Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Greit, slik ligger problemet ann. Vi har trådløst nettverk i huset vårt, men det er noe vi aldri bruker. Vanligvis har vi to pc'er i huset vårt, min og mine foreldre sine, som det er 2 etasjer mellom. Begge disse er koblet til en router via ledninger, og vi har aldri opplevd noe problem med dette.

Nå har søsteren min kommet hjem, og hun har med sin egen bærbar pc. Denne bruker selvsagt det trådløse nettverket. Og det er greit nok, men den stjeler ufattelig mye båndbredde (eller hva det enn er) og det får nettverket mitt til å klikke totalt. På 10 min har jeg falt ut fra msn over 6 ganger, og vi har et stabilt nettverk.

Hva i alle dager skal jeg gjøre for å få fikset dette? Bare fjerne antennen til routeren, og be henne om å bruke dataen oppe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er riktignok et skudd i blinde, men..

Det kan være at den bærbare pcen har fått et virus som åpner så mange tilkoblinger at routeren ikke klarer med, og nettet blir ustabilt (Har selv opplevd dette..).

Du kan sjekke det ved å åpne et dos-vindu (forutsetter at dette er en windows-pc), og kjøre netstat -a. Da får du opp alle forbindelser fra pcen. Hvis det er veldig mange forbindelser her til adresser på internet, kan dette være problemet.

For å løse dette må du kjøre et oppdatert virusprogram på din søsters pc, anbefales forsåvidt uansett om dette er problemet eller ikke:)

-Simen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...