Gå til innhold

Ny ekstern disk, hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å invistere i en ekstern hardsik, men jeg er ikke så inne på dette feltet.

Dette er hva jeg har bestemt meg for:

-500gb

-usb2 støtte

-7200rpm

-ca 2500kr

-må være stabil selvfølgelig

Jeg lurer på om noen har noen konkrete anbefalinger eller erfaringer med eksterne disker, det må deles her.

Jeg blir ikke å bruke disken som backup, jeg blir å bruke disken i tillegg til den spinkle lagringsplassen jeg har på maskinen(320gb).

Det som kommer til å være på disken er musikk, film og iso filer, blir ikke å kjøre instalerte programmer fra disken, men man kan vel kjøre musikk, film og iso-filer fra en ekstern hd uten at den blir for varm?

denne her hadde jeg sett på, å hvist ingen kommer med noen negative ting om denne disken, eller varme anbefalinger eller gode grunner til å velge en annen, blir det nokk denne :)

EDIT: noen som kan si meg om det er noen flere forskjeller på Premium og Essential utgavene av diskene, tenke på 500gb versjon.

Dette her kom jeg iallefall fram til, Premium har firewire og usb2 mulighet, essential har bare usb2.

Premium har sånn fancy vise hvor mye plass det ca er igjen, med lys, på kabinettet.

Begge er like raske, tenker på usb2, og begge har 7200rpm, 500gb og 16mb cace.

Da jeg ikke har firewire, er da essential book noe lurere valg, 350kr billigere.

Endret av kt600
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..ekstern hd uten at den blir for varm?

Den blir nok ikke for varm selv om den står på lenge.

Jeg lurer også på om Western Digital My Book er noe å satse på. Noen som har erfaringer?

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akkurat en WD My Book Essential USB på 400 GB. Har jo igrunn ikke hatt den så lenge at jeg kan si noe om holdbarhet :) Men er igrunn fornøyd utifra det jeg har erfart. Min står da på 24/7 siden jeg bruker den som nedlastingsdisk og alltid har noe på nedlasting så jeg vil nok fort merke om den den er holdbar :) Den blir ganske varm da, men det gjør igrunn alle harddisker som ikke har innebygd kjøler tror jeg.... Men jeg har kun hatt gode erfaringer tidligere med WD disker så jeg gikk for denne....

Personlig syntes jeg heller ikke den støyer særlig, noen "knitrelyder" kommer det jo, men ikke ubehaglig i mine ører....

Ser at 500 GB utgaven koster ca. 2100 for tiden så den går jo langt under 2500 grensa til trådstarter da :thumbup:

Vil også si jeg faktisk er overrasket over hvor rask den er, med tanke på at det er usb tilkobling. Filoverføringer går kjapt, selvfølgelig hvis du har USB2.0 på pc`n :yes:

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar
takker og bukker _ziggy_, jeg skal ha en 500gb premium book, men regner med at det går ut på det samme, bare de 100gb forskjell og 16mb cace.

Takker for svar :)

Min kommer nokk også til å stå på 24/7, da maskinen gjør det

6333070[/snapback]

Det som er fint med WD mybook er STORE fine luftehull bak.

Lenke til kommentar
takker og bukker _ziggy_, jeg skal ha en 500gb premium book, men regner med at det går ut på det samme, bare de 100gb forskjell og 16mb cace.

Takker for svar :)

Min kommer nokk også til å stå på 24/7, da maskinen gjør det

6333070[/snapback]

Det som er fint med WD mybook er STORE fine luftehull bak.

6337986[/snapback]

Vet du om noen andre forskjeller på Premium og Essentional book?

uten om Firewire støtten?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne i noen år nå, og er veldig fornøyd med den.

Eneste negative jeg har å si om den er at den har en dårlig strømkontakt, men de har de klart å bytte ut med mybook.

Har bare positive ting å si om WD sine eksterne og interne disker.

Tror dette vil være et godt kjøp.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...