bjokys Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Æsj, Iron Maiden på fest, hadde du satt på det her hadde jeg og kjeftet huden full på deg. På fest skal det være musikk du kan danse til (ikke det at jeg danser, men man skal ha muligheten ), da passer musikk som R&B, rap, hip hop, dance trance og slikt. Ikke headbangerslask-musikk 6335451[/snapback] kunne ikke si meg mer enig. all musikk til sin tid. det er mer komers å ha trance/r&b på fest da dette appelerer til en større menneskemasse enn metal gjør. Jeg hører både på metal og Trance, men det vill eikke falle meg inn å sette på metall på en fest... 6342717[/snapback] Er enig med deg i dette. Man skal spille musikk etter hvordan stemningen er, og setter du på død metall osv så blir folk bare sittende i sofa'n å drikke, værtfall etter mine erfaringer. Jeg tar det tilbake det jeg sa om at jeg ikke hadde vært på en fest der jeg ikke digga musikken.-.. For en liten stund tilbake havna jeg på det ett skikkelig gother party. Jeg som en laidback hip-hop mann kom slengende inn døra, og blei møtt av suicidal død metall greier, og 20 personer med sminke i hele trynet, både gutter og jenter. Her snakker vi høy emo faktor! De spilte bare død metall hele festen, og de eneste gangene noen reiste seg, var når de skulle på do. Er det sånne fester folk liker? Skal jo sette på musikk som gjør at folk beveger seg litt. Dette blir uansett ikke no som vi kan avgjøre, da det sannsynligvis ender med en krangel mellom de forskjellige sjangerne. 6359162[/snapback] Uff, da hadde jeg sannsynligvis snudd i døra... Lenke til kommentar
............... Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Men jeg sier deg, ingenting er mer aslappende enn en god runde Iron Maiden, kombinert med litt klassisk musikk (går aldri lei), litt Johnny Cash, Dire Straits, og avslutter med litt Django Reinhardt. Da er jeg i godt humør 6359133[/snapback] hadde du spilt det på en fest jeg var på, muligens jeg hadde gått. Trance er festmusikk! Veldig mange steder, jeg liker det, fint å danse til osv. På lik linje med hip-hop osv. Når du kommer med de gamle gutta som Dire Straits, Johnny Cash osv blir det litt for booring syns jeg, det er sånn musikk jeg mener du kan sitte hjemme og høre på, eller når du bare henger med venner. og foresten, klassisk? på fest? ehehehehe Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Uff, da hadde jeg sannsynligvis snudd i døra... 6359174[/snapback] Gjorde omtrent det også, gikk en time så hadde jeg hodepine...da gikk jeg ut på baksia og satte på ipoden ... Lenke til kommentar
CSM Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Men jeg sier deg, ingenting er mer aslappende enn en god runde Iron Maiden, kombinert med litt klassisk musikk (går aldri lei), litt Johnny Cash, Dire Straits, og avslutter med litt Django Reinhardt. Da er jeg i godt humør 6359133[/snapback] hadde du spilt det på en fest jeg var på, muligens jeg hadde gått. Trance er festmusikk! Veldig mange steder, jeg liker det, fint å danse til osv. På lik linje med hip-hop osv. Når du kommer med de gamle gutta som Dire Straits, Johnny Cash osv blir det litt for booring syns jeg, det er sånn musikk jeg mener du kan sitte hjemme og høre på, eller når du bare henger med venner. og foresten, klassisk? på fest? ehehehehe 6359189[/snapback] Mulig Trance (eller donk donk, synth synth, donk, bråk, osv) er "festmusikk" for fjortisser, på omtrendt samme måte som R&B og boyband er "festmusikk" for jenter. Men man behøver ikke legge igjen hjernen hjemme fordi man skal på fest vel? Trance blåser ut det siste man har igjen i hodet, mister fullstendig troen på menneskeheten når sånt blir spilt. Blæh Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Men jeg sier deg, ingenting er mer aslappende enn en god runde Iron Maiden, kombinert med litt klassisk musikk (går aldri lei), litt Johnny Cash, Dire Straits, og avslutter med litt Django Reinhardt. Da er jeg i godt humør 6359133[/snapback] hadde du spilt det på en fest jeg var på, muligens jeg hadde gått. Trance er festmusikk! Veldig mange steder, jeg liker det, fint å danse til osv. På lik linje med hip-hop osv. Når du kommer med de gamle gutta som Dire Straits, Johnny Cash osv blir det litt for booring syns jeg, det er sånn musikk jeg mener du kan sitte hjemme og høre på, eller når du bare henger med venner. og foresten, klassisk? på fest? ehehehehe 6359189[/snapback] Vel, for meg er trance hodepine i 1-tall og nuller. Av hensyn til andre, spiller jeg hverken klassisk musikk eller Django Reinhardt. Men har null problem med å dra i gang en god, gammel klassisk Dire Straits, Johnny Cash eller Iron Maiden låt som alle kjenner, og som alle er med å synger til Slikt er IMO mer artig enn å stå å hoppe rundt på ett gulv, uten å få snakke med folk... men det er mitt syn, og det er vel egentlig bare bra at folk er forskjellige Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Men jeg sier deg, ingenting er mer aslappende enn en god runde Iron Maiden, kombinert med litt klassisk musikk (går aldri lei), litt Johnny Cash, Dire Straits, og avslutter med litt Django Reinhardt. Da er jeg i godt humør 6359133[/snapback] hadde du spilt det på en fest jeg var på, muligens jeg hadde gått. Trance er festmusikk! Veldig mange steder, jeg liker det, fint å danse til osv. På lik linje med hip-hop osv. Når du kommer med de gamle gutta som Dire Straits, Johnny Cash osv blir det litt for booring syns jeg, det er sånn musikk jeg mener du kan sitte hjemme og høre på, eller når du bare henger med venner. og foresten, klassisk? på fest? ehehehehe 6359189[/snapback] Mulig Trance (eller donk donk, synth synth, donk, bråk, osv) er "festmusikk" for fjortisser, på omtrendt samme måte som R&B og boyband er "festmusikk" for jenter. Men man behøver ikke legge igjen hjernen hjemme fordi man skal på fest vel? Trance blåser ut det siste man har igjen i hodet, mister fullstendig troen på menneskeheten når sånt blir spilt. Blæh 6359211[/snapback] QFT Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Fester er vel like variert som alt annet tenker jeg. I noen miljøer hører man kun på trance, mens andre hører på helt annen musikk igjen på festene. De jeg fester sammen med hører på alt mulig, men vi prøver uansett å unngå trance/dance/house og liknende på fester, da dette har veldig lite med en sosial fest å gjøre og siden det er nettopp derfor vi fester, ja akkurat for å være sosiale. Det kommer vel med alderen tenker jeg, at man ikke lenger fester for å drikke seg mest mulig full på kortest mulig tid uten å behøve å prate med noen. En av grunnene til at jeg går lite på byen er også at det stort sett spilles så høyt at det er totalt håpløst å prate med de som står/sitter rett ved siden av deg. Egentlig så lurer jeg fælt på hva som egentlig er hensikten med å dra ut hvis man ikke kan prate med de man er ute sammen med. Det er også årsaken til at vi har lydnivået ganske lavt på de festene jeg deltar på, vi ønsker å prate sammen:) Vi hører også på musikk med fart i, men prøver altså å unngå trance, siden det er ganske døfødt. Ingenting er som å høre slagere fra Beatles, Dire Straits eller Dylan og vrenge opp lyden når alle slenger seg på i allsang. Det er fest det! Heldigvis så har lydnivået dempet seg på festene, da jeg var yngre så handlet fester om å drikke seg full, mens nå handler fester om å ha det gøy og være sosial. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Fester er vel like variert som alt annet tenker jeg. I noen miljøer hører man kun på trance, mens andre hører på helt annen musikk igjen på festene. De jeg fester sammen med hører på alt mulig, men vi prøver uansett å unngå trance/dance/house og liknende på fester, da dette har veldig lite med en sosial fest å gjøre og siden det er nettopp derfor vi fester, ja akkurat for å være sosiale. Det kommer vel med alderen tenker jeg, at man ikke lenger fester for å drikke seg mest mulig full på kortest mulig tid uten å behøve å prate med noen. En av grunnene til at jeg går lite på byen er også at det stort sett spilles så høyt at det er totalt håpløst å prate med de som står/sitter rett ved siden av deg. Egentlig så lurer jeg fælt på hva som egentlig er hensikten med å dra ut hvis man ikke kan prate med de man er ute sammen med. Det er også årsaken til at vi har lydnivået ganske lavt på de festene jeg deltar på, vi ønsker å prate sammen:) Vi hører også på musikk med fart i, men prøver altså å unngå trance, siden det er ganske døfødt. Ingenting er som å høre slagere fra Beatles, Dire Straits eller Dylan og vrenge opp lyden når alle slenger seg på i allsang. Det er fest det! Heldigvis så har lydnivået dempet seg på festene, da jeg var yngre så handlet fester om å drikke seg full, mens nå handler fester om å ha det gøy og være sosial. 6359283[/snapback] Kan jeg få komme på en av festene deres, hehe ? Høres ut som om dere har skjønt det, hehe Er forøvrig fullstendig enig med deg, går nesten aldri ut selv lengre, er umulig å faktisk bli kjent med folk på den måten... Endret 22. juni 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det er jo ikke akkurat rart at Trance er festmusikk. Det er kun rytmen det hander om på akkurat samme måte som at moderne R&B også brukes som festmusikk. Det ligger nok igjen fra da vi var i stammer og hadde utviklet en egen kultur og med trommer og dansing. Det er jo foråvrig også noe lignende som er opphavet til trance i hele tatt. Altså hippier som flyttet til Goa og andre steder og slo seg sammen med ville stammer og mixet rett og slett trommene deres med elektronisk musikk. Skjønner det absolutt jeg at folk liker trance, hvertfall bra trance som Infected Mushroom og annen goa-trance. Husk også å se forskjell på de forskjellige sjangrene innen trance da. Trance er noe som mange mistar som Techno (som foråvrig ikke er en sjanger lenger), men i virkeligheten er det masse undersjangrer der masse blandinger foregår. F.eks jazz blandet med trance og klassisk blandes med trance. Det handler om det drivet man vil ha fra musikken og dersom man er typen til å like det og hiver i seg en E eller noe sånt så tar man seriøst av. Selv har jeg aldri gjort det, men har kompiser som har det. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Historien er slik: Jeg var på en enkel fest i går, og det ble jo da satt på en del musikk. Dessverre er dette trance, noe som jeg ikke kan fordra. Uansett, vi hørte på det en stund. Jeg og en kamerat spurte hun som var verten på festen om vi kunne bytte til noen av min kamerats cder, noe som var greit. Det begynte med et par kaizers sanger, noe som folk rynket på nesen over. Greit nok, jeg liker ikke så mye Kaizers selv, men det var bedre en trance. Etter noen få sanger gikk det over til Iron Maiden. Iron Maiden er mitt aller største favorittband, og kameraten min missliker dem heller ikke. Så da satt vi der å hørte på dette, mens de andre var ute. Plutselig kommer en del inn å begynner å kjefte oss huden full fordi vi hørte på dette. Og da snakker jeg ikke vanlig kjefting, men de var skikkelig forbanna. Det var også ei som begynte nesten å grine. Da har vi hørt på trance hele kvelden i flere timer, og når det kommer et par sanger som ikke er trance, så får vi den kjeftesmellen? Herregud, er ganske sikker på at for å høre på trance for meg, er som å høre på Darkthrone og Burzum for dem. Går det virkelig ikke ann å ha en fest uten trance? Med noe litt mer allsidig musikk, som alle kan like? Trenger ikke å være metal, men bare ikke trance! En annen ting jeg har reagert på, hvorfor spiller de så høyt at du må skrike til han/hun du sitter ved siden av? 6333762[/snapback] ' Trance kan bare dø! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Tror heller at alle burde bli mer allsidig innen musikk. Det gjelder begge veier. Helt idiotisk å si at "trance suger" uten å ha hørt masse god trance for å kunne uttale seg. Det finnes faktisk masse god kunstnerisk kreativ trance. Noen som ikke tror meg? Prøv disse to låtene av Infected Mushroom: Dancing with kadafi http://www.personal.psu.edu/students/a/d/a...th%20Kadafi.mp3 The Messenger http://chuvi.net/music/jorg_on_mushroom_-_...%5Bchuvi%5D.mp3 (Hør disse to låtene ferdig minst to ganger) Helt superbe låter skrevet av to sykt gode musikere fra Israel der hovedkomponisten er omtrent på min alder (20-25). Disse sitter ikke foran en PC og lager låtene sine i løpet av 5 minutter slik mange tror. Dette er detaljert håndarbeid og fremføres onstage der skrur på alle knappene live. Dette er skikkelig dyktige musikere og jeg som hovedsaklig alltid har hørt rock og nå i ettertid en del klassisk og jazz og ikke problemer i hele tatt med å like dette, spesielt ettersom de er bygd opp på lik måte som god gammeldags progrock fra 70-tallet. Bedre driv i musikken skal du lete lenge etter. Endret 22. juni 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Festmusikk for de i (gamle)klassen min er Black Eyed Peas og resten av VG-lista. Tror jeg nesten hadde valgt trance framfor det dritet. Lynyrd Skynyrd - Freebird, da snakker vi fest Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 For en liten stund tilbake havna jeg på det ett skikkelig gother party. Jeg som en laidback hip-hop mann kom slengende inn døra, og blei møtt av suicidal død metall greier, og 20 personer med sminke i hele trynet, både gutter og jenter. Her snakker vi høy emo faktor! De spilte bare død metall hele festen, og de eneste gangene noen reiste seg, var når de skulle på do. Er det sånne fester folk liker? Skal jo sette på musikk som gjør at folk beveger seg litt. 6359162[/snapback] Ser for meg megselv i den situasjonen. Kommer inn døra, utbryter et høylytt "Wow!", snur og går ut igjen. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 På fester skal det være en av 3 typer musikk, synes no eg. Enten musikk man kan synge med på, musikk man kan danse til eller lav bakgrunnsmusikk man kan snakke over eller bare høre på og slappe av. Metall faller IKKE inn under her. Metallica, Iron Maiden, Satyricon for den del er jo bra musikk, men det passer overhodet ikke på en fest, ikke de festene jeg går på ihvertfall... (Mulig unntak for Whiskey in the jar og den type sanger, da det kan regnes som allsang ) Ghettorap er bare deprimerende, men endel hip-hop, som f.eks et par av Eminem sine er bra å danse til og passer på utesteder. RnB som Black Eyed Peas kan være bra, men det forutsetter at man kan synge med på dem eller det er bra dansebeat, ellers blir musikken for anonym. Det samme gjelder egentlig for trance og techno. Den beste trance og techno er dem man kan synge med på, som mixede versjoner avkjente sanger. For eksempel Dj Sammy - Heaven (fra Bryan Adams' klassiker), som regjerte hitlister og fester noen år tilbake. Sånne sanger er bare genial på fester. Men om noen slenger på noe anonym Goliath-CD greier uten synging, er det bare plagsomt. Slik musikk skrus ned, så man kan snakke over den. Er vel endel forskjellig smak ute og går, men en tommelfingerregel er at musikk folk kan synge med på, skrus opp. Musikk ingen kjenner, skrus ned. Dette gjelder uavhengig av musikktype Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Den mest urovekkende festmusikktrenden er spilling av gamle hit's (60,70,80++) med det 'lille ekstra'. Det lille ekstra er i dette tilfelle en eller annen 'fet beat' som er lagt på, pop og dance i skjønn forening. Synes ærlig talt dette høres helt for jævlig ut. Etter å ha hørt techno versjonen av the door's 'riders on the storm' på sist fest måtte jeg bare gå Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Synes forsatt det er interessant hvordan folk mener at det er mulig å danse til trance, men ikke til metall. Det er jo selve rytmen man danser til, og man skal være rimelig skakkjørt for å ikke få med seg rytmen i en vanlig thrash/heavy sang. Forstår selvfølgelig problemet med black/death metal, men heavy og thrash ser jeg ikke noe problemer med. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Etter å ha hørt techno versjonen av the door's 'riders on the storm' på sist fest måtte jeg bare gå 6359925[/snapback] Sånt burde ha vært ulovlig. Morrison ville ha vendt seg i graven og gitt de ansvarlige en skikkelig fik! Lenke til kommentar
CSM Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Prøv disse to låtene av Infected Mushroom: Dancing with kadafi http://www.personal.psu.edu/students/a/d/a...th%20Kadafi.mp3 The Messenger http://chuvi.net/music/jorg_on_mushroom_-_...%5Bchuvi%5D.mp3 (Hør disse to låtene ferdig minst to ganger) 6359669[/snapback] Okey, hørt igjennom disse nå 3 ganger. Og det høres helt for ***** ut. dunk dunk dunk, med noe rot imellom. Funker kanskje hvis man er på syre, men på en normal fest? nei, beklager. Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Den mest urovekkende festmusikktrenden er spilling av gamle hit's (60,70,80++)med det 'lille ekstra'. Det lille ekstra er i dette tilfelle en eller annen 'fet beat' som er lagt på, pop og dance i skjønn forening. Synes ærlig talt dette høres helt for jævlig ut. Etter å ha hørt techno versjonen av the door's 'riders on the storm' på sist fest måtte jeg bare gå 6359925[/snapback] Det hater jeg også. Samme med coverlåter i form av dance, som Groove Coverage og lignende. Tillat meg å si dette, men jeg tror de fleste her hater trance fordi dere aldri har satt dere ned og hørt på noe skikkelig kvalitetstrance. Trance er mer en dritten (som oftest) dere hører på fest. Trance er mer enn lavmåls musikken som ligger på VG-lista. Trance er mer en Boten Anna. Trance er mye, jævli mye mer. Jeg kan ikke unngå å bli irritert når det er en egen disse-tråd for trance, når jeg omtrent blir drept om jeg sier en ting galt om metal osv. Trance-producerene som Armin van Buuren, Above & Beyond, Gabriel & Dresden, Infected Mushroom, Vincent De Moor, Ferry Corsten, Solar Stone, Rank 1, Paul Van Dyk, Orkidea, Markus Schulz og så videre er seriøse og skikkelige musikere som bruker like lang tid på å komme opp med en trance sang som de elskede metal-bandene deres bruker på å skru i sammen en låt. Hvis noen av dere i hele tatt gidder, sjekk ut disse 10 sangene og si meg helt ærlig hva dere synes etterpå: Armin Van Buuren feat. Gabriel & Dresden - Zocalo Ferry Corsten - Sublime Filo & Peri - Elevation Gouryella - Walhalla (Armin Van Buuren Remix) Mark Otten - Mushroom Therapy (Armin Van Buuren Remix) Markus Schulz & Departure with Gabriel & Dresden - Without You Near Mike Koglin vs. DJ Uto - Yoake (Mike Koglin Remix) Motorcycle - As The Rush Comes (Gabriel & Dresden Sweeping Strings Mix) Nu NRG - Bonsai Oceanlab - Satellite (Above & Beyond's Original Mix) Lenke til kommentar
CSM Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Trance er som du sier mye, jævlig mye. Men for meg blir det bare jævlig. Hva er vitsen med fest hvis man bare må skrike seg hes for å prate med noen, fordi det er noe hysterisk bråk (les. dunk dunk dunk) fra en basskasse overfylt med trance/dance/techno og hva all den suppa heter. Kritiserer ikke musikksmaken din, eller sjangeren. Men at det blir "festmusikk", er for meg uforståelig. Men hver sin smak tydeligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå