Gå til innhold

Hvorfor i alle dager er trance fest musikk?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Enig med ZiroN! På fester skal man ha sanger som tar av, som ALLE folk kan :p !!

Ja, og derfor set du på Trance?

Eg skal love deg at du hadde fått eit godt slag i ansiktet om du kom til ein av våre festar i vennekretsen og satte på trance :)

6338574[/snapback]

Så tøffe venner du har da. :thumbup:

Jeg har venner som hører på metal og jeg har venner som hører på trance. En helg er det fest der det går Cradle Of Filth på annlegget i timevis, andre helger spiller vi trance til politiet banker på døra. ;) Selv liker jeg best trance. Det er noe med trance som gjør at folk blir i bedre humør. I alle fall med alkohol innabords.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ærlig talt innrømme at for min del er punk best til fest... Hører for det meste på svart metall til vanlig, men akkurat på fest blir punk best :)

Dette faller som oftest ikke i smak da folk som hører på metall pleier å ha noe imot punk og folk som hører på trance pleier å ha noe imot punk :p

Lenke til kommentar

Gjelder vel å dra på fest med folk som digger samma musikken som deg da.

Jeg trur ikke jeg har vært på en fest siden jeg var 16 der jeg har vært misfornøyd med musikken.

*edit: jeg styrer ofte musikken da, og jeg er god damn good at it.

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Det er nesten realitetene på endel fester jeg også er på Arve. Men er ikke det  like dum oppførsel som folk som bare vil høre på Trance?

Edit: Eller atpåtil enda dummere? Siden det inneholder fysisk vold? :)

6338599[/snapback]

Godt poeng. Nei, fysisk vold har vi aldri brukt mot dårlig musikk (sjølv om det er fristande av og til, alt etter kven som gjer det). Men folk som prøver å sette på ekkel musikk får ganske hard tilsnakk frå ein del av oss, det gjer dei :)

Så tøffe venner du har da.

Sjølvsagt! :tease:

Sjå over. Har forresten edita posten min. Det med slåing og sånt var berre eit...eit lyrisk bilete! ;)

Lenke til kommentar

Jeg skulle på juleball i nabobygda i jul.... Da vi kom inn var vi klare for noen gode swing-låter og god-låter... Men neeeeeeida, her var det trance for full pakke... Stoppa ikke swingen da, men seriøst? :no: D

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Jeg lurer også på hvorfor man må høre på trance og r&b music på fest. Fordi det er fest, behøver man ikke høre på "dårlig" musikk?  :(

6341221[/snapback]

Med alkohol i blodet senkes dømmekraften omvendt proporsjonalt med aksepten for trance og annen drittmusikk. :)
Lenke til kommentar
Æsj, Iron Maiden på fest, hadde du satt på det her hadde jeg og kjeftet huden full på deg. :mad:  :roll: På fest skal det være musikk du kan danse til (ikke det at jeg danser, men man skal ha muligheten :p ), da passer musikk som R&B, rap, hip hop, dance trance og slikt. Ikke headbangerslask-musikk :thumbdown:

6335451[/snapback]

kunne ikke si meg mer enig. all musikk til sin tid. det er mer komers å ha trance/r&b på fest da dette appelerer til en større menneskemasse enn metal gjør.

Jeg hører både på metal og Trance, men det vill eikke falle meg inn å sette på metall på en fest...

Lenke til kommentar

Nå er det jo sjelden at det spilles ordentlig trance på diverse fester da. Som regel spilles kommers nrk mpetre "trance" musikk, og dette er som regel nærmere dance enn trance...

Personlig liker jeg både ordentlig trance og diverse metall, og synes det er rart at mange fans av den ene sjangeren ikke liker (jmfr HATER) den andre...

Det er mange fellestrekk, bl.a. basslinjer og gitarharmonier.

Dessuten er både god metall og god trance ofte relativt komplisert rent komposisjonsmessig.

Vanskelig å si hva som er fetest av en klassisk Iron Maiden harmoni, eller synthpartier hos f.eks. Alphazone eller Above & Beyond.

Men som så mange andre, så slutter jeg meg til konklusjonen om at R'nB/Hip Hop/Rap suger i 9 av 10 tilfeller (både på fest og ellers) :)

Lenke til kommentar

er ikke trance egentlig oppfunnet for å forsterke rusen eller noe sånt?

trance funker bra på fest det, men det har blitt litt mye skvip som f.eks botten anna i det siste.

Man blir lei det meste musikk hvis det ikke varierer, du hadde sikkert klagd hvis det bare var vassendgutane hele kvelden/natta pg

Lenke til kommentar

På fest bør en spille musikk som alle kan, og gjerne kan synge med på. Ofte gamle eller norske sanger, ikke hiphop og slikt, det er bare æsj.

Selv om jeg liker mye rock, så hadde mye av det blitt feil på fest, fester eller vors krever litt allsidig musikk som flere kan like. ACDC og slikt er bare bra.

Lenke til kommentar

Er jeg på fest, foretrekker jeg langt mer Iron Maiden enn trance. Trance er noe jeg kan alltids kan tolerere, på lik linje med at boring hos tannlegen uten bedøvelse er noe jeg kan tolerere, men Iron Maiden er noe som kan njutes.

Når det er sagt, foretrekker jeg faktisk fester med lite musikk, da kan man prate, og bli kjent med folk. Skal man danse, stikker man ut.

ZenCo: den historien din forbauser meg ikke, men den skremmer meg. Når ungdom ikke kan la syremusikken sin ligge en kveld i året, og behandle ett juleball som ett juleball, ja da vitner det om trangsynt musikksmak.

"Trangsynt, sier han, han liker jo ikke trance". Stemmer det du, det betyr ikke at jeg ikke har prøvd. Å, jeg har prøvd. Det rare med mesteparten av fjortistrancen, er det fenomenet at dersom du har hørt en syresang før, har du hørt alle. Det går i det samme hele tiden. De er mer forutsigbare enn togavgangene til NSB (ikke at det skal så mye til :p).

Derimot tror jeg ikke at jeg burde styre musikken på en fest. Jeg er godt fornøyd med musikksmaken min, men jeg tror den appelerer til veldig få på min alder.

Men jeg sier deg, ingenting er mer aslappende enn en god runde Iron Maiden, kombinert med litt klassisk musikk (går aldri lei), litt Johnny Cash, Dire Straits, og avslutter med litt Django Reinhardt. Da er jeg i godt humør :)

Og jeg mener at dersom man skal spille musikk på fest, må man ha litt liv. Da må man ha allsang, og allsang til trance? Sier seg selv at det ikke går :p

Lenke til kommentar
Æsj, Iron Maiden på fest, hadde du satt på det her hadde jeg og kjeftet huden full på deg. :mad:  :roll: På fest skal det være musikk du kan danse til (ikke det at jeg danser, men man skal ha muligheten :p ), da passer musikk som R&B, rap, hip hop, dance trance og slikt. Ikke headbangerslask-musikk :thumbdown:

6335451[/snapback]

kunne ikke si meg mer enig. all musikk til sin tid. det er mer komers å ha trance/r&b på fest da dette appelerer til en større menneskemasse enn metal gjør.

Jeg hører både på metal og Trance, men det vill eikke falle meg inn å sette på metall på en fest...

6342717[/snapback]

Er enig med deg i dette.

Man skal spille musikk etter hvordan stemningen er, og setter du på død metall osv så blir folk bare sittende i sofa'n å drikke, værtfall etter mine erfaringer.

Jeg tar det tilbake det jeg sa om at jeg ikke hadde vært på en fest der jeg ikke digga musikken.-..

For en liten stund tilbake havna jeg på det ett skikkelig gother party.

Jeg som en laidback hip-hop mann kom slengende inn døra, og blei møtt av suicidal død metall greier, og 20 personer med sminke i hele trynet, både gutter og jenter.

Her snakker vi høy emo faktor! De spilte bare død metall hele festen, og de eneste gangene noen reiste seg, var når de skulle på do. Er det sånne fester folk liker? Skal jo sette på musikk som gjør at folk beveger seg litt.

Dette blir uansett ikke no som vi kan avgjøre, da det sannsynligvis ender med en krangel mellom de forskjellige sjangerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...