Gå til innhold

Jeg vil ha flere hdd'er!

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei!

er det noen som vet noen som selger utstyr som kan holde flere harddisker?:-?

jeg har i grunnen bare plass til 2stk, men jeg vil jo selvfølgelig ha flere, men vet ikke hvordan.:roll:

[ Denne Melding var redigert av: Flames på 2002-10-12 10:45 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Du må kjøpe IDE kontroller for å få flere IDE-porter.

Ellers trenger du bare patentbånd så kan du bruke hele området under de gamle harddiskene til å fylle opp med disker.

Du skjønner hva jeg mener med patentbånd? Sånn metallbånd med en rekke huller langs det. Bare klipp av 4 stykker og skru det øverste hullet til den gamle harddisk-ramma og de nye harddiskene til annenhvert hull nedover båndene. Det er billig og gir plass til mange disker. De har det på jernvarehandelen.

Lenke til kommentar

hehe, kom til å tenke på den gang jeg skulle hjelpe en kompis med å installere en nyinnkjøpt harddisk (40 GB IBM-disk, mener jeg å huske) i et altfor lite kabinett (av den slim-typen). Den nye disken skulle være i tillegg til den gamle, ikke erstatte, fikk jeg streng beskjed om.

Det var 2 5,25" og 2 3,5". Begge 5,25" var opptatt av henholdsvis DVD-ROM og CD-brenner, og de to 3,5" var opptatt av en 12 GB harddisk og den alles kjære floppy'en.

Ikke var det strøm-uttak til flere enheter heller (som forventet).

Løsningen var enkel nok: Ut på Clas'en og kjøpe strømsplitter samt ny IDE-kabel, så var alle ledninger på plass for den nye harddisken (splitta strømkabelen til floppy'en)

Men hvor skal den nye disken plasseres?

Løsningen var like enkel: ned på Jernia og kjøpe TAPE, så surra jeg den fast under ramma til 3,5"-slotene! (På Jernia spurte jeg lørdagshjelpen om han hadde harddisktape - han bare måpet....)

Om ingen har hørt noe annet, så henger'n der enda!

IBM-disken, altså :smile:

Lenke til kommentar

I mitt LianLi så er det "vanlige" plasser til 3 disker, men så får du også med en holder til 5 ekstra disker som du slider inn på noen lister nederst i kabinettet. Det eneste problemet er at det ikke er plass til å slide den inn pga at hovedkortet mitt er så **** stort. så løsningen ble at cd-rommen ble pensjonert, og den "harddisk holderen" for 5 disker balanserer der cd-rommer vanligvis er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...