Gå til innhold

Han er vel truet eller hissig..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte farger, noe som lover godt for det objektivet. Ingenting å si på skarphet heller. I det hele tatt kan ikke dette bildet bli tatt stort bedre, sett bort fra med større format.

Det ser ut som om han gir fotografen "the evil eye". Det eneste man kan sette fingeren på, er at skapningen kunne vendt hodet i andre retningen. Sikkert litt vanskelig å argumentere med en slik modell. Den virker litt olm, rett og slett.

Lenke til kommentar

Mange takk for tilbakemeldingene:)

Bildet er beskjært til 1500x1000 fra de orginale 6MP fra kameraet (og deretter ned til web-vennelig størrelse). Jeg kuttet både for å få bort forstyrrende element, men også mht til symmetri.

I bunnen Erik, kan man nok skimte bakken ja. Kunne lett vært tonet ned litt, men siden den er så dus plaget det ikke meg.

Spennede at man kom så tett innpå (med tanke på at 30mm er brukt)

(og objektivet er flott det, olar ;))

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Takker for nye kommentarer.

Jeg hadde hele fuglen med i orginalbildet, men tok frem saksa å kuttet en god del, litejk. Valgte å kappe beina siden bakgrunnen var forstyrrende, symmetrien ble feil (som du ser er ikke bildet tat vinkelrett på) og i tillegg tilførte ikke pipestilkene noe til bildet likevel ;)

Lenke til kommentar

Kjempefint bilde av en påfugl. Er bildet tatt i en dyrepark her til lands? Fuglen gjør vel slik når den skal sjekke damer og/eller forsvare et territorium mot andre hanner?..Jeg tror jeg sitter foran en håpløs kalibrert skjerm, siden farvene er altfor lilla.

JL

Lenke til kommentar
Kjempefint bilde av en påfugl. Er bildet tatt i en dyrepark her til lands? Fuglen gjør vel slik når den skal sjekke damer og/eller forsvare et territorium mot andre hanner?..Jeg tror jeg sitter foran en håpløs kalibrert skjerm, siden farvene er altfor lilla.

JL

6350499[/snapback]

Bildet er tatt på en gård ved Rosenholm (Holmlia) i Oslo, som holder 'åpent hus' i helgene.

Det som tirra den var nok ei vanlig høne som tassa rundt inne på området hans :)

Ang fargene så er det som det skal, om om det er områdene rundt 'øynene' i høyre del av bildet du mener. Der er fjær med en relativ kraftig lilla toning

Lenke til kommentar

Ja, lilla er en tydelig farge rundt "øynene". På min skjerm ser jeg derimot litt for mye lilla i disse områdene, mens når jeg ser på en fjær på nær avstand mens jeg binder fluer, synes jeg det er et større fargespill, med mer grønt og glitter. Men dette vises kanskje ikke så godt på avstand? Kanskje må man ha ganske sterkt lys på fjærene for å kunne se det?

Jeg har ikke prøvd å ta bilde av en påfugl enda, så jeg vet ikke

JL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...