JeffK Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg har to laptoper: en familiemaskin og min egen. Familiemaskinen kjører Windows og er koblet til internet. Min maskin kjører Linux(openSUSE 10.1) og Windows. Når begge maskinene kjører Windows, deler de internet vha. et Ad-Hoc nettverk. I Linux finner knetworkmanager nettverket, men den klarer ikke koble til. Om jeg prøver å koble til, stopper tilkoblingsprosessen på 28%, og står der en stund før jeg får melding "Network in now disconnected"(eller noe sånn). Jeg har prøvd å endre tilkoblingstype fra "Managed" til "Ad Hoc", men det hjelper ikke. Er det noen som vet hvordan man fikser dette? Det er ikke noe galt med nettverkskortet, ettersom jeg har koblet til det trådløse nettverket på skolen tidligere med Linux. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvilket nettverkskort er det som står i linuxmaskina? Det er mulig at driverne til det kortet ikke støtter Ad-Hoc i Linux. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Kansje den venter på DHCP? Du kan jo prøve å slippe en bug i fanget til Novel, og håpe de fix'ern for deg ... Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Hvilket nettverkskort er det som står i linuxmaskina?Det er mulig at driverne til det kortet ikke støtter Ad-Hoc i Linux. 6332581[/snapback] Intel 2200BG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå