x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei. Jeg har innstallert (X)ubuntu server 6.06 Jeg ønsker å bruker Fluxbox til brukergrensesnitt. Kan noen hjelpe meg med å innstallere Fluxbox og andre nødvendige komponenter? Trenger hjelp når det kommer til hvilke kommandoer jeg skal skrive ol. Setter pris på hjelpen Ønsker også å finne delte mapper på windows-nettverket. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 sudo apt-get install fluxbox logg ut, velg session - fluxbox Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 RTFW https://wiki.ubuntu.com/ Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 sudo apt-get install fluxbox logg ut, velg session - fluxbox 6333364[/snapback] Prøvde det men det funka ikke. :/ Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 sudo apt-get install fluxbox logg ut, velg session - fluxbox 6333364[/snapback] Prøvde det men det funka ikke. :/ 6333455[/snapback] Litt meir info kanskje? Kva var det som ikkje gjekk, å innstalere fluxbox, eller å velge den i GDM/KDM Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 sudo apt-get install fluxbox logg ut, velg session - fluxbox 6333364[/snapback] Prøvde det men det funka ikke. :/ 6333455[/snapback] Litt meir info kanskje? Kva var det som ikkje gjekk, å innstalere fluxbox, eller å velge den i GDM/KDM 6333494[/snapback] Å innstallere Fluxbox. Tror jeg må oppdatere sourcelist til universe. Noen som kan hjelpe meg med det. Har glemt ut hvordan jeg gjør det. Jeg har som sagt lagt inn xubuntu server. Nå er jeg inne på livecd'en. Er det mulig å innstallere pakker til hardisken når jeg er i XFCE? Eller må jeg boote opp fra hardisken? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Begge deler er beskrevet i wikien. Men det enklaste er nokk å boote innstalasjonen du har på hardisken. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg finner ikke ut hvordan jeg redigerer sourcelist. Husker det var en fin guide til det da jeg brukte Hoary. Da kunne jeg jo bare kopiere det nye innholdet fra nettleseren inn i sourcelist og lagre. Hvordan gjør jeg dette fra kommandolinjen? Jeg kan vel ikke kjøre firefox fra den? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) tralalalal... denne har vi ikkje sett........ -/-< Endret 18. juni 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Ok. Jeg har skrevet de to første kommandoene. Ut i fra at jeg ikke fikk feilmelding på den andre, antat jeg at jeg har backet opp listen min. Nå står jeg litt fast. Hva skal jeg gjøre deretter? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Står i klartekst: Opne /etc/apt/sources.list i din favoritteditor (sudo [vim/emacs/nano/ettelleranna] /etc/apt/sources.list) Fjern '#' forran linja: deb http://us.archive.ubuntu.com/ubuntu breezy universe multiverse køyr: sudo apt-get update Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Ok. Tror det er nano jeg har kommet inn i da. Men hvordan får jeg opp sourcelist? Fikk ikke opp noe da jeg skrev de to første kommandoene.. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Det funker ikke selv om jeg har oppdatert sourcelist. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Internett fungerer når jeg tester via live-cd'en. Men når jeg pinger via kommandolinja fra serverinnstallasjonen for jeg unknow host. Hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Køyrer du dhcp på nettet? Prøv med dhcpcd eth0 eller dhclient eth0 (eventuelt eth1) Lenke til kommentar
Palme Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Det funker ikke selv om jeg har oppdatert sourcelist. Hva skal jeg gjøre? 6334976[/snapback] Hvordan ser din /etc/apt/sources.list ut? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Jeg fikk hjelp av brukeren Jokki i går. Men ingenting hjalp. Men da jeg startet opp med live-cd'en i dag og startet installeren fra en annen plassering, funket det. Derfor har jeg nå innstallert xubuntu med xfce. Men jeg finner ingen program slik jeg gjorde da jeg kjørte Ubuntu Hoary for å få tilgang til delte mapper på windows maskiner. Noen som kan hjelpe meg her? Hvordan finner jeg mapper på windows maskiner? Synes fortsatt at det går litt tregt, og siden jeg har innstallert GUI og internett nå funker, kanskje det kan være lettere å innstallere Fluxbox via Synaptic? Finner ikke FLuxbox så jeg må vel oppdatere sourcelist. Takker for hjelpen. EDIT: Nå har jeg oppdatert sourcelist slik at jeg finner FLuxbox. Er det bare å innstallere det eller? Har forstått det slik at Fluxbox ikke er et skrivebordsmiljø på lik linje med KDE og Gnome, så må jeg da innstallere noe annet i tillegg? Og kan jeg fjerne XFCE etter jeg har innstallert Fluxbox og andre "nødvendige" komponenter? Mvh. Endret 19. juni 2006 av x-ray-cat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå