Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Meget ustabil pc

Anbefalte innlegg

Har en pc som lever sitt eget liv. Noen dager virker den helt fint. Mens andre dager er den umulig å ha med å gjøre. Noen ganger når du starter den ikke noe pip. Andre ganger kommer det pip så låser den seg på asus logoen. Noen ganger får jeg blåskjerm når windows starter med bad_pool_caller. Andre ganger kommer jeg inn i windows men etter en stund får jeg blåskjerm med irc_not_less_or_equal og navnet på en sys fil, feks ntfs.sys. Så starter den memory dump. Noen andre som har vært borti en lignende problem ?

Min hardware er :

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz

OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum PC-3200 2x512MB (2,5-3-2-8) 400Mhz

Asus AX800PRO Radeon X800PRO 256MB AX800PRO/TD/P/256M/A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 2 printere og 1 usb harddisk koblet til , men har testet pcen uten noe koblet til. Fremdeles samme problemet. Det er ulike stop koder ut fra hvor pcen fryser. Har også testet ram brikkene med memtest både hver for seg og begge 2 i lag uten feil. Den siste stop melding jeg fikk var :

page_fault_in_nonpaged_area

0x00000050

Win 32k.sys

win32k.sys - adress bf 800ef0 at bf 800000

Endret av Chief Wiggum
Lenke til kommentar

Re:page_fault_in_nonpaged_area. Denne kan være relatert til ZoneAlarm. Bruker du denne programvare kan du på meldingen page_fault_in_nonpaged_area hver gang du starer pc'n.

STOP 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA kan/er som regel relatert til dårlige minnes moduler. ( kan være dårlige minnes slotter på hovedkortet, men er mere sjeldent)

Med tanke på at du sier pc'n piper noen ganger du starter den brygger det at dine minnes moduler ikke er i fullt skikk. Ta de ut og sett de inn igjenn.

STOP 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA. relaterer til drivere til video kort tex. nvidia AGP kort. Test nye drivere.

I bunn og grunn skulle jeg om jeg var deg sette med ned og reinstalere pc'n. Deretter oppdatere alle mulige drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...