albester Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Heisann.. Har et merkelig problem med pcen min. Situasjonen min er slik. Har 4 maskiner i nettverk hjemme, 3 pcer og 1 mac, alle koblet til samme router. Den ene pcen, som jeg kaller hoved pcen min her, er mest brukt, og står online hele døgner, henter ned ting fra nett osv. Men, problemet med den er at den hele tiden ramler av nett, dvs den ramler ikke av nettet, men den mister dns serverene. så url osv funker ikke. Dette skjer kanskje etter den har stått på noen timer, typisk over natta. Funker fint når jeg legger meg, om morgenen er alt ute utenom ting som torrents o.l, msn er ramla ut, web funker ikke, får ikke kontakt med mail serverene osv. etter en restart er alt normalt. Mistenkte lenge routeren min for å lage bøll, men alle de andre maskinene funker bra hele tiden, så jeg har vel igrunn luket vekk routeren som problemet. Noen som har vært borti noe lignende, eller har noen tips? Mvh A Bester Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hmm. Høres merkelig ut. Prøv og bytte kontakt i routern for morro skyld da. Kan du har satt noe slik som ''maks anntall timer på internett''? Reinnstall windows? Lenke til kommentar
albester Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 har akkurat reinstallert, så maskinen er ganske så clean, skjedde en gang før også dette, men etter en reinstall funket det igjen. Kan jo installere på ny igjen så klart, men skulle vært kjekt å vite hva som forårsaker dette her. har prøvd å skifte porter i routeren. og har ikke noe spesielle instillinger noen plass i hverken windows eller routeren. macen min har stått på nett i 90 dager uten å ramle av enda, utenom når man har resat router og slikt så klart Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Merkelig da. Last ned nyeste drivere til nettverkskortet da?- Når du reinnstallerer windows For meg virker det som det er noe feil med driverene eller den pcen som ikke fungerer på nett. Er den stabil når du gjør annet enn nettet da? Lenke til kommentar
albester Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 har installert de nyeste driverene ja, er integrert nettverkskort på hovedkortet, nvidia et eller annet. og den funker ikke bra mens jeg er på nett heller nei, kan sitte og surfe, trykke på en link, og poff, page cannot be displayed, eller sitte på irc og chatte, og man ramler av serverene, da må en reboot til. så funker det i x antall timer igjen. får prøve å enten sette inn et annet nic, eller prøve med noen eldre drivere kanskje, se om dte hjelper. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Ja. Har du et annet nettverkskort kansje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå