Predecessor Skrevet 12. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg har akkurat tatt i bruk en WD 120Gb SE (8Mb cache) som er montert i et Datafab kabinett med innebygd interface både for Firewwire og USB 2. Foreløpig har jeg ikke USB 2 til den bærbare, så jeg bruker et Firewirekort fra Tekram Maskinen er en HP Omnibook 6100 med PIII 900MHz CPU, 256 Mb RAM og 20Gb HD. Jeg syntes i utgangspunktet at det går ganske tregt mellom ekstern HD og maskin. WD HD`n er partisjonert i to enheter, heholdsvis 70Gb og 40Gb. Formatert i NTFS. OS`et er WinXP Pro med servicepack 1 Er det noe som tyder på at jeg har gjort noe galt? Hva skal jumperen på HD`n stå på,og eventuelt hvordan kan jeg sjekke om hastigheten på dataoverføringen er korrekt? Alle svar taes i mot med takk! [ Denne Melding var redigert av: Predecessor på 2002-10-12 07:40 ] Lenke til kommentar
Husaberg Skrevet 12. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg har akkurat samme greiene jeg oxo. Er usikker på hva som er problemene, men det kan jo være at harddisken i den bærbare er treg.. Har Dell 8200 jeg. Har hørt noe om noe.. Mulig at det er firewire løsningen i kabinettet... H. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 12. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2002 Du nevner ikke hvor tregt det går, men som nevnt over så vil jeg tro at det er disken i den bærbare som nok er synderen, de fleste leveres vel med bare 4200rpm tror jeg? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 12. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2002 Diskytelsen begrenses noe av FireWire-grensesnittet, men man skal vel normalt få over 20 MB/Sek. Kjører WD1200BJ i ADS-kabinett mot Audigy-lydkortets FW-kontroller, og får ca. 25 MB/s. USB 2.0 vil maks. gi ca. 15 MB/sek. Altså dårligere ytelse selv om hastigheten i teorien er bedre enn Firewire.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå