Xenofil Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg har lekt meg endel med min nye maskin, og etter at jeg hev på vannkjølingen har cpu'en begynnt å vise sitt sanne potensiale Specs: Asus A8N32-SLI Deluxe (med nyeste bios), AMD Opteron 170, Corsair XMS3200C2 TWINX 2gig, Gainward GeForce 7900 GTX(forceware 8.4.2.1), Hiper 580W. Jeg kjørte den primestabil på 2.79ghz (311fsb, multiplier 9) med ram på 133mhz (200 effektivt). Da hadde den 1.45v spenning og lå rundt 52 grader full load. Kjørte dual prime i 7 timer. Da jeg rebootet gikk alt greit til windows begynnte å loade. Etter noen sekunder kom det en slags tikkelyd fra maskinen og maskinen ville ikke loade ferdig (den frøs ikke, men sto bare med win xp logoen og loadet). Jeg prøvde først å økte volten litt og litt opptil 1.5v, men det samme skjedde. Deretter jobbet jeg meg nedover med 100mhz intervaller til 2.4ghz (da med multiplier x 10, fsb240, 1.38v og ram@166mhz). Samme skjer igjen. Til slutt laster jeg default settings i bios og prøver igjen. Det samme skjer nå også, men tikkingen gir seg etter 20 sekunder og windows booter normalt. Etter dette har det gått helt fint å klokke den igjen, men det har hendt dette skjer ved restart, og da har jeg måttet laste inn default settings i bios igjen for at ting skal fungere skikkelig.. Alle temperaturer har holdt seg godt innenfor 'godkjent' når dette har skjedd og alle spenningen er stabile.Temp har aldri vært over 54 grader på cpu og 40 grader på hk..Minne har aldri kjørt over 200(400)mhz. Har prøvd med 'snille' 3-4-4-8 timings. Noen som har peiling på hva dette kan være? Endret 18. juni 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Tipper tikkelyden kommer ifra disken , har selv brukt rep verktøy på endel som du finner på hjemmesiden, typisk for dette er WD Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Hmm..Jeg har vært inne på tanken, men hvordan går overklokking utover disken? Disken er en samsung 200gig og er helt ny. Tempraturen på denne ligger på rundt 30 grader. Skal sjekke at kablene står skikkelig i.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hei! Finn ut hvor tikkingen kommer fra. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Har ikke hørt noe til tikkingen på noen dager nå selv om jeg har herjet endel med klokking osv . Kjører maskinen stabilt på 2.8ghz med 1.44v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå