Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC ruter, hjelp til å sette opp

Anbefalte innlegg

Har noen peiling om ruter og slikt? Det har ikke jeg så jeg lurte på en ting;

Har en SMC adsl ruter, link

Jeg lurte på om noen vet hva jeg må gå inn på for å skifte internett passordet?Idag fikk jeg ny passord(Telenor ADSL) så jeg må skrive den inn i rutern, ... (Hvis rutern blir restartet, blir den antageligvis ikke koblet til internett pga passord skifte)

så vet noen om dette?

HER ser du du meny valge for rutern.

Ville vært veldig god hjelp om noen hadde peiling, hvis ikke må jeg nok oppsøke mannen som fiksa rutern!

Takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurte på om noen vet hva jeg må gå inn på for å skifte internett passordet?Idag fikk jeg ny passord(Telenor ADSL) så jeg må skrive den inn i rutern, ... (Hvis rutern blir restartet, blir den antageligvis ikke koblet til internett pga passord skifte)

så vet noen om dette?

Ville vært veldig god hjelp om noen hadde peiling, hvis ikke må jeg nok oppsøke mannen som fiksa rutern!

Takk!  :D

6331040[/snapback]

jepp, det er router og støtter ADSL, ADSL2, ADSL2+

det er litt vanskelig å fortelle deg hvor du skal inn, måtte lese i manualen. men du kan kjøre det første valget "SETUP WIZARD", det blir enklest for deg..... ikke forandre noe, bare trykk NEXT til du kommer til side med "parameter settings"..... så kan du bla videre til du finner "network provider" eller noe sånt + at du kan skrive USER/PASSWORD.....

Lenke til kommentar

så vet noen om dette?

Takk!  :D

6331040[/snapback]

jepp, det er router og støtter ADSL, ADSL2, ADSL2+

det er litt vanskelig å fortelle deg hvor du skal inn, måtte lese i manualen. men du kan kjøre det første valget "SETUP WIZARD", det blir enklest for deg..... ikke forandre noe, bare trykk NEXT til du kommer til side med "parameter settings"..... så kan du bla videre til du finner "network provider" eller noe sånt + at du kan skrive USER/PASSWORD.....

6331270[/snapback]

Det har jeg gjort riktig hittil..

Men det var noe annet om clone mac address greier så vidt jeg husker..

Lenke til kommentar
Ja det har jeg gjort, og alt er lagra korrekt.

Gikk innpå WAN-->ATM PVC og deretter valgte jeg VC1

Her ser du screen shot av alt som er lagret.

Er dette korrekt?

Bruker Telenor adsl 1500/300... burde vel ikke være noe feil nå?

6331534[/snapback]

ser bra ut for meg..... SAVE og prøv om du kommer inn.....

en ting til, muligens at du må restarte router, vet ikke hvordan gjør du det med software, men du kan bare slå av strømmen, vente 15-30 sekunder og slå på igjen.....

Lenke til kommentar
Alt er gjort.. Prøvd det meste.

Alle lys på rutern lyser grønt utenom PPP.. LAN1 (pcen) ADSL, og WLAN lyser grønt og fungerer, eneste er vel at ppp også kobler seg til. Den som er internetten antar jeg...

Veldig dumt dette her.

6332709[/snapback]

Husket @online.no etter brukernavn ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...