Gjest mafister Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Hei! er det noen som vet noen som selger utstyr som kan holde flere harddisker?:-? jeg har i grunnen bare plass til 2stk, men jeg vil jo selvfølgelig ha flere, men vet ikke hvordan. [ Denne Melding var redigert av: Flames på 2002-10-12 10:45 ] Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Kjøp deg et nytt kabinett med flere 3,5" plasser, eller kjøp deg 5,25" harddiskrammer for 3,5" disker. Disse setter du med andre ord i dine 5,25" brønner i kabinettet. Du har sikkert en eller to (eller fler) ledig der? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jo, har 1 ledig 5,25" ledig. Men hvor selger de disse 5,25" harddiskrammer for 3,5" disker? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Det fins en haug med webshopper som har det. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Hardisken god jo godt være i kabinettet uten plass. Jeg antar at du ikke setter kabinettet så mye på hodet og lignende triks, så det gjør vel ingenting om du bare lar den være et sted den får plass, selv om den ikke sitter. Det gjør jeg, og funker fett. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Tja, jeg kan jo være litt "Mac Gyver" og teipe den fast Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Ellers er jo disse ganske greie hvis du har plass: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MF20G http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MF30G Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Har utgaven med tre plasser. De funker veldig bra. Lenke til kommentar
rammstein Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Jeg har bare 2 ide kabler med 2 utganger på hvær, bruker alle utgangene( 2 hdd'er , 1 brenner, 1 dvd-rom) hvordan kan jeg få mere harddisker inn da? siden jeg ikke har flere ledige? Sikkert n00b spørsmål, men har grublet over dette enstund nå.. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Da kjøper du f.eks. en slik : IDE Kontroller og dermed kan du sette inn flere disker. Yoda Lenke til kommentar
rammstein Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Takker, skal huske å kjøpe med ensliken neste gang jeg skal kjøpe hardware :wink: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jepp. Du må kjøpe IDE kontroller for å få flere IDE-porter. Ellers trenger du bare patentbånd så kan du bruke hele området under de gamle harddiskene til å fylle opp med disker. Du skjønner hva jeg mener med patentbånd? Sånn metallbånd med en rekke huller langs det. Bare klipp av 4 stykker og skru det øverste hullet til den gamle harddisk-ramma og de nye harddiskene til annenhvert hull nedover båndene. Det er billig og gir plass til mange disker. De har det på jernvarehandelen. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 hehe, kom til å tenke på den gang jeg skulle hjelpe en kompis med å installere en nyinnkjøpt harddisk (40 GB IBM-disk, mener jeg å huske) i et altfor lite kabinett (av den slim-typen). Den nye disken skulle være i tillegg til den gamle, ikke erstatte, fikk jeg streng beskjed om. Det var 2 5,25" og 2 3,5". Begge 5,25" var opptatt av henholdsvis DVD-ROM og CD-brenner, og de to 3,5" var opptatt av en 12 GB harddisk og den alles kjære floppy'en. Ikke var det strøm-uttak til flere enheter heller (som forventet). Løsningen var enkel nok: Ut på Clas'en og kjøpe strømsplitter samt ny IDE-kabel, så var alle ledninger på plass for den nye harddisken (splitta strømkabelen til floppy'en) Men hvor skal den nye disken plasseres? Løsningen var like enkel: ned på Jernia og kjøpe TAPE, så surra jeg den fast under ramma til 3,5"-slotene! (På Jernia spurte jeg lørdagshjelpen om han hadde harddisktape - han bare måpet....) Om ingen har hørt noe annet, så henger'n der enda! IBM-disken, altså :smile: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 I mitt LianLi så er det "vanlige" plasser til 3 disker, men så får du også med en holder til 5 ekstra disker som du slider inn på noen lister nederst i kabinettet. Det eneste problemet er at det ikke er plass til å slide den inn pga at hovedkortet mitt er så **** stort. så løsningen ble at cd-rommen ble pensjonert, og den "harddisk holderen" for 5 disker balanserer der cd-rommer vanligvis er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå