Dev- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 ok, nå spilte jeg Everquest II i ca 4 min (forholdsvis gammelt spill ja) Temp lå stabilt på 66 grader, vifte på 31%. SÅ stopper hele spillet opp, skjermen blir helt svart og LCD monitoren har ikke kommunikasjon med PC men jeg hører lyden av spillet. Restart var det enste som fungerte. Får teste Battlefiled 1942 nå, har fått heng der også. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 dette høres for meg ut som om du har fått et defekt kort. har du mulighet til å teste det i en annen datamaskin? Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Nei, har desverre ikke det Men rart at det fungerer utmerket i begynnelsen da. Nydelig grafikk og meget bra FPS. Men så vil det liksom ikke mer. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 det kan virke som om noe på skjermkortet blir varmt, men det er ikke gpu. et nytt skjermkort burde løse problemet, og det faktisk er det som er problemet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvilken strømforsyning har du? Litt fra internett: "tray tools doesn't support the x1800 or the x1900 series. ATI tool's latest beta does. get t here and up your fan speed, it's set to 22% (not nearly enough) coming out of the factory. http://www.techpowerup.com/downloads/259" Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Mulig du har nevnt noe om det i en av postene her, men har du sjekket at vifta faktisk roterer? Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Da prøvdde jeg BF, alt funker bra til det fryser og jeg må ctrl+alt+del for å avlsutte oppgave. GPU ca 60 grader. Jeg har 500 W strømforsyning, så det bør ikke være noe problem. Ser ut som om jeg må bytte kort ja, evt kontakte ATI og feilsøke litt med de. Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Mulig du har nevnt noe om det i en av postene her, men har du sjekket at vifta faktisk roterer? 6335231[/snapback] ja den gjør det, hvis ikke hadde vel GPU tatt kvelden mye før. men skal inn og stille den på konstant 80% nå og så spille, se om det hjelper. *grøss* masse vifte bråk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg har 500 W strømforsyning, så det bør ikke være noe problem.. 6335242[/snapback] Watt har ikke så mye å si, hvilket merke er det? X1800XT har en del problemer ifølge Sapphire sine forum, spesielt med overoppheting pga viftene er satt alt for lavt fra fabrikk. Og mange sliter også om de har dårlig strømforsyning. Om cool'n'quiet er satt på skal også visstnok kunne skape problemer. Endret 18. juni 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312199&view=detailed har den der. Samme skjedde i BF igjen nå. MEN, det som er rart, jeg hadde sagt at vifta skulle gå på 80% hele tiden..men spillet fryser og vifta går nå på 22%, enda jeg har sagt at den skal kjøre konstant på 80%. Virker som om kortet bare kutter kontakten, uvvist av hvilken grunn. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 dette høres iallefall ikke ut som vanlig overoppheting... jeg ville ha prøvd å få nytt kort hadde jeg vært i dun situasjon nå.. Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 dette høres iallefall ikke ut som vanlig overoppheting...jeg ville ha prøvd å få nytt kort hadde jeg vært i dun situasjon nå.. 6338983[/snapback] Blir et lånekort for å se om det hjelper ja. Takk for alle innspill dere kom med Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) ok, nå spilte jeg Everquest II i ca 4 min (forholdsvis gammelt spill ja) Temp lå stabilt på 66 grader, vifte på 31%. SÅ stopper hele spillet opp, skjermen blir helt svart og LCD monitoren har ikke kommunikasjon med PC men jeg hører lyden av spillet. Restart var det enste som fungerte. Får teste Battlefiled 1942 nå, har fått heng der også. 6335084[/snapback] En kammerat av meg hadde samme problemet. Han hadde et ATI kort( 800XL ) og et Hovedkort med nForce 4 chipset. BLA Battlefield 2 ''frøs'' hele tida og han måtte restarte pc'n. Dette løste vi ved å laste ned nyeste chippset driver til Hovedkortet, det burde du også prøve EDIT: her kan du laste ned nyeste chipset driver, Endret 23. juni 2006 av mattjin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå