above Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei Min far sin pc har uheldigvis klikket helt uten videre. Det startet med at det var litt lyn og torden og han trakk ut alle kontaktene før det begynte. Problemet er når jeg starter maskinen så ulte den tre ganger også stoppet det. Jeg tok og byttet skjermkort, men ingenting dukketo opp på skjermen da heller. Tok derpå å byttet ram med en helt lik som stod i en annen pc her, men til ingen nytte det heller. Plutselig begynte det å lukte svidd og støv begynte å svirre litt rundt i pcn. Jeg slo av maskinen med engang og ventet med å slå den på igjen litt etter. Jeg tok inn det skjermkortet som stod i og ram-brikken som stod i fra før av og det startet opp, men det vises framdeles ikke på skjermen. Har også prøvd å bytte skjerm, men samme problemet der Fatter ikke helt hva dette kan være. Lyset på hovedkortet lyser jo grønt, så skal tro alt er i orden, men hvorfor dukker det ikke noe opp på skjermen? Hjelp meg de som kan og takk for all hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Ta ut minnebrikkene , hør så om det kommer noen varselpip, hvis ikke er det mulig strømforsyningen. Lenke til kommentar
above Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Gjorde det nettopp, men det kom ingen varselpip! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Ser da ut som strømforsyningen har defekter. Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Ta ut minnebrikkene , hør så om det kommer noen varselpip, hvis ikke er det mulig strømforsyningen. 6333389[/snapback] Hvis det var strømforsyningen hadde den vel ikke kommet på i det hele tatt? Hva med harddisken? Har du sjekka om det er noe trøbbel med den? Lenke til kommentar
above Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Ta ut minnebrikkene , hør så om det kommer noen varselpip, hvis ikke er det mulig strømforsyningen. 6333389[/snapback] Hvis det var strømforsyningen hadde den vel ikke kommet på i det hele tatt? Hva med harddisken? Har du sjekka om det er noe trøbbel med den? 6333706[/snapback] Har ikke fått sjekket disken enda.. men det høres jo ut som den starter og går.. det er jeg sikker på at den gjør. Maskinen skal vel starte opp uansett om ikke disken funker? Hva med prosessoren, kan det være noe med den eller er det mest sansynlig at det er strømforsyningen? Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Det som er mest logisk er jo at PCen ikke ville startet hvis det hadde vært noe galt med strømforsyningen. Men kanskje du har for dårlig strømforsyning til å drive delene dine? Hvor mange watt har den? Lenke til kommentar
above Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Det som er mest logisk er jo at PCen ikke ville startet hvis det hadde vært noe galt med strømforsyningen. Men kanskje du har for dårlig strømforsyning til å drive delene dine? Hvor mange watt har den? 6333805[/snapback] Den har jo fungert i årrekker. Er en på 350 W. Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Nei da aner jeg ikke. Sorry Lenke til kommentar
above Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Noen andre som kan hjelpe en fortvilet kar? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Hadde det vert noe galt med proseoren hadde lyset på hovedkorte lyst grønt da ? jeg tror for min del at det er PSUen som det har skjedd noe med. kan vere at den har ført for mye strømm til noen komponenter ( den svidde lukten) . eller at det er noe i selve strøm forsyningen som har blitt for varmt. Endret 18. juni 2006 av evilduck91 Lenke til kommentar
above Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Takker for svar.. Tror jeg prøver å kjøpe ny Psu.. Får høre med de som selger det først og høre hva de sier om saken.. Noen andre formeningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå