Gå til innhold

FPS-drop etter 15min


MiF86

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem i det siste; når jeg starter ett eller annet spill som er hardware-akselerert (WoW, Farcry, Elasto Mania) og lar det stå på i rundt 15 minutter, så dropper plutselig FPS ned til rundt 15.

 

Hvis jeg går ut i Windows så ser jeg at muspekeren begynner å hakke rundt på skjermen når jeg beveger den.

MEN hvis jeg tar tak i et vindu og drar det, så beveger vinduet seg helt smooth, men ikke musa, den hakker på en måte etter.

 

Hvis jeg rebooter og starter et spill på nytt så går alt helt glatt igjen, i ca. 15min.

Hvis jeg rebooter og ikke starter noe hardware-akselerert program/spill så går det helt fint.

 

Har sjekka temperaturen, den er på rundt 40 grader på skjermkortet, og ikke veldig høy på andre ting heller.

Har nyeste driveren fra NVidia.

 

Har sjekka taskmgr, og det ser ikke ut som det er noen andre programmer som stjeler CPU.

 

 

Har dette oppsettet:

- Abit KN8 SLi hovedkort

- AMD 64 3700+ CPU

- XFX GeForce 6600GT skjermkort

- Bzerk 500W PSU

- 2*512MB TwinMOS RAM

- SATA2 Striping Raid med to 250gb disker

 

Windows XP Pro

og i oppstart har jeg disse programmene:

- NvCpl

- copyftsq

- RivaTuner med parametre /S først og så /T

- nwiz

- nvraidservice

- NvMcTray

 

Håper noen har hørt om dette problemet før. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd ny driver til kortet (helt nyeste fra guru3d eller hva de nå heter)

har ikke muligheten til å teste det på en annen maskin da jeg ikke har eller kjenner noen med PCI-e slot :cry:

 

Men tror jeg skal prøve å sette i et jallaskjermkort og se om jeg får samma problemet (tviler). Men det vil ikke vise om det er skjermkortet det er noe galt med, eller om det er noe annen hardware/software

 

Får håpe ikke formatering er eneste utvei :\

 

Edit:

virtual memory er 1536 - 3072 MB. Det er rart at minnet skulle få musa til å lagge sånn.

 

Og en ting, grunnen til at kun musa lagger, er det at det er kun musa i windows som er akselerert av skjermkortet?

Endret av MiF86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...