Gå til innhold

Nybegynner trenger hjelp til å innstallere Fluxbox

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har innstallert (X)ubuntu server 6.06 Jeg ønsker å bruker Fluxbox til brukergrensesnitt. Kan noen hjelpe meg med å innstallere Fluxbox og andre nødvendige komponenter?

Trenger hjelp når det kommer til hvilke kommandoer jeg skal skrive ol.

Setter pris på hjelpen :)

Ønsker også å finne delte mapper på windows-nettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sudo apt-get install fluxbox

logg ut, velg session - fluxbox

6333364[/snapback]

Prøvde det men det funka ikke. :/

6333455[/snapback]

Litt meir info kanskje?

Kva var det som ikkje gjekk, å innstalere fluxbox, eller å velge den i GDM/KDM

6333494[/snapback]

Å innstallere Fluxbox. Tror jeg må oppdatere sourcelist til universe. Noen som kan hjelpe meg med det. Har glemt ut hvordan jeg gjør det. Jeg har som sagt lagt inn xubuntu server. Nå er jeg inne på livecd'en. Er det mulig å innstallere pakker til hardisken når jeg er i XFCE?

Eller må jeg boote opp fra hardisken?

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke ut hvordan jeg redigerer sourcelist. Husker det var en fin guide til det da jeg brukte Hoary. Da kunne jeg jo bare kopiere det nye innholdet fra nettleseren inn i sourcelist og lagre. Hvordan gjør jeg dette fra kommandolinjen? Jeg kan vel ikke kjøre firefox fra den?

Lenke til kommentar

Jeg fikk hjelp av brukeren Jokki i går. Men ingenting hjalp. Men da jeg startet opp med live-cd'en i dag og startet installeren fra en annen plassering, funket det. Derfor har jeg nå innstallert xubuntu med xfce. Men jeg finner ingen program slik jeg gjorde da jeg kjørte Ubuntu Hoary for å få tilgang til delte mapper på windows maskiner. Noen som kan hjelpe meg her? Hvordan finner jeg mapper på windows maskiner?

Synes fortsatt at det går litt tregt, og siden jeg har innstallert GUI og internett nå funker, kanskje det kan være lettere å innstallere Fluxbox via Synaptic?

Finner ikke FLuxbox så jeg må vel oppdatere sourcelist.

Takker for hjelpen.

EDIT: Nå har jeg oppdatert sourcelist slik at jeg finner FLuxbox. Er det bare å innstallere det eller? Har forstått det slik at Fluxbox ikke er et skrivebordsmiljø på lik linje med KDE og Gnome, så må jeg da innstallere noe annet i tillegg?

Og kan jeg fjerne XFCE etter jeg har innstallert Fluxbox og andre "nødvendige" komponenter?

Mvh.

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...