Gå til innhold

Joystick og Flight Sim


Anbefalte innlegg

Lasta ned Flight Simulator 2002 pro. bare liksom for å se hvordan det var... Har ikke flystikke, og lurer på hvordan forskjellen er om jeg skulle kjøpe meg ei flystikke? (spillet også selvfølgerlig)

 

Anyway. Hvilke flystikke er best til flyspill. Tenker meg en sum på egentlig ikke mer enn 1000,-

 

Noen som har forslag til kult jagerflyspill? (må helst kunne lette og lande (syntes dette er nesten det morsommeste :wink: )

 

Hva er forskjellen på FS2002pro og ikke pro versjonen?

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill alltid flyspill med stikke. Bedre kontroll, og en mere "ekte" følelse. Anbefaler en force-feedback stikke f.eks. fra Microsoft. Solid og bra. Forsjellen på pro og vanlig er at pro har vektøy til å lage egne fly etc. Det følger også med noen flere fly, men det er noen tusen å laste ned gratis fra nettet, også jager-fly, (dessverre virker ikke gunnerne, men...)så de eksta flyene er ikke verdt de ekstra hundrelappene. Angående jagerfly-spill har det ikke kommet noen særlig bra på en stund, men personlig venter jeg på dette http://www.lo-mac.com/ . Sjekk også http://www.il2sturmovik.com/ ,for en skikkelig bra WW2 fly-simulator.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 19:35, skrev Raga:

Spill alltid flyspill med stikke. Bedre kontroll, og en mere "ekte" følelse. Anbefaler en force-feedback stikke f.eks. fra Microsoft. Solid og bra.


 

Satt å tenkte litt på å kjøpe Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 som koster rundt 800,- Spiller nå med piltastene, men det er jo rett og slett umulig. Er ikke så kjekt lengre... Håper det er morsommere med stikke :smile:

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:


Den 2002-10-12 19:44, skrev allyse:

Satt å tenkte litt på å kjøpe Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 som koster rundt 800,- Spiller nå med piltastene, men det er jo rett og slett umulig. Er ikke så kjekt lengre... Håper det er morsommere med stikke :smile:


Mvh

A. Lyse


Hei, jeg har spilt ganske mye FS2002 og bruker Sidewinder ForceFeedback 2. Fungere glimrende... + at det å lande med flystikke vs. tastatur er to helt forskjellige ting. Med stikka så har du mer kontroll.

Ellers så er Hotas'n som er nevnt glimrende, men koster flesk. Hvis du vil ha en som er mer "sivil" så bør du satse på Yoke (USB)m /throttle. Koster 1500-2000,- sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Har en sidewinder precision 2 og fs2002. Plutselig kjente ikke maskinen igjen at jeg stappet inn usb pluggen. Maskinen er en splitter ny dimension 4550 med 2,4 ghs p4 og usb2 opplegg. Jeg åpnet stikka, men fant ikke sikringen jeg håpet å finne. Prøvde alle 6 usb inngangene, tok omstart flere ganger, men ingen kontakt.

 

Først etter at maskinen hadde vært avslått i ca en time virket alt som om ingen ting skulle ha vært galt.

 

En kamerat nevnte noe om at det finnes en slags strømfelle i usb-opplegget?!?

 

Er dette vanlig, mon tro?

 

Nixxon :-?

Lenke til kommentar

Av de jeg har prøvd er det "Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick" som imponerer mest. Kan kanskje ikke konkurrere mot HOTAS Cougar, men i kategorien "mye for pengene" er den overlegen. Den har ikke Force Feedback, men det ser jeg ikke på som noen ulempe, i mange tilfeller snarere tvert i mot. Eneste joysticken jeg har klart å virkelig "forelske" meg i.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et skikkelig HOTAS oppsett til flysimulatorer som faktisk kan konkurrere med Cougar'en for rundt tusenlappen kan du myse nærmere på Saitek X-45. Jeg hadde selv en X-36F (En X-45 er egentlig bare en X-36 med "homsete" farger.) og det er faktisk stunder der jeg angrer aldri så lite på at jeg byttet den ut med en Cougar.

 

Husk også at Cougar'en ikke er komplett uten skikkelige rorpedaler, og slike finnes det omtrent ikke butikker som fører her til lands. Det letteste er nok å bestille et par SimPed Vario/Vario Pro pedaler fra Tyskland, og når mafia... erm... staten har tatt sitt kommer de på godt over tusenlappen. (Men jeg kan personlig skrive under på at de er verd det.) På X-36/X-45 er det en egen analog "rorvippe" under throttle-håndtaket som fungerer helt utmerket både som rorkontroll i fly/helikopterspill og gass/brems i bilspill.

 

Ulempene med Saitek'ene er at de kan være vanskelige å få tak i (jeg tror Platon her i Bergen fremdeles har noen X-36'er liggende som de selger for 990,-) og at det såvidt jeg vet ikke finnes noen skikkelig Windows 2000/XP kompatibel versjon av programmeringssoftwaren SGE ennå. Dog finnes det et brukerskapt "programmeringsspråk" (HazardScript) med kompilator og opplastningsprogram som visstnok fungerer helt utmerket. Dette ligner litt på det som finnes til Cougar'en.

Lenke til kommentar
Ulempene med Saitek'ene er at de kan være vanskelige å få tak i (jeg tror Platon her i Bergen fremdeles har noen X-36'er liggende som de selger for 990,-) og at det såvidt jeg vet ikke finnes noen skikkelig Windows 2000/XP kompatibel versjon av programmeringssoftwaren SGE ennå. Dog finnes det et brukerskapt "programmeringsspråk" (HazardScript) med kompilator og opplastningsprogram som visstnok fungerer helt utmerket. Dette ligner litt på det som finnes til Cougar'en.

 

Jeg holder på med en test av en enklere joystick fra Saitek nå. Til den følger det med SGE som fungerer i XP, så da er det vel ikke utenkelig at det er å oppdrive på nettet et sted også (vet ikke om de bruker samme utgave av programmet, men trolig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...