Gå til innhold

Bytte ut "No input file specified"

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i det siste byttet ut feilmeldingene på domenet mitt ved hjelp av htaccess, det vil si foreksempel 404-erroren. Men hvis man skriver inn adressen til en php-fil som ikke finnes kommer det fortsatt "No input file specified.".

Noen som vet hvordan jeg kan bytte ut denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må nesten fortelle oss hva du har skrevet i .htaccess-filen, og hvordan du får meldingen: "No input file specified" (er dette noe annet enn en 404-melding?). Dette og dette er standard 404-meldinger.

6332803[/snapback]

I htaccess har jeg bare byttet ut feilmeldingene for de ulike errorene slik:

ErrorDocument 400 /errors/badrequest.html

ErrorDocument 401 /errors/authreqd.html

ErrorDocument 403 /errors/forbid.html

ErrorDocument 404 /errors/notfound.html

ErrorDocument 500 /errors/serverr.html

Feilmeldingen jeg får når jeg skriver inn url-en til en ikke-eksisterende php-fil ser ikke ut til å være noen 404-error, heller en feilmelding generert av php. Den ser slik ut.

Merket nå at jeg får en 404-error i IE men i Opera får jeg No input file specified.

Endret av Mizt
Lenke til kommentar
kan det være noe slik da:

http://no.php.net/manual/en/faq.using.php#....authentication

6333125[/snapback]

Ja noe lignende. Etter å ha søkt litt rundt ser problemet ut til å bestå i følgende. Når man requester en ikke eksisterende php-fil, sjekker ikke serveren om den eksisterer før den sender requesten til php-motoren. Den overlater bare requesten til php. Derfor får man ingen 404-error. "No input file specified" er følgelig en error sendt av PHP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...