Gå til innhold

Er det bare jeg som blir D*** lei !?

Anbefalte innlegg

blir så himla fort lei mobilen jeg skaffer meg! er det bare meg eller?

har N6280 og er så LEI den! kjedelig er den! akk! er så lei at jeg kan bytte i hva som helst nesten... :dontgetit:

venter på N73 som jeg tror jeg kan like en god stund, men det er så lenge til den kommer!

argh! må ha noe nytt i mellomtia! N71 kansje?

blir ikke dere lei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg har lurt på den N80, men har problemer å skrive pga. tommeneglen går oppi skyvern, lange negler serru.

sony, vel, huff dette utboksproblemet der da, går ikke ann å deaktivere utboksen, uaktuell mobil for meg da.

samsung har for mye plingelyder...

siemens er kjip og teite menyer...

nei får vel bare vente...

Lenke til kommentar

Tror ikke det er bare du som blir lei mobiler fort! Vi lever i et forbruker samfunn. Dessuten er det et nytt fenomen som heter mobilavhengighet eller teknologi avhengighet. Og jeg er også avhengig, men jeg greier å holde min avhengighet i sjakk, det er 3 år siden jeg kjøpte min mobil men allerede etter 6 mnd var jeg lei mobilen min. Jeg har flere ganger vært nær ved å kjøpe en ny mobil men så har det kommet en ny mobil som jeg har ventet på.

Jeg ser etter mobiler med mye/ny teknologi, bedre kamera, bedre video, bedre skjerm, osv. osv. Produsentene gir hele tiden uttrykk av at vi trenger alt det de har stappet i mobilen men gjør vi/jeg egentlig det? Og er de teknologiene godt nok? For eksempel er det flere mobiler som kommer med innbygd nettleser, fint tenker man men, hvor stor glede har man av å surfe på nettet på 2 tommers skjerm? Og hvor mye koster moroa i kroner og øre? Datetrafikk er som kjent langt fra gratis (hos min operatør koster det 0,015 er kilo byte), høres det lite ut? egentlig ikke. En avis forside på nett er på ca 1000 kilo byte så det vil si det koster 15 kroner bare å laste ned avisens forside!! Som dere skjønner så kan det bli dyr affære etter hvert. Men da er det fint med trådløs nettverk tenker jeg, MEN de fleste nettverkene er ikke gratis enten må du betale en skyhøy minuttpris eller så må du stikke innom en kafé og kjøpe etter eller annet for å bruke deres nett.

En annen teknologi som skal liksom være fint og er bredbånd telefoni men der har du samme problemet som med nett surfing nemlig at det blir dyrt uansett. Man kan selvfølgelig bruke trådløse nettet hjemme men da er jo mye av vitsen borte.

En annen ting jeg stusser over er at når produsentene presenterer sine modeller så føler jeg at det holder hele tiden igjen for å presenterer noe nytt eller en annen modell neste gang, så jeg blir sjelden helt fornøyd med en modell. For eksempel så kommer SE med K800 et kanon bra kamera men en vanvittig dårlig video. Og Nokia er ikke bedre på det punktet heller. For eksempel så har stemme opptakeren på deres Symbian telefoner som skal være noe av det mest avanserte - og dyreste - et begrensning på 1 minutt !

Så til det morsomste punktet: Hvorfor i all verden vil jeg ha en ny mobil da? Jo det har seg slikt at mobil er også en leketøy for meg og noe jeg har blitt avhengig av!

Lenke til kommentar
Fint å ha det som meg. Jeg bruker bare tlf til SMS og ringe av og til.

Aldri hatt behov for mere, så denne fonen har jeg vel til den går i stykker av alderdom. Gammel Nokia til 1kr.

6331965[/snapback]

har det slik jeg å... Sitter nå med en gammel nokia 6210 elns. Den funker fett enda, men dekselet har begynt å detta fra hverandre, så den er teipa sammen :p Kanskje på tide med en ny :wee:

Lenke til kommentar

det at stemmeopptakeren ikke kan ta opp mere en 1 minutt er ikke noe problem sånn sett, det finnes utallige program til denslags.

men ellers takk for en fin og lang post!

lurer på hvor i alle dager de gamle mobilpsykoene er blitt av her inne!?

at man er inne på amobilforumet og skriver en ikke vet hva slags mobil en har engang SJOKKERER! :whistle:

Lenke til kommentar

for min del er svaret enkelt. Man får opp nye poster i ALLE underforumene og søsterforumene i nettverket når man bruker "Vis nye poster" i menyen til venstre. Det er nok ikke sånn at bare mobilfreaks leser disse postene, og bare spillfreaks leser gamer.no-postene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
lurer på hvor i alle dager de gamle mobilpsykoene er blitt av her inne!?

at man er inne på amobilforumet og skriver en ikke vet hva slags mobil en har engang SJOKKERER!  :whistle:

6332846[/snapback]

Det kan vel være noen som bare kverulerer for å erte mobilfreakene litt :)

Lenke til kommentar

Vet åssen det er å måtte ha nyeste tingene hele tiden. Før var det ny mobil når noe nytt kom ut, også var det bærbare pcer. Det var de to store lidenskapene mine :p

Det er egentlig ganske rart, jeg bruker bare mobilen til å sende sms og innimellom mms, men ringe det gjør jeg veldig sjeldent.

Lenke til kommentar

Har samme "problem" som Superjanne men jeg har skjerpet meg det siste halve året. Før hadde jeg mobiler i 2-3 mnd før jeg solgte de videre. Har også hatt en med symbian som varte en del lengre, ca 9 mnd. Jeg er som regel alltid på utkikk etter ny, og har nå funnet en med alt jeg trenger og ikke trenger. Qtek 8600. Nå håper jeg bare at det kommer enda flere som jeg har lyst på som gjør at jeg utsetter kjøpet enda mer.

For eksempel er det flere mobiler som kommer med innbygd nettleser, fint tenker man men, hvor stor glede har man av å surfe på nettet på 2 tommers skjerm? Og hvor mye koster moroa i kroner og øre? Datetrafikk er som kjent langt fra gratis (hos min operatør koster det 0,015 er kilo byte), høres det lite ut? egentlig ikke. En avis forside på nett er på ca 1000 kilo byte så det vil si det koster 15 kroner bare å laste ned avisens forside!!
For tiden har jeg en D600 med 2" skjerm. Jeg sjekker gmailen min på den ca en gang i uken når pc ikke er tilgjengelig. Dette resulterte i ca 5 kr på forrige regning (Netcom). Wifi er en naturlig utvikling som gjør det gratis å bruke mobilen til å surfem og ringe med iptelefoni, forutsatt åpent nettverk. Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
er det s60 nr2 på n70?

Ja, N70 er s60 2nd Edition med Symbian OS versjon 8.1a

Driver og venter spent på at N80 skal gå ned litt mer i pris jeg :)

Dessuten har jeg lest en del plasser om at programmer fra tidligere Symbian-

telefoner ikke er kompatible med denne.

Det skyldes nok at der var små grunnleggende feil ved de tidligere Symbian OS som

gjorde at programmer kunne aksessere kernelen og kjøre ulovlige programmer der.

Bedre sikkerhet vil det jo bety, men dog litt mer å spe ut med til programmer og lengre

ventetid på programmer som en trenger ettersom det krever en oppdatering.

Så alt i alt å vente er jo ikke så dumt. Dessuten er det jo mange modeller som er ute

på markedet, noe som er en gledelig sak å se. Tross alt en fordel for oss forbrukere også slipper vi å "kjede" oss med våre mobiler

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...