Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny pc

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny pc for noen dager siden med følgende deler

Men jeg får den ikke til å fungere. Etter å ha satt den sammen og dobbelsjekka alle deler, får jeg ikke bilde på skjermene. Hører at alt sviver som det skal og at det ikke piper noen plass. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Kan det evt. være skjermkortet som ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Prøvd sette skjermkortet i den andre PCIe 16x-porten? Og går viften på skjermkortet? Sjekket all kabling?

Lenke til kommentar

Står i manualen at jeg bare skal bruke den blå pci-e porten viss jeg har 1 kort. Kan jeg ta bruke den andre også uten at det vil ødelegge noe?

-All kabling er dobbelsjekket

-Viften på skjermkortet går

-Ekstra strøm til skjermkort er koblet på

Lenke til kommentar

Det er en jumperinnstilling. På nybygde pc'er er det vanlig man blir bedt om å resette cmos. Det er en jumper som gjerne er plassert i nerheten av batteriet på hovedkortet ditt. se om du ser en jumper der:)

board-big.jpg

Er dette hovedkortet ditt? isåfall ser det ut som cmos jumperen ligger ved siden av batteritet. Du kan evt skjekke håndboken for kortet ditt :)

Endret av jfw69
Lenke til kommentar

Er ikke mye poeng i å teste med den sorte porten, du vil i beste fall få bilde men med nedsatt hastighet på pci-e porten.

Har du testet med en ekstra "molex" plugg i hovedkortet (ser den på bildet, rett ved siden av den blå pci-e porten)

Den skal vanligvis kun trenges ved SLI oppsett men er alltids verdt å prøve (ingenting vil bli ødelagt).

Er det snakk om en LCD skjerm med både VGA og DVI plugger så sjekk om den har en "source" eller lignende knapp for å bytte mellom de to.

Lenke til kommentar
Nå har jeg testet følgende:

- Resette cmos

- Benytte eksta molex plug (viss det er den ekstra "strøm" greia"=

Benyttet både vga og dvi skjermutttak.

Ingneting av overnevte fungerte.

6334860[/snapback]

Lest gjennom tråden og lest alle forsøka dine.. Jeg ville antakeligvis ringt til komplett, eller hvor du nå kjøpte pc'n min, og bedt de til helvete å løse problemet ditt. Enten om de sender en mann eller noe annet :) Supporten ligger med i prisen. ;)

Det jeg prøver å si er at ikke jeg hvertfall har flere ideer enn de som er nevnt i denne tråden.

Testet med annen skjerm?

Testet med annet skjermkort?

prøv med andre deler også i maskinen din om du har tilgang til disse.. ;)

Lenke til kommentar

Prøver å demontere alt å sette sammen igjen.

Har 2 skjermer stående som jeg bruker til dual screen, så har testa både med vga/dvi, bare dvi, bare vga etc.

Får jeg det ikke til å fungere når jeg har demontert alt å sette den sammen igjen, ringer jeg komplett imorgen.

Har ikke noen ekstra deler liggende, siden jeg bytta fra agp til pci-e kort, nytt hk etc.

Fungerer det ikke nå, så er det vel skjermkortet det er noe galt med?

Takker uansett for all hjelp, la oss håpe det fungerer å sette alt sammen igjen :)

Lenke til kommentar

Allt henger sammen vettu, så det kan like gjerne være flere ting som forstyrrer eller gjør at du ikke får noe bilde..

Eller det kan være skjermen :tease:

hehe Lykke til :thumbup:

Edit:

For å ha skjekket det meste,

du har braketter mellom hovedkort og kabinettet?

Endret av jfw69
Lenke til kommentar
Er jo ikke sikkert det er dette som er feilen, men det skal ligge små braketter mellom HK og kabinett der du skrur fast HK.. det SKAL ligge braketter imellom

6335113[/snapback]

Hadde det ikke vært braketter til stede ville ikke maskinen startet (kortsluttning), eller?

Lenke til kommentar
Er jo ikke sikkert det er dette som er feilen, men det skal ligge små braketter mellom HK og kabinett der du skrur fast HK.. det SKAL ligge braketter imellom

6335113[/snapback]

Hovedkortet er ikke festa rett til kabinettet viss det er det du mener..

Har noen små greier mellom som skruen er festa i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...