Aedion^ Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Hei! Skal snart oppgradere PCen, og i denne sammenhengen trenger jeg derfor 3-4 vifter. Viftene må være 120mm, ha blå LEDs og flytte MYE luft på full hastighet. Skal i samme slengen kjøpe meg viftestyring av typen ZM-MFC1 så det gjør ikke noe om vifta bråker på full hastighet, så lenge den som sakt flytter MYE luft på full speed. Vil at vifta på lavere hastigheter ikke skal bråke så mye. Hadde være en fordel om vifta funka med viftestyringa også, så om noen kunne fortelle meg dette i samme slengen så hadde det vært bra! Jeg har sett på MIST, som vist nok skal være helt ekstremt bra, men utifra spesifikasjonene som vises til denne vifta så flytter den ikke nok luft... Endret 18. juni 2006 av RaVager_X Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 NorthQ, er en veldig pen, stille vifte, veit ikke om den flytter mer luft enn mist`en jeg, men valgte iallefall denne framfor mist.. Lenke til kommentar
Aedion^ Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Veldig pen den ja, men flytter bare såvidt det er mere luft enn MIST... Som sakt så har jeg muligheten til å ta en som støyer litt på full hastighet, men som jeg kan dra ned til svakere og mere stille ved hjelp av viftestyring. Kunne en av disse være noe? Sunbeam 120mm Blå LEDs (Microplex) SilenX iXtrema PRO 120mm Blå LEDs (Vendur) Om noen med disse MIST 120mm LED viftene kunne komme med litt tilbakemelding på hvordan de blåser (utifra å holde hånden foran) så hadde det vært bra. Erfaringer med alle de andre nevnte (og ikke nevnte) viftene hadde også vært bra. Takk for svar så langt Endret 18. juni 2006 av RaVager_X Lenke til kommentar
haakie Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 SilenX er konge. Mist sine fra microplex er også bra. de beste på markedet. Lenke til kommentar
Aedion^ Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Hvordan kan man si at MIST viftene er de beste på markedet når de nesten ikke flytter noe luft? Er det utifra pris og støy du mener da eller? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Silent x er konge vifter.. mist er bra de og, men ikke like bra som silent x.. Selv gikk jeg for northQ, som er en mellom ting, og er penere enn begge.. Lenke til kommentar
Aedion^ Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Med SilenX, mener du da denne her: http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=273 ? Den ser veldig veldig bra ut Lenke til kommentar
Aedion^ Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 PRO viftene me har inne flytter meir enn 58CFM med luft.. men dei støyerog ein del meir. Dei er første generasjon PRO vifter som ikkje var rikgitg justert fra fabrikken. Silenx rekner med å få PRO viftene ned på samme støynivå som vifta du fekk (eldre versjon) om ikkje alt for lenge. Luftflyten blir da bedre enn den du fekk tilsendt da utforminga på vifteblad er forbedret, og motoren er ganske mykje mindre og meir aerodynamisk forma. Rekner med me får inne oppdaterte PRO LED vifter iløpet av august. Yeah! Da venter jeg til August og kjøper de SilenX viftene som kommer da! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 DELTA ftw du får ikke flyttet mere luft en det Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hehe! Ja... er faktisk mulig jeg bestiller en delta og kobler viftestyring til den Hadde vært litt fett å prøve... Dessuten så reagerer jeg ikke så ekstremt mye på lyd når jeg sitter å spiller med headsettet på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hehe! Ja... er faktisk mulig jeg bestiller en delta og kobler viftestyring til den Hadde vært litt fett å prøve... Dessuten så reagerer jeg ikke så ekstremt mye på lyd når jeg sitter å spiller med headsettet på. 6379937[/snapback] Ikke undervurder "the power of DELTA". Tror du mån ha mer en en viftestyring og et headsett for å få kontroll over et slikt "beist". Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 delta går det ikke med en vifte styring.. Delta`en ligger på 22 v om jeg ikke husker feil, og viftestyringer klarer max 21 v.. Trur ikke je er helt på jordet nå iallefall.. Lenke til kommentar
Epiphany Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) delta går det ikke med en vifte styring..Delta`en ligger på 22 v om jeg ikke husker feil, og viftestyringer klarer max 21 v.. Trur ikke je er helt på jordet nå iallefall.. 6436779[/snapback] Feil. Har to venner som har brukt viftestyring på Delta. Men synes å huske at de ikke klarte å få de til å gå noe særlig stille uansett. Endret 5. juli 2006 av Epiphany Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) delta går det ikke med en vifte styring..Delta`en ligger på 22 v om jeg ikke husker feil, og viftestyringer klarer max 21 v.. Trur ikke je er helt på jordet nå iallefall.. 6436779[/snapback] Delta er et merke med mange forskjellige modeller, så at "Delta ikke går med viftestyring" er en ganske drøy påstand. V står for volt og altså spenning, men du tenker sikker på W for watt, for mange viftestyringer kan ikke drive bla et par vifter i Delta sin Screamer serie nettopp pga det høye effektforbruket. Min anbefaling til vifte er en Sanyo Denki 120x38 vifte. SD lager virkelig kvalitetsvifter brukt av bla Intel og Apple i sine systemer. Produsert i beinhard kvalitetsplast med messingnav er dette de viftene jeg har brukt i real-life som klart skriker kvalitet høyest. Vekten på 260 gram (mot Mist sine 104 på 120x25) sier også det samme. http://sanyodb.colle.co.jp/product_db_e/co...?master_id=1140 0.52ampere @ 12V, 102.5 CFM, 39dB, Static Pressure: 64.7Pa Disse finner du de rette plassene for et sted mellom $5-15, på overclockers.com sin classified avdeling finner du en som selger tre for $35 med "omtrent ubegrenset lager". Selv hadde jeg seks slike for $5 stykket to år siden fra samme plass, men solgte de videre til kostpris fordi de bråkte for mye for meg, selv på 5V. EDIT: PM denne karen for prisen nevnt ovenfor dersom du ikke har tilgang til classified der. Endret 5. juli 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Regner med at de som sier det ikke går med delta mener nok den deltavifta microplex selger. Den trekker 2A på 12V så det blir litt mye for overnevnte viftestyring. Endret 5. juli 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå