ragamuffin Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 ..siden han gjør seg til som dette. Canon 10D + Sigma 30mm 1.4 EX HSM Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Dette synes jeg var lekkert. Flotte farger og bra utsnitt hvor hele flaten er full av øyer. Synes han ser litt sint ut...... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Flotte farger, noe som lover godt for det objektivet. Ingenting å si på skarphet heller. I det hele tatt kan ikke dette bildet bli tatt stort bedre, sett bort fra med større format. Det ser ut som om han gir fotografen "the evil eye". Det eneste man kan sette fingeren på, er at skapningen kunne vendt hodet i andre retningen. Sikkert litt vanskelig å argumentere med en slik modell. Den virker litt olm, rett og slett. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Konge bilde, føler meg litt "sett på" når jeg ser det. det eneste jeg la merke til var helt på bunnen stikker asvalten/gresset opp. Ta det bort på noen måte kanskje? ErikFN - amatør. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Må bare si meg enig i både dhjerp og PMnormal sine kommentarer. Skarpt og med flotte farger, får meg til å tenke på regnbuen.. Objektivet du har benyttet, kunne jeg absolutt tenke meg selv Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Mange takk for tilbakemeldingene:) Bildet er beskjært til 1500x1000 fra de orginale 6MP fra kameraet (og deretter ned til web-vennelig størrelse). Jeg kuttet både for å få bort forstyrrende element, men også mht til symmetri. I bunnen Erik, kan man nok skimte bakken ja. Kunne lett vært tonet ned litt, men siden den er så dus plaget det ikke meg. Spennede at man kom så tett innpå (med tanke på at 30mm er brukt) (og objektivet er flott det, olar ) Endret 18. juni 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
sNx Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Flott besmykning av hele bildeflaten. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 eneste jeg ville hatt var mer av fuglen Ellers et genialt bilde , og det ble tatt av et kamera jeg liker veldig godt, det får heilt spesielle bilder. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Takker for nye kommentarer. Jeg hadde hele fuglen med i orginalbildet, men tok frem saksa å kuttet en god del, litejk. Valgte å kappe beina siden bakgrunnen var forstyrrende, symmetrien ble feil (som du ser er ikke bildet tat vinkelrett på) og i tillegg tilførte ikke pipestilkene noe til bildet likevel Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Syntes det ble flott dette her Hadde nok blitt enda bitte litte gran bedre hvis du hadde kommet midt på som du selv sier, men det er lite å gjøre med det Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2006 Flott fugl det, syns du burde ta vekk litt av bunnen så du ikke ser under han så lenge du ikke ser over eller ved siden av. Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 21. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2006 Kjempefint bilde av en påfugl. Er bildet tatt i en dyrepark her til lands? Fuglen gjør vel slik når den skal sjekke damer og/eller forsvare et territorium mot andre hanner?..Jeg tror jeg sitter foran en håpløs kalibrert skjerm, siden farvene er altfor lilla. JL Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2006 Kjempefint bilde av en påfugl. Er bildet tatt i en dyrepark her til lands? Fuglen gjør vel slik når den skal sjekke damer og/eller forsvare et territorium mot andre hanner?..Jeg tror jeg sitter foran en håpløs kalibrert skjerm, siden farvene er altfor lilla. JL 6350499[/snapback] Bildet er tatt på en gård ved Rosenholm (Holmlia) i Oslo, som holder 'åpent hus' i helgene. Det som tirra den var nok ei vanlig høne som tassa rundt inne på området hans Ang fargene så er det som det skal, om om det er områdene rundt 'øynene' i høyre del av bildet du mener. Der er fjær med en relativ kraftig lilla toning Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 22. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2006 Ja, lilla er en tydelig farge rundt "øynene". På min skjerm ser jeg derimot litt for mye lilla i disse områdene, mens når jeg ser på en fjær på nær avstand mens jeg binder fluer, synes jeg det er et større fargespill, med mer grønt og glitter. Men dette vises kanskje ikke så godt på avstand? Kanskje må man ha ganske sterkt lys på fjærene for å kunne se det? Jeg har ikke prøvd å ta bilde av en påfugl enda, så jeg vet ikke JL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå