Gå til innhold

Hjelp til valg av UPS...

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en UPS nå for å forhindre lynnedslag og slikt skal ødelegge pcen hvis den står på...

Greier en UPS å gjøre dette? Evt. hvor dyr og god må jeg ha?

UPS'en må greie å drive 2 skjermer (20" og 17"), 580W strømforsyning og noe annet småtteri... ca. 5-6 kontakter.

Tar i mot alle tips... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe en UPS nå for å forhindre lynnedslag og slikt skal ødelegge pcen hvis den står på...

Greier en UPS å gjøre dette? Evt. hvor dyr og god må jeg ha?

UPS'en må greie å drive 2 skjermer (20" og 17"), 580W strømforsyning og noe annet småtteri... ca. 5-6 kontakter.

Tar i mot alle tips... :)

6331446[/snapback]

hvor mye spenn skal du bruke? jeg har en apc smart-ups 1500va som jeg er veldig fornøyd med. link

Lenke til kommentar

Ingenting tåler direkte lynnedslag.

Mindre spenningspeaker fra lyn er mulig å gjøre noe med, installer et finvern foran tingene dine. Selges hos clas ohlson for 100 kr. .

En aktiv ups vil være det sikreste siden kursen og utgang er fysisk adskilt, men de er ganske dyre. Får du et relativt kraftig lynnedslag så vil ups bli ødelagt men du kan sannsynligvis redde maskinen.

Andre ups`er enn aktiv ups vil ikke beskytte mot noe annet enn strømbrudd, slik at du kan lagre dataene dine og slå av maskinen innen få minutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...