Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vill ikke starte, står i standby!


Anbefalte innlegg

Datamaskinen min vill ikke starte den står i standby. Plutselig etter å ha fått ilbake min pc fra broren min vil den ikke starte. Når jeg trykker inn start-knappen lyser grønt lyset men den står på grønt uten å boote eller noe, men noen som har opplevd liknende eller har en ide så skal jeg høre godt etter... :dribble:

 

Det kommer ikke opp bilde og viftene starter ikke heller, bare det lille grønne lyset....

 

 

Hoved kort: ASUS CUSL2-C

specs: http://www.motherboard.cz/mb/asus/CUSL2-C.htm

 

pc fra omtrent 2001

post-64828-1150652154_thumb.jpg

Endret av e1nar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå koblet av HD og CD-rom og lydkort men samme gamle greia, bare lyset og ingenting mer... HjELP!

 

Virker som om det er noe galt med prosessor, men skjønner ikke hvorfor den virket tidligere i år...

Endret av e1nar
Lenke til kommentar

Jeg vet at alt var korrekt, min bror sa at den hadde stått på lenge sa når han skulle restarte funket det ikke, hva skjer hvis batteriet på datamaskinen er tomt? Og jeg går ut ifra at det ikk er noe med strømforsyningen som er galt siden hovedkortet får det grønne lyset, men bør jeg skifte ut nytt når jeg nå eventuelt kjøper nytt hovedkort og prosessor?

Lenke til kommentar
Jeg vet at alt var korrekt, min bror sa at den hadde stått på lenge sa når han skulle restarte funket det ikke, hva skjer hvis batteriet på datamaskinen er tomt? Og jeg går ut ifra at det ikk er noe med strømforsyningen som er galt siden hovedkortet får det grønne lyset, men bør jeg skifte ut nytt når jeg nå eventuelt kjøper nytt hovedkort og prosessor?

6361442[/snapback]

Hei,

 

Du kan prøve å teste alle komponentene hver for seg i en annen pc? Da finner du nok ut problemet.

 

JonF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...