Gjest Slettet+142 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 hei... kunne tenkt meg et skript som åpner/lukker en "ramme" med en link, tilsvarende HW sin SKJUL-funksjon... : Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Tilsvarende dette kan noen, plz, hjelpe meg med å finne dette? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) du kan jo ta utgangspunkt i denne: <html> <head> <style id="spoiler"> .spoiler { visibility:hidden; } </style> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function showSpoilers() { object = document.getElementById("spoiler"); if(object.disabled == true) object.disabled = false; else object.disabled = true; } </script> </head> <body> <span id="spoiler" onclick="showSpoilers();" onmouseover="this.style.cursor="hand";">Click me</span> <hr /> <span class="spoiler">Hemmelig tekst som dukker opp når du klikker på "Show Spoilers"</span> </body> </html> Endret 19. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 det virket ikkje... Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 det funker her i Opera 9b Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) hrm.. det virket her og... men når det som skal "skrives ut" ikkje vises, vises bare en aug med tomme linjer(like mange linjer som e i teksten som ""skrives ut" når eg klikker på teksten... løsning? Endret 19. juni 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 sett height til 0 i utgangspunktet og endre den til auto ved onclick event Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 og det gjør man ved å?...? eg har lite peiling på JavaScript... sorry for det... Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) <html> <head> <style id="spoiler"> .spoiler { visibility:hidden; display:block; height:0; overflow:hidden; } </style> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function showSpoilers() { object = document.getElementById("spoiler"); if(object.disabled == true) object.disabled = false; else object.disabled = true; } </script> </head> <body> <span id="spoiler" onclick="showSpoilers();" onmouseover="this.style.cursor="hand";">Click me</span> <hr /> <span class="spoiler">Veldig lang tekst kommer her</span> </body> </html> Endret 19. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 ...og der virket det perfekt... ... Tusen takk for hjelp då... Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Følger dette standarer? Såvidt jeg kan se er det bare button, input, optgroup, option, select og textarea som har disabled-attributtet (W3C: Index of Attributes). Jeg ville normalt satt id-en på elementet som skal vises/skjules og brukt display:none/display:block på det. Ser også ut som om det er slik de gjør det i dette forumet. Edit: Jeg ser Microsoft prøver å indirekte tillegge W3C noe W3C ikke har sagt: MSDN Disabled Attribute Endret 1. juli 2006 av balletryne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 ehm.. skjønte lite av det der... når det gjelder javascript foretrekker eg ferdige koder... hvis du har forslag som tar mindre plass e det bare å komme med de... ..((* digg nick du har *)).. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Så mye mindre plass tar nok ikke følgende, men det gjør det slik jeg foreslo i forrige innlegg: <script type="text/javascript"> function showHide( id ) { var element = document.getElementById( id ); if ( element.style.display == 'none' ) { element.style.display = 'block'; } else { element.style.display = 'none'; } } </script> ----------------------- <a href="javascript:showHide( 'spoiler' )">Click me</a> <div id="spoiler" style="display:none"> Tekst </div> Hvis du vil ha det mer kompakt er det jo bare å fjerne noen linjeskift i JavaScriptet Lenke til kommentar
eigan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) fant en annen kode... http://www.theadminzone.com/forums/showthread.php?t=24586 EDIT: Denne posten var gammel Endret 24. oktober 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 fant en annen kode...http://www.theadminzone.com/forums/showthread.php?t=24586 skal se på den EDIT: Denne posten var gammel bra med svar uansett, vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå