AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Hei. Jeg lurer på om noen har et enkelt bestillings skjema som blir sendt til en database. Det jeg hadde gikk føyken og var av dårlig kvalitet. Trenger et virkelig. På forhånd TAKK. PS. Har linux server. EDIT: kan også bli sendt med mail. Men aller helst begge delene. Endret 18. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Vent litt da, så skal jeg fikse et:) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Vent litt da, så skal jeg fikse et:) 6330681[/snapback] Takker kjempe mye Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 <form method="post" action="bestill_2.php"> Ditt navn: <input type="text" name="name" size="20%"><br> Produkt: <select name="produkt" size="1"><option>Velg produkt</option><option>Produkt 1</option></select><br /><br /> <b>Kontaktinformasjon:</b><br /> Tlf: <input type="text" name="tlf" maxlength="8" size="20%"><br /> E-post: <input type="text" name="epost" size="25%" /><br /><br /> Betalingsmiddel: <select name="betal" size="1"> <option>Velg måte</option> <option>Giro</option> <option>Kontant v/ post</option> </select><br> <input type="submit" name="submit" value="Bestill"> </form> ^der er bestillingsskjemaet. bestill_1.php <?php $username="brukernavn"; $password="passord"; $database="database"; $name=$_POST['name']; $produkt=$_POST['produkt']; $tlf=$_POST['tlf']; $epost=$_POST['epost']; $betal=$_POST['betal']; mysql_connect("localhost (eller whatever)",$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $query = "INSERT INTO bestill VALUES ('$name','$produkt','$tlf','$epost','$betal')"; mysql_query($query); mysql_close(); echo "Bestilling registrert" ?> ^der er delen når du sender til databasen. lagres som bestill_2.php Det er sikkert tusen bedre måter å gjøre dette på, men dette er iallefall min måte.. Den er veldig lett redigerbar etter slik du vil ha den.. Med bittelitt php kunnskaper så skal det gå fint:) Trenger du hjelp er det bare å spørre:) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) takker, men er det ikke litt "farlig" å ha passordet til databasen i kilde koden? og en ting til: Vet noen kor jeg får tak i en ok database til linux server? gratis. Endret 18. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Passordet vil ikke vises for noen, da dette er en php fil, og handlingene skjer på serversiden.. så vidt jeg vet, så ser du bare html når du ser på kildekoden til en phpfil.. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 $query = "INSERT INTO bestill VALUES ('$name','$produkt','$tlf','$epost','$betal')";[right][snapback]6330762[/snapback][/right] http://no.php.net/manual/en/function.mysql...cape-string.php Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Ja selvfølgelig. Men det er bare en ting til jeg lurer på med den koden: mysql_connect("localhost (eller whatever)",$username,$password); eller whatever? hva betyr det? Leter enda etter en gratis database Lenke til kommentar
trondes Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Leter enda etter en gratis database 6330920[/snapback] http://httpd.apache.org/ EDIT: Javel? kanskje vi skal prøve http://dev.mysql.com/ istede, spist formye sjokolade... Endret 18. juni 2006 av trondes Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 "eller whatever" var litt unøyaktig av meg.. det er adressen til databasen din.. ofte er den localhost, men den er noen ganger en annen adresse:) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 "eller whatever" var litt unøyaktig av meg.. det er adressen til databasen din.. ofte er den localhost, men den er noen ganger en annen adresse:) 6330940[/snapback] Skal det stå noe der eller er det en komentar til det som var før den? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Leter enda etter en gratis database 6330920[/snapback] http://httpd.apache.org/ 6330931[/snapback] Hmm , finner ingen database der, men ser videre. takker alle sammen Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 altså: mysql_connect("localhost",$username,$password); eller mysql_connect("db1.dinhost.com",$username,$password); spør webhotell-leverandøren din om hva adressen er:) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 altså: mysql_connect("localhost",$username,$password); eller mysql_connect("db1.dinhost.com",$username,$password); spør webhotell-leverandøren din om hva adressen er:) 6330971[/snapback] Ok, trur jeg forstår nå. Er litt ny på php og databaser. Men går det ann å får den php koden som du ga meg til å sende innformasjonen over mail? Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 ehm ikke som jeg vet, da trenger du å endre bestilling2.php drastisk.. <?php @extract($_POST); $navn = stripslashes($navn); $epost = stripslashes($epost); $subject = stripslashes(Bestilling); $betal = stripslashes($betal); $tlf = stripslashes($tlf); $produkt = stripslashes($produkt); mail('[email protected]',$subject,,"Fra: $name <$email><br>Tlf: $tlf<br>Vil gjerne kjøpe $produkt", og vil betale med $betal); ?> Det er sikkert en del feil der, så dere som er litt mer erfaren må rette evt. feil:) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Kan jo prøve det. Og som jeg har sagt før: TAKKER EDIT: Er det noen som ser en feil eller 2 inni den koden der så si fra. Endret 18. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg fikk det til nå. det var bare en liten feil med et komma for mye etter $subject i den samme linja som man skriver mailen sin i. TAKKER for hjelp Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Nå fikk jeg til dette, men går det ann å gjøre det slik at man kan velge sender adresse også?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå