stig inge Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg bare lurer på om det går ann å bytte stamme på en yamaha 30 hk, 1984 modell, den har nå lang stamme å jeg vill bytte til kort. Er det noen som vet? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 går fint det. Men er så dyrt skal du kjøpe delene ny at det lønner seg å kjøpe ny motor.. Finner du en delemotor så er jo saken grei. Dessverre vanskelig å skru på eldre påhengsmotorer. Det er fordi skruene ofte er rustet fast i aluminum og dermed er mye gods ødelagt. Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 På den motoren går det ikke å bygge om til kortstame, som de fleste Yamaha påhengere dessvere. Her kan du heve høyden på motoren med å bygge opp akterspeilet 10 cm, det behøver ikke å være så vanskelig. en kan lime isammen to 30mm finskeplater å skru fast i akterplaten heve høyden p den måten. Pass bare på at en får skrudd fast motoren på de nederste hullene på riggen igjennom platen og akterspeilet på båten. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvorfor går ikke det ? Undervannshus og motor er kliss lik, da gjenstår stammen, giroverføringer og aksling. Lenke til kommentar
stig inge Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Hmmm eg o trodde dt sko gå fint. tar bare av den longe stammen....og bytter stammen og undervanshuset til kortstammet. Er vell ikke værre en dt?? Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Hmmm eg o trodde dt sko gå fint. tar bare av den longe stammen....og bytter stammen og undervanshuset til kortstammet. Er vell ikke værre en dt?? 6333523[/snapback] Som regel så er det bare drev du må bytte. Prisene starter vel på 1500 kroner på en 9,9 tror jeg. Så du kan regne med at det blir litt dyrere til en 30hk Endret 28. juni 2006 av Mortex2001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå