Gå til innhold

am2 stille video pc (10- 15k)


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe/bygge ny pc til mine foreldre. Den vill bli brukt til bilde og video redigering, internett og vanlige kontorapilikasjoner.I tillegg synes jeg det hadde vært fint om den kunne brukes til litt spilling når jeg er hjemme på ferie :-) Det er en stor fordel om systemet er forholdsvis støysvakt. Systemet bør være fremtidsrettet og kapabelt nok til å kunne holde en god stund (5 år + ? )

 

Jeg har kikket litt rundt, lest noen anbefalinger og lurer nå på å kjøpe følgende

 

 

maskinvare

hovedkort: MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2 ,Socket-AM2,2xGbLAN,Firew, ATX, PCI-Ex16 999

prosessor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte 2995

minne : Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology 2449

skjermkort: Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3 Silent, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, King Kong 1895

systemdisk: Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM 695

hd2: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM 850

dvd brenner: NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 395

disketstasjon: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern 79

tastatur: Logitech OEM UltraX Media Keyboard USB, High End Silver Finish, Bulk 295

kabinett: Antec Performance One P150 Miditower, Børstet Aluminium/Hvit, Med 430W PSU 1198

 

programvare:

os: Microsoft Windows XP Home SP2 Programvare Norsk OEM 825

office: Microsoft Office 2003 Home Norsk Excel,Outlook,PowerPoint,Word 1049

vdeo programvare Pinnacle Studio 10 Plus Engelsk Norske manualer på CD 795

dvd spiller: CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM PowerDVD6.0/Director/Producer/Mediashow 119

cd-brenning: Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk Programvare OEM 109

 

Totalpris kr 14638 (komplett)

PS: har grei skjerm, skriver, skanner, ISDN-adapter og mus fra før

 

Videoene som skal redigeres vil bli digitalisert fra analog video 8 og (også noen andre enda eldre systemer) av 3.part. Ny film vil bli tatt opp med digitalt kamera med firewiere.

 

Har lest mye på forumene her, men dette er første gang jeg poster selv. Veldig greit å kunne få noen komentarer av litt mer erfarene pc byggere en meg selv. Spesielt tips om evt ikke kompatible hardware, flaskehalser og liknende vil bli satt stor pris på. Er også litt usiker på valtg av videoredigernings software. lurer litt på adobe permier elements sammen med photshop elemets pakke? noen meninger komentarer her ?

 

m.v.h odin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, pc til 15000 og 7600GT? Det hørtes ikke bra ut, burde jo være mulig å få 7900GT inn der.

6332553[/snapback]

 

 

Tenkte skjermkort var et greit sted å høvle av en 1000 lapp, da maskinen bare i liten grad (når jeg er hjemme på ferie) kommer til å bli brukt til spill, pluss at et vifteløst skjermkort virket som et stort pluss med tanke på støy.

 

Finnes det i det hele tatt noen vifteløse 7900GT ? evt hvor mye mer vil det koste da?

Lenke til kommentar

PCen er da til foreldrene hans, det skal kun spillest litt når han er heime, så 7600gt er eit glimrande valg.

 

Heile oppsettet virkar gjennomtenkt og bra, einaste er at du kan vurdere å kutte rammen ned til cl5.

 

Edit: skrive feil

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
PCen er da til foreldrene hans, det skal kun spillest litt når han er heime, så 7600gt er eit glimrande valg.

 

Heile oppsettet virkar gjennomtenkt og bra, einaste er at du kan vurdere å kutte rammen ned til cl5.

 

Edit: skrive feil

6332648[/snapback]

 

Da kunne jeg kansje byttet ut minnet med disse da ?

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's 2049 (komplett)

 

og spart 400 kr :) uten at det ville hatt noen stor virkning på det totale systemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...