Alpine R12 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei, lenge sist. Jeg har 2 Alpine R6x9 og 2 Alpine R12 som jeg snart har hatt i 1år, i min nåverende bil. Nå har jeg planer om å kjøpe meg ny bil, en A4 18T Og i sammen heng med det så har jeg sittet og tenkt litt. Skal jeg bygge kasse til 6x9'erne? Årsaken til at jeg tenker tanken er ikke får å få mere lyd, men renere. Tingen er at jeg har HPF til 6x9'erne stilt på 120Hz, men bilen min er en sedan og dermed er bagasjeromet ganske tett, så mye av luft trykket fra subene får 6x9'erne til å "jobbe" under 120hz... Håper noen skjøner hva jeg mener Tanken er den at dette skaper "støy" i det området de egentlig skal skape lyd åver 120Hz... Derfor har jeg lyst til å bygge kasser til 6x9'erne, og derfor lurer jeg litt på hvor mange liter de eventuelt skal være på? Har også tenkt litt på tanken om å instalere to Store bassporte i hatthyllen, men dette skaper igjen kansje mere "blåse" lyd en bass? Siden heller bagasjeromet mitt blir en stor bunpasskasse. Så hvor store bassporter skal jeg bruke, og hvor mange? Så jeg vil gjerne vite hva dere synes om tankene mine, eller om jeg er helt på bærtur Takk for svarene på forhånd Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Har du tenkt å kjøre open air på subbene ? Isåfall, er de bygget for det ? Om de ikke er hadde jeg bygget kasse tvert! Hva består resten av annlegget av ? Lenke til kommentar
Alpine R12 Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Glemte og skrive det. Subbene står i en loket kasse, forsterkern er en Alpine MDR-1005 og spillern er Alpine CDA-9812RB. Frontsett og 4kanals forsterker kommer. Enda ting til jeg har tengt på. Blir det egenlitg no bedre lyd på (front sette) og 6x9'erne med en egeng forsterker, når jeg bare kjører åver 120Hz på dem, er det da ikke da nåk effekt å hente fra spillern? Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det de lave frekvensene som trekker mye strøm. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg tror jeg ville ha kuttet ut 6*9" om du har et skikkelig frontsett jeg! Lenke til kommentar
Alpine R12 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg tror jeg ville ha kuttet ut 6*9" om du har et skikkelig frontsett jeg! 6333260[/snapback] Jeg vet at dette har vært diskutert mange ganger før, når det gjelder hatthylle høytalere. Så her er min grunn. Ja, jeg vet at det holder lenge med ett skikkelig bra frontsett, men det blir i mine ører et bedre lydbilde med noen høytalere bak meg. Dette med å ha høyttaler i hatthyllen har også noen praktiske fordeler. Sånn som at hvis man er mer en to i bilen og man eks. skal kjører noen venner til fest. Da er det vanligvis den samme cd'en og gjerne den samme sangen som blir spilt om og om igjen. Og da hvis man attpåtil har kun to komponentsett som står og gauler deg mitt i fleisen hele natten, kan man bli veldig lei. Det er der hatthylle/bak høytalerne kommer inn, man har da muligheten til å avlaste frontsett og sjåføre (meg) ved å kjøre mere lyd på bak høytalerene, det er vanligvis der det spøres etter mere lyd, og ikke fra meg . Alle som har kjørt fullefolk vet hva jeg mener Så jeg skal ha hatthyle høytalere. ps takk jalla for meldingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå