Gå til innhold

Dell 640m eller Dell 6400

Anbefalte innlegg

Har bestilt en rimelig toppspekket Dell 640M, ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6303348

Den skal er statte en Compaq M700 som gjorde jobben meget bra, http://www.digit-life.com/articles/compaqa...m700/index.html

Altså en forholdvis liten pc med 14.1" og drøye 2 kg.

Skal ikke ha noen desktoperstatter og utelukket derfor Dell 9400. Men mens jeg venter på at den nye pcen skal ankomme sitte jeg jo litt på nettet og leser og ser at jeg "glemte" å vurdere Dell 6400.

Noen som vil kommentere disse 2? 6400 er jo noe større og tyngre med mulighet for dedikert Gpu, skulle jeg sett nærmere på den pcen?

Behovet mine står i den andre tråden..

Som dere skjønner, dette er en typisk "bekrefte at jeg har kjøpt riktig pc"-tråd :)

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kraftig maskin du har bestilt, men er det integrert gpu på den?

Hva skal du bruke maskinen til? Har du planer om god multimedia ytelse vil jeg si at en dedikert grafikk løsning er et must...

Det blir fort en flaskehals. Men det kommer jo helt ann på bruken!

btw, har ikke lest den gamle tråden din.

Lenke til kommentar

Da ville jeg helt klart gått for 640, den har bedre batterilevetid, er fysisk mindre og lettere!

Den primære forskjellen for i ditt tilfelle er om du vil ha en større skjerm... 6400 kommer med 15,4.

Jeg ville ikke nølt og godt for 640, selv skal jeg bytte ut XPS m170 med ultra portabel. For meg skal en bærbar være bærbar, det har jeg fått erfare!

Lenke til kommentar
Den primære forskjellen for i ditt tilfelle er om du vil ha en større skjerm... 6400 kommer med 15,4.

Ja, det er akkurat der jeg er litt usikker, har ikke testet så mange pcer og er derfor litt usikker hvor stor en 15.4" er.

Men pcen idag er jo 14.1" 4:3 og den er størrelsen er jeg fornøyd med. En som gir litt mere info på skjermen, som den jeg har bestilt er, blir nok bra det.

Du har vært heldig der! Den pc'n med de specsa du har bestillt er drømme pc

Hehe, ja, den er nok det.

Jippi! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...