes poppete tøys (basshunter). smak og behag i guess, det blir som med meg og metal: folk kan spille det beste som finnes innen sjangeren for meg (og jeg kan anerkjenne de musikalske kvalitetene).. men gi meg heller noe bra tech-house raziel014; i hear ya Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 "Festmusikkens" latente funksjoner, i hovedtrekk. 1. Festmusikk brukes ofte som et redskap eller middel for å knytte folk sammen, prate sammen osv., sosialt samkvem, ofte betegnet som "fest", å "gå ut på byen" m.m. At noe kan være festlig for gothere og andre med mørkere musikksmak er faktisk tilfelle. Man skal ikke la seg lure av tilsynelatende nedtemthet, dette kan i realiteten skjule betydelig trivsel. Og motsatt: Folk som smiler og tilsynelatende har det gøy utad på fest, kan i realiteten være død-triste. Festmusikkens hovedfunksjon: å treffe andre mennesker/bli kjent, "ha det gøy", møte individer av annet/samme kjønn/flørt/sosialt samkvem m.m. Siden hovedfunksjonen er såpass grunnleggende, legges ofte en musikkprofil på sosiale arenaer (jfr. klubber, diskoteker, privatfester) på et såkalt kommersielt nivå. Dette innebærer som regel et utvalg musikk som mange personer har hørt om, og som blir kalt for populærmusikk ("pop"). Unntak fra kommerialisme-trekket finnes der hvor det foreligger spesialiserte miljøer for musikken og subkulturer (se pkt. 2). Det finnes en del evidens for at jenter/kvinner liker pop (og bare det), selv om det finnes mange eksempler på det motsatte, og man finner ofte høy grad av variasjon mht. dette hos gutter/menn. 2. I utgangspunktet kan det synes greit og liketil å treffe andre mennesker i "festlig lag". Imidlertid har vi her problemene som oppstår med musikksmak og musikalske subkulturer som innebærer sterkt behov for identitetsbekreftelse (ofte sett i tenårene, men kan fortsette livet ut for enkelte), til tross for at hovedfunksjon er å treffe andre mennesker. Musikksmak og subkultur blir i praksis to sider av samme sak. Slik sett kan "fest" også brukes til helt andre ting enn å bli kjent, flørte osv., f.eks. til profilering av seg selv eller bekjennende og identitetsforsterkende subkultur. For disse vil som regel "festmusikk" være hovedfokus, og bli kjent, flørt osv. tilsynelatende være underordnet, men ikke nødvendigvis uviktig, og det blir stadig mer populært (sic!) å kombinere spesialiserte miljøer og tilhørende musikkstiler. Slik sett går det fint an å kombinere f.eks. ensartet bruk av trance som festmusikk (se topic). Under dette punktet ser man ofte harde, uforsonlige og adskilte grupperinger knyttet til de forskjellige musikkstilene, som regel markert ved kledning og oppførsel. Musikkstilen "trance" blir ofte utskjelt i Norge, gjerne betegnet som "dunk-dunk" i en nedsettende betydning (se topic). Det er holdepunkter for geografiske forskjeller mht. hva som blir sett på som akseptabelt innen lærde subkulturer. Stort sett kan man se på den mer spesialiserte festmusikken som uttrykk for siling av uønskede festdeltakere. En del stiller seg forundret over at festmusikken ofte er markert høy. Denne ganske vanlige situasjon (men ikke desto mindre interessant) gir som regel festdeltakerne hjelp til å ha et "dekke" for sin festdeltakelsesbehov. Det gir et slags utgangspunkt for deltakernes prosjekt for festen (f.eks. flørt, dansing, m.m. kan dekke over et ønske om seksuelt samkvem, ekteskap, seriøse forhold osv.) Noe upåaktet er det faktum at høy musikk ofte kan fungere som en slags støtte når prosjektet ikke fører frem og det innebærer fare for "tap av ansikt" (som regel etter forsøk på flørt), og utvise en adferd hvor musikk tilsynelatende kan bli hovedfokus igjen (jfr. dans, stå ved baren og drikke m.m.). Dersom det ikke foreligger høy musikk i slike tilfeller, kan "nederlaget" (og dermed tap av ansikt/ære) bli nærliggende. 3. Musikk og inntak av diverse substanser, herunder alkohol. Alkohol har som kjent en både utvidende og innsnevrende effekt på menneskenes bevissthet. Det finnes klare individuelle forskjeller på hvordan alkohol påvirker aksept av gjeldende festmusikk. Stort sett synliggjør alkohol den enkeltes egentlige prosjekt på en fest, enten det dreier seg om flørt, samtaler, profilering av eget ego/krangling, subkultur osv. Kort fortalt blir den enkelte festdeltaker mer målrettet på sine behov i en festramme (se pkt. 1) under alkohol, i det minste der inntaket fortsatt er begrenset til tålbare mengder. Når alkoholmengdene blir for store (dessverre i takt med økende musikkvolum og dens bedøvende effekt) oppstår det gjerne situasjoner med mye ubehag for festdeltakerne (jfr. alkoholens innsnevrende effekt). Ubehag blir som regel sett på som inkompatibelt med det som blir betegnet som feststemning, noe som vanligvis blir høyt prioritert uansett miljø. Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Historien er slik: Jeg var på en enkel fest i går, og det ble jo da satt på en del musikk. Dessverre er dette trance, noe som jeg ikke kan fordra. Uansett, vi hørte på det en stund. Jeg og en kamerat spurte hun som var verten på festen om vi kunne bytte til noen av min kamerats cder, noe som var greit. Det begynte med et par kaizers sanger, noe som folk rynket på nesen over. Greit nok, jeg liker ikke så mye Kaizers selv, men det var bedre en trance. Etter noen få sanger gikk det over til Iron Maiden. Iron Maiden er mitt aller største favorittband, og kameraten min missliker dem heller ikke. Så da satt vi der å hørte på dette, mens de andre var ute. Plutselig kommer en del inn å begynner å kjefte oss huden full fordi vi hørte på dette. Og da snakker jeg ikke vanlig kjefting, men de var skikkelig forbanna. Det var også ei som begynte nesten å grine. Da har vi hørt på trance hele kvelden i flere timer, og når det kommer et par sanger som ikke er trance, så får vi den kjeftesmellen? Herregud, er ganske sikker på at for å høre på trance for meg, er som å høre på Darkthrone og Burzum for dem. Går det virkelig ikke ann å ha en fest uten trance? Med noe litt mer allsidig musikk, som alle kan like? Trenger ikke å være metal, men bare ikke trance! En annen ting jeg har reagert på, hvorfor spiller de så høyt at du må skrike til han/hun du sitter ved siden av? 6333762[/snapback] Hvor mange av dem du var på fest med hører ikke på trance til vanlig? Er nok ikke det av at trance er festmusikk, men at de du var på fest med liker trance. var på fest hin dagen og da gikk det i iron maiden, nivana, metalllica etc. for han som holdt festen liker sånn musikk. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Tror nok rådet til dere som ikke liker trance el rnb, er rett å slett å holde dere unna og finne andre fester der musikk dere liker spilles. Skjønner veldig godt folk kan bli provosert av death metall. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Men du forstår ikke at folk kan blir provosert av andre sjangre? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 JO selvfølgelig, men når brorparten av publikumet liker trance el rnb så syns jeg man heller bør finne seg andre fester. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Tror nok rådet til dere som ikke liker trance el rnb, er rett å slett å holde dere unna og finne andre fester der musikk dere liker spilles. Skjønner veldig godt folk kan bli provosert av death metall. 6368603[/snapback] Det er ikke mulig å bare finne seg en annen fest når vennene liker den musikken. Jeg er heller med venner og hører på drittmusikk enn alene på fest med bra musikk. Poenget med denne tråden er å klage. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Poenget med denne tråden er å klage. 6368636[/snapback] Støtter deg på den, men hjelper lite å klage. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Tror nok rådet til dere som ikke liker trance el rnb, er rett å slett å holde dere unna og finne andre fester der musikk dere liker spilles. Skjønner veldig godt folk kan bli provosert av death metall. 6368603[/snapback] Er alt av Iron Maiden death metal nå plutselig? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 My 2 cents: Det beste er å prøve å tilfredsstille klientellet, på den måten at alle får noe de digger, samtidig som alle kan like låtene som blir spilt, uansett sjanger. Det funker iallefall her, vi er en sammensveiset gjeng som har minner til mange forskjellige låter innen forskjellige sjangre. Selvfølgelig er det også viktig at alle låtene duger på fest. Og takk gud for at jeg ikke henger med noen hardcore vinterskog tr00metal-folk, for hodet mitt hadde implodert etter 10 sekunder med det der på fest 6367135[/snapback] Man skal være svært heldig hvis alle på en fest har samme musikksmak. Desverre er det ofte slikt at man ender opp med et minste felles multiplum, i dette tilfelle musikk som folk ikke nødvendigvis liker men i det miste har hørt før.... 6367166[/snapback] Nå sa han jo nettopp at de godt kunne spille musikk fra forskjellige sjangre, så lenge det er festmusikk. Det hele bunner vel ned i at man må være litt tolerant når det kommer til musikk og fest, kjør på noen låter som du kanskje ikke digger selv, men andre syns er fete. Så kjører du litt av det du digger... Variasjon er viktig, og hvis alle blir fornøyde så blir festen desto bedre Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hmm, finner det merkelig jeg at dere ikke liker de to låtene av Infected. Da jeg først hørte det var jeg helt prog og likte ingenting annet enn Gabriel og symfonisk hippie-rock og avslo at alt som hadde med datamusikk å gjøre var no dritt. Men hørte disse låtene og det varmet skikkelig i hjertet på grunn av det melodiøse og det etniske genuine preget. Uansett, meningen med linken til de to låtene var rett og slett å vise at trance også kan være varierende og ikke bare hjernedød dunk dunk. Men om man ikke hører annet enn det så gjør man vel ikke det da. Skal ikke presse på noen noe for da blir det ikke likt uansett. (snakker av erfaring da jeg prøvde å få kjæresten min til å like Beach Boys når jeg selv forguder det! ) Hehe, faktisk når jeg tenker tilbake så fikk jeg søsteren min til å elske det gamle Genesis da jeg låste henne inn på rommet og satt på Supper's Ready på repeat! BAh! The Messenger var bare no jævla vas jo.Folk sier metall er noe bråk,dette passer ihvertfall inn under rot og støy iver heile linja. Bortsett fra introdelen som var litt flott. Dancing with Kadafi var vissvass og kjedelig fram til 5 min ut i låta, der kom det litt flotte melodier og fuglekvitring. Så blei det bare egyptisk og kjedelig. Uansett kor enn det rytmene og alt stammer fra så var det makkverk fra ende til annen. Bare minne på at dette er så langt bort fra min smak som overhodet mulig.Men eg hørte da igjennom dette 6366996[/snapback] Skal prøve å ikke bli såret av dette. Neida! Men uansett, tenkt litt slik da. Hadde du selv greit å lage noe bedre? Man må tenke litt i respekt for dem som har slitt og svettet for å få til alle småtingene og all komponeringen. Jeg tenker også veldig sånn da når jeg finner ut om jeg liker ditten og datten. Det betyr faktisk veldig mye for meg. Endret 23. juni 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Trikset på fester med lavmålsmusikk er å selv ta over styringa. De som har satt på lavmålsmusikken har som oftest null snøring og vil ikke merke at musikken plutselig er en annen. Om folka faktisk hører på musikken og får med seg hva som blir spilt så er trikset å få til en god overgang fra trancehelvete til gooodmusikken. Når du har klart å sette på god musikk så er oppgava å holde på denne musikken, det vil si å ikke vekke oppmerksomheten til trancefolket. Det gjør du ved å ikke spille beinhard metall eller strykesymfonier før samtlige er døddrukken. Spill gjerne noe minste felles multiplum musikk inni mellom for å glede de hjernedøde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå