e1nar Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Datamaskinen min vill ikke starte den står i standby. Plutselig etter å ha fått ilbake min pc fra broren min vil den ikke starte. Når jeg trykker inn start-knappen lyser grønt lyset men den står på grønt uten å boote eller noe, men noen som har opplevd liknende eller har en ide så skal jeg høre godt etter... Det kommer ikke opp bilde og viftene starter ikke heller, bare det lille grønne lyset.... Hoved kort: ASUS CUSL2-C specs: http://www.motherboard.cz/mb/asus/CUSL2-C.htm pc fra omtrent 2001 Endret 18. juni 2006 av e1nar Lenke til kommentar
e1nar Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Har nå koblet av HD og CD-rom og lydkort men samme gamle greia, bare lyset og ingenting mer... HjELP! Virker som om det er noe galt med prosessor, men skjønner ikke hvorfor den virket tidligere i år... Endret 18. juni 2006 av e1nar Lenke til kommentar
e1nar Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Noen som har noe de kan tenke seg? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei, Har du koblet alt rett da? Sjekket at PSU'en er i orden? Mulighet for å teste den på en annen PC? Mvh j0n Lenke til kommentar
e1nar Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg vet at alt var korrekt, min bror sa at den hadde stått på lenge sa når han skulle restarte funket det ikke, hva skjer hvis batteriet på datamaskinen er tomt? Og jeg går ut ifra at det ikk er noe med strømforsyningen som er galt siden hovedkortet får det grønne lyset, men bør jeg skifte ut nytt når jeg nå eventuelt kjøper nytt hovedkort og prosessor? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg vet at alt var korrekt, min bror sa at den hadde stått på lenge sa når han skulle restarte funket det ikke, hva skjer hvis batteriet på datamaskinen er tomt? Og jeg går ut ifra at det ikk er noe med strømforsyningen som er galt siden hovedkortet får det grønne lyset, men bør jeg skifte ut nytt når jeg nå eventuelt kjøper nytt hovedkort og prosessor? 6361442[/snapback] Hei, Du kan prøve å teste alle komponentene hver for seg i en annen pc? Da finner du nok ut problemet. JonF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå