hamrek Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei! Lurer på å kjøpe dette: # 1 stk. Asus WL-566gM MIMO 240 802.11g BroadRange, WPA2(WL-566GM) # 1 stk. Asus WL-106gM MIMO 240 CardBus 802.11g, WPA2, WMM, BroadRange(WL-106GM) # 1 stk. CNet Outdoor Omnidir. Antenna 8 dBi 2.4GHz, N-jack kontakt(COA-08O) Men det jeg lurer på er hvordan jeg kobler antennen til ruteren? Trenger jeg en spesiell kabel, eller hva? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei! Lurer på å kjøpe dette: # 1 stk. Asus WL-566gM MIMO 240 802.11g BroadRange, WPA2(WL-566GM) # 1 stk. Asus WL-106gM MIMO 240 CardBus 802.11g, WPA2, WMM, BroadRange(WL-106GM) # 1 stk. CNet Outdoor Omnidir. Antenna 8 dBi 2.4GHz, N-jack kontakt(COA-08O) Men det jeg lurer på er hvordan jeg kobler antennen til ruteren? Trenger jeg en spesiell kabel, eller hva? 6331982[/snapback] det følger med kabel "N-Plug to RP-SMA", men jeg vet ikke om den passer sammen med Asus MIMO, det må du sjekke om det er avtagbar antenne..... jeg vet at den passer med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301836 Lenke til kommentar
hamrek Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Hei! Lurer på å kjøpe dette: # 1 stk. Asus WL-566gM MIMO 240 802.11g BroadRange, WPA2(WL-566GM) # 1 stk. Asus WL-106gM MIMO 240 CardBus 802.11g, WPA2, WMM, BroadRange(WL-106GM) # 1 stk. CNet Outdoor Omnidir. Antenna 8 dBi 2.4GHz, N-jack kontakt(COA-08O) Men det jeg lurer på er hvordan jeg kobler antennen til ruteren? Trenger jeg en spesiell kabel, eller hva? 6331982[/snapback] det følger med kabel "N-Plug to RP-SMA", men jeg vet ikke om den passer sammen med Asus MIMO, det må du sjekke om det er avtagbar antenne..... jeg vet at den passer med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301836 6332140[/snapback] Ifølge komplett er antennene avtagbare! Men er antennelkabelen bare til å plugge rett inn i ruteren eller må man ha en annen kabel for at den skal passe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Det som er spesielt med en mimo router er at den normalt sett bruker alle antennene samtidlig. Hvis du tror du må ha en ekstern antenne for å nå frem, så burde du ideelt sett faktisk bruke 3 stk antenner for å få full utnyttelse av MIMO Skal du ha en ekstern antenne for å nå fram, så kan du sikkert heller bruke en Linksys wrt54gl med 3'parts firmware slik at du får mere effekt på senderen også. Jeg tror jeg kan konkludere med at mimo har brukbar rekkevidde og dekker godt alle soner i nærområdet. Skal man derimot rekke flere hundre meter eller noen kilometer kan man heller velge en vanlig router og en antenne med høyt gain. wlansupply.no har forøvrig mye fint på antennesiden. Lenke til kommentar
hamrek Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Det som er spesielt med en mimo router er at den normalt sett bruker alle antennene samtidlig. Hvis du tror du må ha en ekstern antenne for å nå frem, så burde du ideelt sett faktisk bruke 3 stk antenner for å få full utnyttelse av MIMO Skal du ha en ekstern antenne for å nå fram, så kan du sikkert heller bruke en Linksys wrt54gl med 3'parts firmware slik at du får mere effekt på senderen også. Jeg tror jeg kan konkludere med at mimo har brukbar rekkevidde og dekker godt alle soner i nærområdet. Skal man derimot rekke flere hundre meter eller noen kilometer kan man heller velge en vanlig router og en antenne med høyt gain. wlansupply.no har forøvrig mye fint på antennesiden. 6332222[/snapback] Signalet skal vel rekke ca. 15 meter mellom hus og garasje(2 vegger + mye luft) Tror du det vil holde bare med ruteren og et WLAN PC kort? Endret 18. juni 2006 av hamrek Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Er rimelig sikker på at det vil gå. Spørs litt på plassering og evt metaller mellom, men normalt sett burde det funke (spesielt om du velger mimo). Lenke til kommentar
hamrek Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Er rimelig sikker på at det vil gå. Spørs litt på plassering og evt metaller mellom, men normalt sett burde det funke (spesielt om du velger mimo). 6332361[/snapback] Hva tror du om den nye rutern til Netgear http://www.netgear.com/products/details/WNR854T.phpr da? Tror du den vill funke i mitt tilfelle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå