Fosco Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Hei alle morgenfugler :wink: Hvem versjondistro anbefaller dere? Jeg må regnes som nybegynner på dette feltet! Hilsen Fosco Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Har gode erfaringer med Mandrake 9.0 Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 God morgen. SuSE!! :smile: Veldig enkelt å sette opp hardware - Kanskje enda enklere enn i Mandrake. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Har foreløpig bare tatt en snartitt på Mandrake, og kan bekrefte at denne er ganske så lett å ha med å gjøre. Klarer du å gjøre en Windows-installasjon, er sjansen stor for at denne går greit. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Hvis du søker på forumet så finner du MASSE om dette emnet. Så slipper vi å skrive så mye :wink: Hehe.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Lycoris Dekstop LX definitivt! http://www.lycoris.org Jeg er også n00b i linux, og har prøvd en del forskjellige, men lycoris er definitivt den enkleste (og peneste :smile: ) Lenke til kommentar
LeD Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 På http://www.distrowatch.com finner du informasjon om alle tenkelige distribusjoner. For nybegynnere er ikke valget av distribusjon så fryktelig viktig. Det viktigste er stort sett at du får en installasjonsprosedyre som du kommer deg gjennom. RedHat og Mandrake tilfredsstiller dette kravet, men det gjør sikkert mange andre også. Når du så har lært det grunnleggende, vet hva Linux er og hva du vil ha; da kan du finne den distribusjonen som passer for deg. LeD Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Slackware!!. det kan vere litt vanskelig i starten. men når du kommer i gang så funker det mye bedre en de *enklere* distroene. du kan også se på debian som eit alternativ Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 sjekk ut om din hardware har linux støtte eller drivere for linux. skaff tilveie dette og du er mye lengre på vei. Har et nettverkskort som ikke liker linux og som debian ikke liker heller. ati sine drivere er i *.rpm fil som jeg til nå ikke har fått pakket ut korrekt i debian (har ikke tid til å forsøke så mye heller) har 2 versjoner debian inne nå. En med lyd og en uten lyd og nettverk. første insstallering gikk det mye tid og uten hjelp hadde jeg avslutta lenge før den var ferdig. På installasjon 2 kom vi rett inn i "det grafisek brukergrensesnittet" uten no store problemer. Satt der småsjokkert begge to, men nettverket vil ikke fungere der. Så har nå to alternativer å leke med. Annbefaler distribusjon som er så enkel som mulig og med støtte for det meste av moderne nettverkskort osv. Har en internett til linuxen sin så går alt så mye enklere. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-12 08:55, skrev runmad:God morgen.SuSE!! :smile:Veldig enkelt å sette opp hardware - Kanskje enda enklere enn i Mandrake. Kunne du si noe mer om hvordan dette gjøres i SuSE? Gjerne privat melding hvis svaret blir for langt. Hilsen tommelomsk, en windowsbruker som fristes mer og mer av linux Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 ingen her som har noe erfaring fra sco linux (caldera) ? Jeg er temmelig hissig på å innstalere dette os'et på min nokså koselig datamaskin... -Zitoz Lenke til kommentar
mammut Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Redhat 8.0 utrolig god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå