Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sete antenne på wlanruter?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe dette:

# 1 stk. Asus WL-566gM MIMO 240 802.11g BroadRange, WPA2(WL-566GM)

# 1 stk. Asus WL-106gM MIMO 240 CardBus 802.11g, WPA2, WMM, BroadRange(WL-106GM)

# 1 stk. CNet Outdoor Omnidir. Antenna 8 dBi 2.4GHz, N-jack kontakt(COA-08O)

Men det jeg lurer på er hvordan jeg kobler antennen til ruteren?

Trenger jeg en spesiell kabel, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurer på å kjøpe dette:

# 1 stk. Asus WL-106gM MIMO 240 CardBus 802.11g, WPA2, WMM, BroadRange(WL-106GM)

6331982[/snapback]

det følger med kabel "N-Plug to RP-SMA", men jeg vet ikke om den passer sammen med Asus MIMO, det må du sjekke om det er avtagbar antenne..... jeg vet at den passer med:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301836

Lenke til kommentar
Hei!

Lurer på å kjøpe dette:

6331982[/snapback]

det følger med kabel "N-Plug to RP-SMA", men jeg vet ikke om den passer sammen med Asus MIMO, det må du sjekke om det er avtagbar antenne..... jeg vet at den passer med:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301836

6332140[/snapback]

Ifølge komplett er antennene avtagbare! Men er antennelkabelen bare til å plugge rett inn i ruteren eller må man ha en annen kabel for at den skal passe? :hmm:

Lenke til kommentar

Det som er spesielt med en mimo router er at den normalt sett bruker alle antennene samtidlig. Hvis du tror du må ha en ekstern antenne for å nå frem, så burde du ideelt sett faktisk bruke 3 stk antenner for å få full utnyttelse av MIMO ;)

Skal du ha en ekstern antenne for å nå fram, så kan du sikkert heller bruke en Linksys wrt54gl med 3'parts firmware slik at du får mere effekt på senderen også.

Jeg tror jeg kan konkludere med at mimo har brukbar rekkevidde og dekker godt alle soner i nærområdet. Skal man derimot rekke flere hundre meter eller noen kilometer kan man heller velge en vanlig router og en antenne med høyt gain.

wlansupply.no har forøvrig mye fint på antennesiden.

Lenke til kommentar
Det som er spesielt med en mimo router er at den normalt sett bruker alle antennene samtidlig.  Hvis du tror du må ha en ekstern antenne for å nå frem, så burde du ideelt sett faktisk bruke 3 stk antenner for å få full utnyttelse av MIMO ;)

Skal du ha en ekstern antenne for å nå fram, så kan du sikkert heller bruke en Linksys wrt54gl med 3'parts firmware slik at du får mere effekt på senderen også.

Jeg tror jeg kan konkludere med at mimo har brukbar rekkevidde og dekker godt alle soner i nærområdet.  Skal man derimot rekke flere hundre meter eller noen kilometer kan man heller velge en vanlig router og en antenne med høyt gain.

wlansupply.no har forøvrig mye fint på antennesiden.

6332222[/snapback]

Signalet skal vel rekke ca. 15 meter mellom hus og garasje(2 vegger + mye luft)

Tror du det vil holde bare med ruteren og et WLAN PC kort?

Endret av hamrek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...