dev85 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Trenger litt hjelp her. Fikk ny selvbygd pc igår, og har fådt montert alt. Msi k9n-f neo hovedkort msi geforce 7900gt amd athlon 64 3500+ corsair value pc5300 1gb 500w northQ psu + bruker harddisk og CD-Rom fra forrige pc.. Maskinen starter og alt går fint helt til jeg skal installere windows( XP med SP2). Den begynner å laste drivere og sånn, og akkurat når den er ferdig med det får jeg forskjellige bluscreens Det skjer på samme sted hver gang. Det er ikke noe galt med cd'n siden jeg testet med og installere windows på en annen maskin. Temperaturene virker helt okey, bortsett fra at kjøleribba på northbridge(eller hva det no er) blir veldig varm :o prøvde å bytte harddisk med winxp innstallert på fra før. Pc'n restartet på litt forskjellige plasser, men kom iblandt til login-skjermen.. Noen tips?? :| Kan det være minnet? Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Både Config_initialization_failed,irql_not_less_or_equal og den gode gamle BSoD 0x0000007F, gir meg stor hint til dårlig minne, har du mulighete til å skifte ut minne brikken? Kanskje låne en annen minne brikke, eller bruke den gamle.... (Bare for å sjekke om det er minne) Før du gjør det, så kan du jo sjekke minnet via et minne teste program, som f.eks MemTest86 (http://www.memtest86.com/). Lenke til kommentar
dev85 Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Har ikke mulighet til å bytte minne nei :| Må jeg inn i windows for å bruke det programmet? for så langt kommer jeg ikke hehe.. noe annet som muligens kan være feil? bare gi meg masse forslag Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 ISO images suitable for creating a bootable Memtest86 CDROM http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip Lese på siden, er en fin ting... Lenke til kommentar
dev85 Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 ok, har kjørt memtest i 2.5 timer nå. har bilde, så noen kan analysere utifra det Lenke til kommentar
dev85 Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 har testet i nesten 9 timer nå.. funnet 433 feil.. skal jeg bytte minnet da? kansje det som er feilen til problemene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå